Hardstyle/Hardcore Lead topic

Luister die nieuwe Endymion EP eens Paul.
Daar zitten toch degelijk vernieuwende dingen in. :)

Melodie komt uit een samplepack :)

Heb je die Phoenix te leen gehad? Hoe verhoudt die zich tot de vulture voor lead saturation?

Of is de vulture echt meer een distortion en phoenix meer voor de masterbus?

Hoe meer filmpjes ik zie van verschillende de Thermionic gear hoe meer ik begin te kwijlen

Heb je die Phoenix te leen gehad? Hoe verhoudt die zich tot de vulture voor lead saturation?

Of is de vulture echt meer een distortion en phoenix meer voor de masterbus?

Hoe meer filmpjes ik zie van verschillende de Thermionic gear hoe meer ik begin te kwijlen

Voor leads zou ik echt de Culture Vulture nemen. De Phoenix is veel te duur haha! Ik heb beide trouwens gekocht :) Dus als je wilt mag je ze wel een keer komen proberen!

Op dit moment kan ik nog niet zeggen of de Phoenix mij bevalt. Hij doet het goed, en het klinkt leuk.. maar of het nou echt de 4000 euro waard is.. Misschien dat ik de toegevoegde waarde zie als ik echt ga compressen, en merk dat een mix in geheel er veel beter uit komt :)

Als ik het een beetje lees. Dan is de Phoenix echt een stereo bus compressor, die meer op een mix bus of bij mastering tot zijn recht komt.

Vulture en Fireworx staan wel hoog op mijn lijstje... Hoewel een aparte studio ruimte toch eerst een must is... :(

Dat aanbod neem ik graag aan, om eens langs te komen. Lijkt me vet! Moet dan wel even wat dingetjes voorbereiden die we er doorheen kunnen gooien.

Als ik het een beetje lees. Dan is de Phoenix echt een stereo bus compressor, die meer op een mix bus of bij mastering tot zijn recht komt.

Vulture en Fireworx staan wel hoog op mijn lijstje... Hoewel een aparte studio ruimte toch eerst een must is... :(

Dat aanbod neem ik graag aan, om eens langs te komen. Lijkt me vet! Moet dan wel even wat dingetjes voorbereiden die we er doorheen kunnen gooien.

Waar ben je precies naar op zoek? Kan je dat aangeven? Een Phoenix is een compressor en een Culture Vulture een distortion :)

Op zoek.. Ik vind het gewoon mooi wat een culture vulture met leads doet. ;)

Was gewoon nieuwsgierig waarom je inderdaad zoveel geld uit zou geven voor een phoenix

Snap ik. Ik zou het ook niet doen als ik jou was haha! Maar de Culture Vulture is wel echt cool!

Heb sinds tijdje ook een culture vulture, en voor leads is dat ding echt unmatchable in mijn mening.
Vind em overigens ook prima voor kicks en andere stuff.
Gooi bijna alles er door heen :walker:

Ik ben al een tijdje met dezelfde melodie bezig en hard met het virusje aan het stoeien voor een rauw soundje. Daarnaast wil ik ook een doe-alsof Culture Vulture gevoel eraan geven. Naast interne effecten dus ook externe(software) compressie, distortion en EQ.

Ik wil hiermee eigenlijk net geen elektrische gitaar namaken, eigenlijk omdat ik een beetje bang ben dat het de track minder toegankelijk zou maken. (toch iets wat ik wel belangrijk vind).

Ben benieuwd naar jullie mening over de sound, hij is misschien net iets teveel over de zeik.

Attachments

• New lead Vulture naboosten.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 115
@Eurynom3

Thnx, als ik de virus gebruik, dan gebruik ik ook 9/10 keer de interne delay. Omdat hij sowieso niet verkeerd klinkt en omdat het praktisch is tijdens het bouwen van de sound.

Verder Echoboy van Soundtoys, wel eens op leads gebruikt maar meestal op percussie en bass lines en H-Delay van waves op vocals.

Laatst gewijzigd:
Ik gooi vaak over de lead FX. En als je de delay van de Virus gebruikt dan krijgt ook die FX. Dus ik moet een losse vst/fx ervoor hebben :) Eentje die lekker ruimtelijk klinkt!

bedoel je nou dat je delay over een Virus patch met delay gooit?

Nee. De lead uit de virus laat ik kaal (dus zonder FX). Dit haal ik door de Culture Vulture en pas dan gooi ik er delay overheen. Anders overstuurt de delay ook.

Nee. De lead uit de virus laat ik kaal (dus zonder FX). Dit haal ik door de Culture Vulture en pas dan gooi ik er delay overheen. Anders overstuurt de delay ook.
Dat is helder, maar dat heb ik nu wel ook gedaan. Er zit een Decapitator als insert op de virus (incl. interne delay).

Het zou echter wel mogelijk moeten zijn om met een beetje routing werk alsnog de FX van de virus te gebruiken. Dat lukt denk ik niet in een chain. Ik heb het iig nog nooit gedaan.

Als je de Culture vulture bounced kun je dat kanaal als input voor virus gebruiken om alleen de FX sectie weer aan te sturen. ;)

Edit: Je hoort het ook als het filter helemaal open is, DELAY DISTORTION ;)

Laatst gewijzigd:
Back