Hardstyle/Hardcore Lead topic

@homeboy: Hij is nog wel wat te schel, maar ik vind de sound stuk mooier als de andere haha :)

Ik ga jullie nog een keer verblijden met melodien ;) Heb een aantal idee-en achterelkaar geplakt.

Alles vol open, met dikke verb, dus helaas geen cut-off opbouw etc. Toch voorelkaar gekregen om met de zeer zware + een simpele patch tegelijk, minimale hoorbare voice-stealing te krijgen.

Maar na een avondje hard werken verslikt mijn virusje zich toch duidelijk ;) jullie zullen wel horen waar.

Eerste 20% met percussie, rest enkel kicks en synths. Voor niet hardstyle mensen wordt meteen duidelijk waarom er breaks nodig zijn in dit genre :P

Attachments

• Evidence more melody testing.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 85
Ik vind de lead best dof. Ook klinkt hij wat troebel af en toe. De noten mogen wel iets meer gedefinieerd zijn. Melodie vind ik wel leuk met de variaties ook.

Thnx voor je feedback! En tof dat je de tijd even wilde nemen om te luisteren.

Ik beargumenteer het graag:

Het is een strings/chords lead. Dus definitie in de noten (wat overigens of dubbel octaven of triad akkoorden zijn) heb je daarbij toch al minder. Ook de bak verb is bedoeld om het naar achter in de mix te drukkken, ruimtelijker maken en maakt het idd doffer. Het troebele wordt wel verholpen als ik verschillende lagen van de melodie apart bounce en kan EQ-en, met name de lage noten (die je nu bijna niet hoort)

Ik heb er wel een beetje mijn best op gedaan hoor ;) Veel verschillende varianten geprobeerd. Maar dit is toch echt de sound die ik zoek. Misschien nog niet als totaal mix. Er is expres ruimte voor een solo lead voor accenten in de melodie.

Die triplet arpeggio ergens halverwege, moet wel echt een andere synth worden, veel minder verb. Het klinkt veel te veel uitgesmeerd, zeker die lagere octaaf.

Edit: het mag wel nog allemaal een stuk strakker, daar heb je gelijk in. Nog even door mixen dus.

Heeft iemand een idee hoe je een synth als deze maakt op 0:50?

https://soundcloud.com/djzatox/zatox-struggle-for-pleasure

Een acid bass. Saw waveform, wat resonance geven en dan spelen met de cutoff (meestal ergens op de helft of minder). Je kunt ook cutoff dicht toen en met een filter enveloppe wat met de cutoff spelen. Voor de rest distortion op het geluid om te zoeken naar het geluid wat je wilt.

Ik ga jullie nog een keer verblijden met melodien ;) Heb een aantal idee-en achterelkaar geplakt.

-tekst-

Eerste 20% met percussie, rest enkel kicks en synths. Voor niet hardstyle mensen wordt meteen duidelijk waarom er breaks nodig zijn in dit genre :P

IK vind het wel goed klinken, het is toch niet altijd nodig alles keihard in de voorgrond te hebben! Uiteraard als je letterlijk alles in de voorgrond zet krijg je een flinke bak ruis volgens mij.
Het lijkt er op alsof je stereo beeld soms erg abrupt veranderd, is dat de virus die et niet meer trekt?
Het is mij nooit gelukt mijn virus zodanig te overbelasten dat bepaalde functies weg vallen, in andere woorden, nog veel te ontdekken!

Smerige shit man Xtrecist, en lekker duister en twisted, kan ik wel waarderen.

https://soundcloud.com/djzatox/zatox-struggle-for-pleasure

Roland TB-303 :okdan:

En als een echte te duur is, heb je nog altijd de ABL2 vsti en de Phoscyon vsti van D16.
Beide vrij degelijke emulaties vind ik. Of een X0XB0X...

Laatst gewijzigd:

Een TB303 leent zich hier altijd erg goed voor. Als software kan ik je dan de Phoscycon van D16 aanraden. Kost maar €41,30. Onderstaand audio Demo:

https://soundcloud.com/d16group/acpirience-mp3

Hier een willekeurig filmpje op Youtube. Staan er wel meer:

Roland TB-303 :okdan:

En als een echte te duur is, heb je nog altijd de ABL2 vsti en de Phoscyon vsti van D16.
Beide vrij degelijke emulaties vind ik. Of een X0XB0X...

Een TB303 leent zich hier altijd erg goed voor. Als software kan ik je dan de Phoscycon van D16 aanraden. Kost maar €41,30. Onderstaand audio Demo:

https://soundcloud.com/d16group/acpirience-mp3

Hier een willekeurig filmpje op Youtube. Staan er wel meer:

TB-303 : D16 Phoscyon Plus Devistator Distortion Demonstration - YouTube

Thanks jongens, we gaan het proberen!:okdan:

Sorry , vind dat geen muziek meer..

Als film muziek kan ik me er nog iets bij voorstellen om een creepy sfeer te maken, maar ik kan me ook niet indenken dat je hier thuis eens lekker naar gaat luisteren of dat zulke muziek in willekeurig wat voor club wordt gedraaid.

Paul

Wat ik gepost heb is inderdaad geen 'track' maar meer een audiocollage wat ik zoal in 2008 heb gemaakt.
Vandaar de titel State08, met een knipoog naar State808. So no offence taken!

@Paul: Ik wil me later ook bewust verder ontwikkelen in donkere filmmuziek en dat is hier en daar al wel te horen.
Tof dat je het ook zo benoemd :-)

@Xtrecist: Is meer industrial dat stuk wat jij hebt gemaakt. Doet me beetje denken aan Mute.

Back