Hardstyle/Hardcore Lead topic

@Kevv: Het mist inderdaad scherpte in de sound. Probeer anders buiten een brede supersaw ook een sound met minder voices te maken en die lekker scherp te maken. Dan ondersteunt de brede sound de scherpere sound.

@ Kevv

Mist nog de lekkere lfo :)

--

Hier een leadje waar ik even bezig mee ben geweest vandaag

Attachments

• Melodie ondersteuning akoorden zaagjes.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 107
@ Kevv

Mist nog de lekkere lfo :)

--

Hier een leadje waar ik even bezig mee ben geweest vandaag
Die square is echt heel erg goed, maar persoonlijk vind ik die saw akkoorden er niet echt lekker bij passen. Of dat door de akkoorden komt, of door het geluid durf ik zo even niet te zeggen eigenlijk.

Wat betreft die Symbols lead.. Wat voor LFO heeft Frontliner daar opzitten? Geen pitch toch??

Oude leadsound (die van Symbols) gepakt, en een nieuwe layer eronder gelegd. Geeft het geheel ineens een stuk donkerder geluid. Beter/slechter?

//Edit
Die laatste paar geluiden (vocal en dat snelle woosh geluid) moeten nog véél beter. Puur even voor mezelf om wat vorm te geven ;)

Attachments

• darker_melody.mp3
    1 MB · Bekeken: 108
Mag nog wel wat smeriger kevv. Is nu nog iets te lief voor een duister geluid. Luister maar naar wat B-front platen.

Eerste probeersel met JP8080! En vervolgens overstuurt met de Culture Vulture (iets te merk ik :P)

Attachments

• JP8080.mp3
    1.021,7 KB · Bekeken: 119
Eerste probeersel met JP8080! En vervolgens overstuurt met de Culture Vulture (iets te merk ik :P)
ik wist niet dat jij een jp8080 had!:P
klinkt lekker hoor.

ik win net wat informatie in over de culture vulture,lijkt mee een dik ding..qwa prijs is ie zowisow dik

ik heb een poging tot na'aping gedaan

Attachments

• jp8080 poging tot na aping.mp3
    570,5 KB · Bekeken: 107
Laatst gewijzigd:
ik wist niet dat jij een jp8080 had!:P
klinkt lekker hoor.

ik win net wat informatie in over de culture vulture,lijkt mee een dik ding..qwa prijs is ie zowisow dik

ik heb een poging tot na'aping gedaan

Haha cool :D Ik vind de Culture Vulture echt bruut. Doe hem ook niet meer weg. Gebruik hem enkel voor leads. Ik weet niet of er goedkopere alternatieven zijn waarmee je hetzelfde kan bereiken. De Culture Vulture voegt iig heel veel warmte toe, en compressed de sound meteen als je het heftig overstuurd. :okdan:

Ik wil heel graag een keer een valve compressor proberen van Thermionic Culture. Maar er is vast niet iemand die deze heeft staan :D

ik zal mn schuur eens uitpluizen:P

edit : nee ik heb alleen nog een behringer virtualizer 3d fx2000 staan..

Ook ik heb even gewerkt aan een nieuwe lead.

Melody is van mezelf:)

Tips?

Attachments

• bombom.mp3
    631,6 KB · Bekeken: 104
@Dutchie

je lead heeft wel een lekkere knetter, beetje boosten in hoog zal hem goed doen denk ik :)

Ik heb ook ff lead gemaakt, even een test met wat akkoorden en kick eronder..

Attachments

• Homeboy - Bring the action.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 112
@ Homeboy Leuke lead man! klinkt al aardig lekker. Ik denk dat ik ook maar is ga sparen voor een virus wat een dikke sounds krijg je daar tog uit!

Oja nog een opmerking over je kick , hij staat verkeerd gepitcht hij moet wat hoger! Klinkt beetje vals zo

Hierbij een Virus Lead door de Phoenix compressor :)

Attachments

• Virus_Phoenix_01.mp3
    511,9 KB · Bekeken: 113
Back