Hardstyle/Hardcore Lead topic

@kevv

Nu ik je lead terugluister komt ie mij ook erg bekend voor, maar dat boeit niet.?! Goed bezig ;) Benieuwd naar volledige melodie..

@Mozt-Hard

Maak je niet druk, en wees vooral niet bang om een probeersel hier neer te pleiren ;)

Al een hele tijd niks meer gepost hier, ik heb vandaag D-Block & S-te-fan - Rebel nagemaakt, omdat ik het wel een lekker nummer vind. Tips wat ik beter kan doen? Gemaakt met Sylenth1.:)

Attachments

• DBSTF - Rebel.mp3
    251,1 KB · Bekeken: 99
Al een hele tijd niks meer gepost hier, ik heb vandaag D-Block & S-te-fan - Rebel nagemaakt, omdat ik het wel een lekker nummer vind. Tips wat ik beter kan doen? Gemaakt met Sylenth1.:)

weeeer die lelijke compressie ....... je bent net nieuw hier op sf dus ik neem het je niet kwalijk maar het lijkt alsof alle hardstyle nieuwelingen verslaafd zijn aan vet lelijke compressie. Ik gebruik het alleen als redmiddel om problemen op te lossen, niet als ingredient vor die "vette sound".

weeeer die lelijke compressie ....... je bent net nieuw hier op sf dus ik neem het je niet kwalijk maar het lijkt alsof alle hardstyle nieuwelingen verslaafd zijn aan vet lelijke compressie. Ik gebruik het alleen als redmiddel om problemen op te lossen, niet als ingredient vor die "vette sound".

Oke, bedankt voor je feedback. Ik ben iederdaad net begonnen, dus wat had ik anders moeten doen? Ik heb geen compressor oid gebruikt..

Ik heb nog nooit compressie gebruikt op m`n leadsounds. Puur omdat ik niet weet wat het nou precies doet, op sidechain compressie na. Zou wel eens willen weten WAAROM je compressie KUNT gebruiken op een lead, en WAT het precies met de sound doet. :)

ok ok , bijna alle nieuwelingen dan :D

Je kunt het gebruiken als je synth, bv bij resonantie filter sweeps, op sommige frequenties te hard piekt, dat druk je dan in (probleemoplosser). Sommige gebruiken het om de synth harder te laten klinken, omdat je dan een muur van geluid kan creëren, maar dat gaat ten koste van je gezonde dynamiek, zeker als het een verkeerd ingestelde of slechte compressor is.

Maar harder is vetter dus het del heiligd de middelen ofzo. Ik doe daar niet aan. Ik gebruik meestal alleen een (pro-L) limiter over de master waardoor alles op een naar mijn mening gezonde manier wordt ingedrukt. Het wordt dan meer één massief geheel dan dat je een synth kanaal los gat compressen, dat heeft gewoon geen nut naar mijn mening behalve als er dus een probleem is wat je daarmee oplost.

Begin dit jaar heb ik aan een album meegewerkt, het eerste wat ik deed was alle maximizers en compressors eruit flikkeren. Je kan niet goed produceren en mixen als het geluid constant door een dynamische controller wordt beïnvloed. Alleen dan kan je echt een strakke mix neerzetten. Teveel mensen doen alsof een compressor het wondermiddel is om iets vet te maken. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad.

Als je vocalen en dergelijke op gaat nemen, ja, dan is een compressor wel bijna altijd nodig, vaak ook als de-esser. Maar ook dan is het een probleemoplosser, geen vet maker.

ok ok , bijna alle nieuwelingen dan :D

Je kunt het gebruiken als je synth, bv bij resonantie filter sweeps, op sommige frequenties te hard piekt, dat druk je dan in (probleemoplosser). Sommige gebruiken het om de synth harder te laten klinken, omdat je dan een muur van geluid kan creëren, maar dat gaat ten koste van je gezonde dynamiek, zeker als het een verkeerd ingestelde of slechte compressor is.

Maar harder is vetter dus het del heiligd de middelen ofzo. Ik doe daar niet aan. Ik gebruik meestal alleen een (pro-L) limiter over de master waardoor alles op een naar mijn mening gezonde manier wordt ingedrukt. Het wordt dan meer één massief geheel dan dat je een synth kanaal los gat compressen, dat heeft gewoon geen nut naar mijn mening behalve als er dus een probleem is wat je daarmee oplost.

Begin dit jaar heb ik aan een album meegewerkt, het eerste wat ik deed was alle maximizers en compressors eruit flikkeren. Je kan niet goed produceren en mixen als het geluid constant door een dynamische controller wordt beïnvloed. Alleen dan kan je echt een strakke mix neerzetten. Teveel mensen doen alsof een compressor het wondermiddel is om iets vet te maken. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad.

Als je vocalen en dergelijke op gaat nemen, ja, dan is een compressor wel bijna altijd nodig, vaak ook als de-esser. Maar ook dan is het een probleemoplosser, geen vet maker.
Hmm, dus het is echt een middel om een probleem op te lossen, en niet om iets toe te voegen aan de sound? Frequenties die te hard pieken, is daar een EQ niet meer op zijn plaats?

Thanks voor de uitleg! :)

Ik ben ook weer eens keertje met een hardstyle lead bezig geweest.

Comments zijn welkom.

Attachments

• Basspower lead.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 96
Vind m niet slecht maar heeft iets meer power nodig, die echte TFOEEEE zegmaar8~
Misschien nog een dikke saw layeren?

Hier een hardstyle leadje van een maand of 2 - 3 geleden :P

Let niet op de kick Btw

Gemaakt met massive.

4 layers

1 Saw panning links
1 Saw panning rechts
1 Square panning links
1 Square panning rechts

:doei:

Attachments

• melo en pitchkick.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 101
Ja klopt dat hij nog niet helemaal is wat het moet zijn.

Over jou lead: Het klinkt erg dof. Hierdoor is het lastige te beoordelen.

Nieuwe lead van mij met de melody van Zatox - Opera.

Wat vinden jullie? Wat kan beter etc?

Attachments

• lead zatox opera betger.wav
    2,4 MB · Bekeken: 94
Vind m niet slecht maar heeft iets meer power nodig, die echte TFOEEEE zegmaar8~
Misschien nog een dikke saw layeren?

Hier een hardstyle leadje van een maand of 2 - 3 geleden :P

Let niet op de kick Btw

Gemaakt met massive.

4 layers

1 Saw panning links
1 Saw panning rechts
1 Square panning links
1 Square panning rechts

Teveel reverb erop, het basis geluid verzuipt erin.

Weer eens een keer bezig geweest met een hardstyle lead.

Comments zijn welkom :)

Attachments

• Follow your dream.mp3
    1.005,2 KB · Bekeken: 102
Eigen melodie? Klinkt iig niet slecht maar mis wat variatie.
Zou de 2de 16 wat andere noten meegeven.

Leadsound is wel goed. :)

@ Bricks, vind persoon de lead nog een beetje dun klinken..

Ook hier weer een nieuwe leadsound (en kick, die al in het goede topic voor kritiek open staat :))
http://soundcloud.com/kevv1990/frontliner-symbols

@Bricks
Klinkt lekker! Niet echt iets op aan te merken.

@Kevv
Probeer je lead eens wat naar voren te halen, ik vind de kick nogal overheersen.

Heb vandaag ook iets gemaakt, met Curve 2 van Cableguys. Overgangen zijn nog niet zo, maar de lead synth heeft wel een lekker geluidje. Vind het wel leuk klinken, maar weet niet echt wat ik er verder mee moet. Is niet echt een hardstyle track van te maken ofzo. Comments? :)

http://soundcloud.com/perrri/22-10-snip

@Bricks
Klinkt lekker! Niet echt iets op aan te merken.

@Kevv
Probeer je lead eens wat naar voren te halen, ik vind de kick nogal overheersen.

Heb vandaag ook iets gemaakt, met Curve 2 van Cableguys. Overgangen zijn nog niet zo, maar de lead synth heeft wel een lekker geluidje. Vind het wel leuk klinken, maar weet niet echt wat ik er verder mee moet. Is niet echt een hardstyle track van te maken ofzo. Comments? :)

http://soundcloud.com/perrri/22-10-snip
Eerste sound, klinkt erg leuk! Kan je wel wat mee doen. Die 2e sound (soort van bass), vind ik dat glide niet echt lekker klinken, misschien iets te, als dat in ieder geval glide/portamento is. De laatste sound klinkt nog wat te dun in mijn optiek, wellicht wat uitbouwen en layeren en dan moet daar best een leuke leadsound uit kunnen komen :)

Gisteren een nieuw projectje gestart en kwam eigenlijk vrij snel op deze melodie. Aan de hand van de melodie heb ik een leadsound gemaakt, die ik er persoonlijk goed bij vind passen. Lead bestaat uit 3 lagen.

Wat vinden jullie ervan? (Kick ben ik nog steeds mee bezig ;))

Attachments

• Lead 241012.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 85
Back