Hardstyle/Hardcore Lead topic

klinkt best lekker hoor sytam! waar heb je de lead precies mee gemaakt ?

kan op zich iets dikker maar wel goed hoor! waar haal je deze lead uit?

Uhm het is een 4 layered lead met presets vanuit z3ta+.

heb na tijden weer eens kunnen kloten...
1 is JDX - Nize & Cloze 2 is Scope Dj - Protocol

Attachments

• lead hs1.mp3
    520 KB · Bekeken: 131
  • lead hs2.mp3
    518,4 KB · Bekeken: 141
De tweede klinkt lekker, kaphaak :)

..Klein riedeltje op de op de Virus C van mij.

Attachments

• Virus_untitled.mp3
    436,2 KB · Bekeken: 133
True.

Maar een lead perfect afstellen doe ik idd in de track zelf :)

Gewoon een snelle snip voor op SF, thnx ;)

Kom hier niet meer zo vaak geef ik toe, maar heb toch wat geluisterd. Mis ik originaliteit, of ligt dat aan mij? Al die shit klinkt bijna hetzelfde, of probeert hetzelfde te maken,

Just my 2 cents.

Kom hier niet meer zo vaak geef ik toe, maar heb toch wat geluisterd. Mis ik originaliteit, of ligt dat aan mij? Al die shit klinkt bijna hetzelfde, of probeert hetzelfde te maken,

Just my 2 cents.

Het heet niet voor niets "hardcore / hardstyle lead" :)

Je zit idd al snel in een hoekje qua sounds, al is het wel zo dat een losse snip hele andere koek is dan waneer er daadwerkelijk een track van gebouwd wordt.

Wees vrij om iets leuks te posten! :okdan:

@avalon virus untitled.mp3..
hij klinkt lekker maar indd maar er wel wat met de highcut of high damping af ,verders nog een mooie melodie ook

Just my 2 cents.

Dat ligt niet aan jou, maar dat is de tijdsgeest.
Vroeger gooiden we beats over opgepitchte samples en juno's met lage kicks, nu maken we polonaise pingels met holle kicks en veel fuck you's erin :D

Dat ligt niet aan jou, maar dat is de tijdsgeest.
Vroeger gooiden we beats over opgepitchte samples en juno's met lage kicks, nu maken we polonaise pingels met holle kicks en veel fuck you's erin :D
Haha, de tijden veranderen idd. LOL :D

Haha, de tijden veranderen idd.
Als de muziek dat nu zelf ook eens deed.. Het klinkt al sinds 2001 hetzelfde, met als uitzondering dat het toen voor die tijd nog wel vernieuwend en verfrissend was in de 'hardcore scene'.. Het kan mij in ieder geval totaal niet meer bekoren..

Hoe zou het anders moeten dan? Als alles met een melodie als hetzelfde wordt beschouwd, dan kun je bijna alleen maar abstracter om te vernieuwen. En industrial is in zekere zin al veel abstracter dan mainstream hardcore ...

Er zijn genoeg manier om het anders aan te pakken, maar dat trekt 'het publiek' niet, want die zijn intussen helemaal gehersenspoeld door de draaiorgel-melodieën en de toch wel altijd zo'n beetje hetzelfde klinkende kicks.. Ritmisch is er nog altijd meer dan genoeg te behalen in de hardcore zou ik denken. Eens een keer iets verder denken dan het 'grid', en eens iets swingenders maken. Qua melodieën kan het ook zeker een heel andere kant op, maar dan klinkt het waarschijnlijk weer niet 'triomfantelijk' genoeg voor de dansvloer..

Het probleem is volgens mij dat de producers meer zijn gaan produceren wat het publiek wil horen; volledig en alleen maar dansvloer gericht, waardoor het 1 grote ge-oliede commerciële machine is geworden, die telkens hetzelfde klinkt. Het lijkt wel alsof de producers bang zijn om een keer iets anders te doen, want "het zou wel eens een keer geen hitje kunnen worden.." En als je het publiek telkens maar hetzelfde voert, dan is het nog moeilijk om ineens een heel andere weg in te slaan, tenzij je een beetje naam hebt in de scene.. Maar die doen dat weer niet, want ze willen allemaal die hitjes hebben.

Experimenten zijn juist nodig om het geheel draaiend te houden en om te kunnen blijven innoveren, en dat is er momenteel totaal vanaf omdat iedereen het liefst de grootst mogelijke hit voor op de dansvloer wil creëren..

Persoonlijk denk ik dat men wel eens een andere soort synthsound kan gebruiken.
Je hoort vaak standaard big fat leads en die zijn ook zeker vet, maar je kunt ook met andere sound hardcore maken toch?

Jongens, er is méér dan genoeg varieatie in zowel hardstyle als hardcore, de mainstream is wat het is, daarom is het ook "mainstream".

Zonder al té technisch te worden, spelen de meeste producers het idd op safe, wat wel z'n redenen heeft.

Dat het sinds 2001 hetzelfde zou zijn is echt onzin hoor..

Vernieuwing is er wel maar met mate, uiteindelijk blijft dit "dansmuziek", waarom vaag gaan zitten doen, puur omwille van underground zijn of zoiets?

Als het publiek een bepaalde sound WIL horen en je staat daar als producer achter, dan gewoon doen, uiteindelijk gaat het hierom; dat het publiek los gaat op een event, toch?

ik ben ook maar eens gaan proberen wat hardstyle te maken.
lead JP8080(supersaw): langzaam supersaw in de mix geslingerd.
Kick:SyntforumRip(waarom?) ik krijg het niet voor elkaar er zelf een te maken.:D

Attachments

• Hardstyle snippet.mp3
    644,1 KB · Bekeken: 117
Typisch JP geluidje 8)

Klinkt wel leuk, alleen de sound komt niet écht helder door, iets minder detunen mischien.. :)

Back