Hardstyle/Hardcore Lead topic

nicee man waar heb je de kick mee gemaakt >?

Thanks

De main kick is Drumazone als basis (+een hele rits VST's)
De kick welke je af en toe tussendoor hoort is met Microtonic gemaakt (+ een hele rits VST's)

Mocht je willen weten welke VST's dan zal ik dat moeten nakijken op de muziek PC.
Het maken van de kicks heeft overigens veel meer "energie" gekost dan de melodie :D

Thanks

De main kick is Drumazone als basis (+een hele rits VST's)
De kick welke je af en toe tussendoor hoort is met Microtonic gemaakt (+ een hele rits VST's)

Mocht je willen weten welke VST's dan zal ik dat moeten nakijken op de muziek PC.
Het maken van de kicks heeft overigens veel meer "energie" gekost dan de melodie :D

Altijd handig, goed info..

Want je kick klapt als een mofo, lekkere klank ook :)

Altijd handig, goed info..

Want je kick klapt als een mofo, lekkere klank ook :)

De main kick is als volgt gemaakt (in de juiste volgorde....)
*D16 Drumazone
*Izotope Trash
*Ohmforce Ohmicide
*Waldorf D-pole (alleen distortion gebruiken)
*Camel Phat
*Izotope Trash

Resultaat nu uitsturen naar Group channnel. Vervolgens op group channel:

*Camel Phat
*Ohmforce Ohmicide
*Izotope Trash
*Camel Phat

Resultaat nu samplen en afspelen met softsampler

Op kanaal van softsampler:
*GEQ-10 (steinberg eq.)
*Compressor
*reverb

Vervolgens ook nog de juiste instellingen binnen de plugins vinden natuurlijk :)

Volgens mij hoort dit thuis in een ander topic :D

Laatst gewijzigd:
Zijn twee layers, de gebruikelijke saw/pulse lead voor de ondertonen, de hoge lead die je hoort is een beetje standaard trance lead, snelle LFO's en FM modulatie.

Zijn twee layers, de gebruikelijke saw/pulse lead voor de ondertonen, de hoge lead die je hoort is een beetje standaard trance lead, snelle LFO's en FM modulatie.

Bedankt. De ondertonen lukt me wel (2x saw als osc en je komt al heel ver) maar die hoge tonen lukt me niet echt..kan je mij misschien op weg helpen of laten horen hoe jij dit doet? Ik gebruik zelf een TI en als vsti vaak Sylenth.

Bedankt. De ondertonen lukt me wel (2x saw als osc en je komt al heel ver) maar die hoge tonen lukt me niet echt..kan je mij misschien op weg helpen of laten horen hoe jij dit doet? Ik gebruik zelf een TI en als vsti vaak Sylenth.

Maakt niet uit wat je gebruikt...

No offene, maar jij vraagt heel vaak 'hoe iets moet'.

Mischien even een weekje synthesis gaan leren ?

Ik heb alweer zitten kloten, wat vinden jullie van deze nummers :okdan:

Attachments

• High Protectionz - It's Melodic.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 120
  • zo maak je een kick.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 103
  • Zelfgemaakte kick1.wav
    6 KB · Bekeken: 108
Ik heb alweer zitten kloten, wat vinden jullie van deze nummers :okdan:

Sounds zijn op zich goed, alleen klinken beide veels te 'noisy', vooral de tweede, daar heb je de high freq's verrrrrrrrrrrrrrr boven de rest volgens mij, klinkt nergens naar imo :)

Als je dat aanpast is 't best okee, denk ik..

De derde snip, respect!

:okdan: lol

Maakt niet uit wat je gebruikt...

No offene, maar jij vraagt heel vaak 'hoe iets moet'.

Mischien even een weekje synthesis gaan leren ?

non taken. ik leer ook veel van de posts en comments hier op het forum, door vragen te stellen als ik er zelf niet uit kom, zoals nu..maargoed, ik zal het eens proberen met "maakt niet uit" :)
ook dit topic is helaas meer een kijk-wat-ik-kan-maar-ik-vertel-niets topic geworde, jammer aangezien ik de topicstarter ben.
toch bedankt..

overigens heb ik me al opgegeven voor de synthese curus bij Rop Papen :) weet jij nog andere manieren om "les" te volgen btw?

Laatst gewijzigd:
Heb nog 1 track gemaakt, Ik heb dat gedoe van dat noisy wat aangepakt

Beoordeel de synth??

:okdan:

Attachments

• Reviberz - Free.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 106
  • Free (Met Clap).mp3
    1,4 MB · Bekeken: 108
non taken. ik leer ook veel van de posts en comments hier op het forum, door vragen te stellen als ik er zelf niet uit kom, zoals nu..maargoed, ik zal het eens proberen met "maakt niet uit" :)
ook dit topic is helaas meer een kijk-wat-ik-kan-maar-ik-vertel-niets topic geworde, jammer aangezien ik de topicstarter ben.
toch bedankt..

overigens heb ik me al opgegeven voor de synthese curus bij Rop Papen :) weet jij nog andere manieren om "les" te volgen btw?

Ik snap wat je bedoeld, maar niemand gaat in 5min van A/Z vertellen waar ze zelf mischien jaren over gedaan hebben (of een lange tijd iig).

Als deze thread guide to Hardstyle/Hardcore Lead had geheten dan had het mischien weer wat anders geweest (I doubt it), vooralsnog is het gewoon een showcase van, toch?

Andere manieren om les te volgen; Velen zouden zeggen 'gewoon veel doen', maar als je niet weet in welke hoek je moet zijn kun je 'veel doen' totdat je een ons weegt :)

Ik zou zeggen vooral veel guides lezen (laat youtube voor wat het is) en kijk veel op andere fora, vaak worden er in tranceguides altijd veel verteld en uitgelegd, de meeste Hardstyle leads bv, zijn gewoon opgedirkte trance leads.

En Hardstyle leads zijn verzwakte Hardcore leads .. ;)

Dan mag jij mij vertellen wat en waarom deze verzwakt zijn van Hardcore leads! ;)

Vele Hardcore leads hebben juist een mager-synthje maar die over de top gedistort of ge-lfo'd is.
Maar ditzelfde heb je ook bij vele Hardstyle tracks wel.
Maar ik weet niet wat jij onder verzwakt verstaat, het lijkt mij echter wel dat je je niet goed hebt verdiept in het genre. :)

Ze doen niet voor elkaar onder.

Laatst gewijzigd:
Dan mag jij mij vertellen wat en waarom deze verzwakt zijn van Hardcore leads! ;)

Vele Hardcore leads hebben juist een mager-synthje maar die over de top gedistort of ge-lfo'd id.
Maar ditzelfde heb je ook bij vele Hardstyle tracks wel.
Maar ik weet niet wat jij onder verzwakt verstaat, het lijkt mij echter wel dat je je niet goed hebt verdiept in het genre. :)

Ze doen niet voor elkaar onder.

Ik denk niet dat je hem niet letterlijk moet nemen hoor..

Jouw uitleg klopt trouwens ook niet helemaal ;)

Dit gaat toch geen hardcore vs hardstyle fanboy bs worden he...

lol.

Als Hardstyle fan-boi moet ik mijn favoriete genre wel verdedigen hé. :P
En in dit geval voelde ik me weer geroepen om dat te doen. 8o)

Maar toch ben ik benieuwd naar een reactie van hem. :)
Zie zijn argumenten graag tegemoet als het serieus bedoeld was.

Back