Hardstyle/Hardcore Lead topic

Klinkt nog wat dof kev.
De lead of de kick? De lead zelf vind ik hier echt niet dof klinken.. Overigens heb ik deze snippet ook aan 2 anderen laten horen, en eentje zei "komt in het hoog niks tekort" en de andere zei "Wat een doffe afmix?" (beide hebben verstand van produceren). Waar luister je op?

Test lead + kick.

Test lead + kick.

Hoi mensen ben helemaal nieuw hier, heb het altijd maar zelf en alleen geprobeerd maar heb zo nu en dan is op dit forum zitten lezen. En ik denk wel dat je er zeker iets aan kan hebben.

De lead hier onder heb ik onlangs gemaakt samen met de kick.

Zou graag van allebei feedback willen en wat er beter kan.

Alvast bedankt.

Dave

Attachments

• kick + lead 1.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 82
  • kick + lead 2.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 84
De lead of de kick? De lead zelf vind ik hier echt niet dof klinken.. Overigens heb ik deze snippet ook aan 2 anderen laten horen, en eentje zei "komt in het hoog niks tekort" en de andere zei "Wat een doffe afmix?" (beide hebben verstand van produceren). Waar luister je op?

Ik heb geluisterd op een philips 5.1 setje. Heb hem nog niet in de studio geluisterd, maar ik weet wel redelijk hoe het op deze speakers hoort te klinken. Het geluid in het geheel is wat dof. Gebruik je iets op de master? of wat heb je op de leads zitten?

Ik heb geluisterd op een philips 5.1 setje. Heb hem nog niet in de studio geluisterd, maar ik weet wel redelijk hoe het op deze speakers hoort te klinken. Het geluid in het geheel is wat dof. Gebruik je iets op de master? of wat heb je op de leads zitten?
Niks op de master, wel op de lead:
de 3 lagen apart EQ, alle 3 output naar 1 bus
op die bus zit delay en reverb en een EQ (waar ik ruimte maak voor m`n kick)

Dat is alles..

Welke synth heb je gebruikt? Sylenth?

Overigens eq je niet na je reverb en delay, buiten je eq voor ruimte voor de kick (dat zal wel een mid side eq zijn niet?)?

Welke synth heb je gebruikt? Sylenth?

Overigens eq je niet na je reverb en delay, buiten je eq voor ruimte voor de kick (dat zal wel een mid side eq zijn niet?)?
1x Massive, 2x Sylenth1 ja. Op elk aparte layer zit een EQ om de klank van de lead te vormen, vervolgens heb ik een EQ na delay+reverb met een low cut en waar ik rond de 500 Hz cut (-4 dB) aangezien daar de meeste klank van de kick zit. Dat is alles..

wij (The Raw Editors) hebben ook niet stil gezeten.
track bijna af
Leads en screeches komen uit een virus snow

Attachments

• World of magic (edit 12).mp3
    6,6 MB · Bekeken: 89
Lang geleden dat ik jou hier nog heb zien passeren. :)

1x Massive, 2x Sylenth1 ja. Op elk aparte layer zit een EQ om de klank van de lead te vormen, vervolgens heb ik een EQ na delay+reverb met een low cut en waar ik rond de 500 Hz cut (-4 dB) aangezien daar de meeste klank van de kick zit. Dat is alles..

Gebruik je mid/side-eq voor ruimte voor de kick te maken? Dit kun je beter wel doen haal je wat in het midden weg rond de botsende frequenties en doe je er op het side gedeelte wat bij. Dan mist de lead niet de frequenties alleen wel in het botsende gedeelte.

Je hebt een PB.

Nu zit er een verb op van sylenth maar das natuurlijk niet de mooiste. Dus die zou ik uit vinken en een aparte verb vst gebruiken misschien even layeren en EQ.

Maar de vraag is of je hem helemaal na wilt maken of iets dat klinkt als zelf wil gebruiken.

Hoop dat je er iets mee kan.

Bedankt! het is niet de bedoeling om hem helemaal na te maken maar wil wel graag begrijpen hoe de lead ongeveer in elkaar steekt

Ik zou als ik jou was eens veel tijd gaan steken in hoe bepaalde synths werken en geluiden zijn opgebouwd. Ik zie je vaker vragen hoe bepaalde zaken worden gemaakt. Begin met een geluid helemaal from scratch en ga dan effecten toevoegen (lfo op de pitch enzo) en kijken wat het allemaal doet met het geluid. Ik denk dat je daar veel uit kunt leren en vervolgens sneller door hebt hoe je een bepaald geluid maakt. Ga gewoon zitten en zeg tegen jezelf dat je niet stopt voordat je het geluid hebt.

Stukkie gemaakt in sylenth, simpel maar best lekker imo..

Attachments

• Sylenth.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 91
Back