Logic Express 9 + Korg NanoKontrol

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey forummers,

Ik heb Logic Express 9 aangeschaft en nu wil ik de Korg NanoKontrol gebruiken om de mixer ervan te besturen. Maar dit lukt me dus niet... Ben een noob op dit vlak. Heb geprobeerd de file te downloaden van de Korg site maar dat ik enkel voor Logic Pro 8 en lukt dus blijkbaar niet. Iemand hulp/tips?

Logic -> Preferences ->Control surfaces ->Controller assignments.

Rechts bij "input messages" kun je je dingetje kiezen...

Tot zover was ik geraakt, Rubbah. Ik heb dan de Korg NanoKontrol geselecteerd bij Input Messages. Maar dan moet ik precies alles nog verder instellen per knob van de NanoKontrol?

Ok, ik ben een stapje verder... De pan en volume van Instrument 1 (en andere) heb ik ingesteld. Alleen Mute + Solo lukt nie (blijft niet in mute of solo staan) en play, stop, forward rewind heb ik nog niet kunnen instellen... Anybody some help?

OK...DE truuc is dit;

Draai met je muis aan de knop in je DAW, dus pan, fade, of iets van een au/vst plugin.
toets je cmd key in, die met dat bloemetje, links van je space bar, en tegelijk de letter L (die van Leo)

draai dan aan de knop waaraan je die command gelinkt wil hebben....en voila, je hebt je midi control message gelearned...via de midi learn funktion :)

denk dat je er nu wel bent :)

en dat mute en solo....doen die knopjes van die nano klik? zo niet, dan is de kans groot dat hij wel aan en uit gaat, maar niet vast kan blijven hangen zonder m vast te blijven houden..

gr rob

Laatst gewijzigd:
Thx Rubbah, de midi learn function is me inmiddels gelukt. Maar het probleem is dat ik mijn rewind, play, forward, loop, stop, record buttons nog niet heb kunnen instellen...

En dat van mute en solo, de knopjes doen idd geen klik. Dus ze kunnen niet vast blijven hangen zonder vast te houden... Wel een beetje onlogisch/onpraktisch van Korg. Geen oplossing hiervoor?

Aha! Na wat googlen toch de oplossing gevonden. Mochten er nog mensen problemen hebben met de transport buttons (rewind, play, forward, loop, stop, record) in Logic of Garageband heeft Korg een "plugin" ontworpen en die is gratis te downloaden volgens volgende site http://www.korg.co.uk/products/software_controllers/nano/sc_nano.asp#GarageBandPlugIn. Gewoon downloaden, uitpakken, Logic of Garageband openen en klaar is kees! :okdan: Dankuwel Korg :halleluja

En het goed nieuws kan niet meer op... Juist de mute en solo buttons uitgeprobeerd na het installeren van bovenvermelde Korg "plugin": je hoeft dus de buttons niet blijven indrukken voor de mute of solo functie. Gewoon de mute/solo button indrukken op je Nanokontrol en de mute/solo functie blijft vast.

Back