Hardstyle/Hardcore Lead topic

klinkty goed, hoe is het met je JP? nog steeds problemen met de masterbus(hoofd volume)?
wat je ook kan proberen is de Virus layeren met de JP..
zo heb ik ook leuke resultaten behaald:okdan:

Melodie komt uit een samplepack :)

Attachments

• Virus_lead_phoenix_off.mp3
    511,9 KB · Bekeken: 101
  • Virus_lead_phoenix_on.mp3
    511,9 KB · Bekeken: 105
ook ff bezig geweest,beetje layeren met verschillende synths

Attachments

• leadz.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 123
hier mn virus ti2 weer eens aangeslingerd

Attachments

• vaaijrus mellowdiej.mp3
    806,2 KB · Bekeken: 104
Ok, comments.
Ik houd het beetje kort, ben namelijk eigenlijk bezig met een kick.
Vind ze alledrie wel cool,
de virus lead vind ik het vetst, de gestapelde synth vind ik dat ie van lichtelijk cheesy heel mooi over gaat naar een duistere sound.
Sylenth is de pattern me persoonlijk wat te vrolijk, maar de sound zelf is wel cool.
Kan wel zeggen dat je dit en dat moet doen maar persoonlijk zuig ik echt extreem in ook maar een lichtelijke hardcore lead te maken zoals dat hier veel klinkt.

D-Joriz Ik denk dat je beter de leads in context kunt plaatsen. Een lead opzich kan nog zo mooi klinken dat wil niet zeggen dat het in de gehele track mooi klinkt.

Geef eens een voorbeeld met deze leads in een track dan pas kun er een goed oordeel over geven.

Als ik de leads zo moet beoordelen zou ik zeggen: niets iets dat ik nog nooit heb gehoord. Dus wat dat betreft vallen ze niet op. De tweede zou ik wel toegespast zien worden in een diepe minimal achtige track. En dan uiteraard zonder dat het filter open gaat. De derde (die gelayerde) vind ik te valsig klinken. Maar dat kan in de context misschien best weer goed klinken.

Paul

Hier een preview van een nieuwe track.
De lead is 6 gestackte Sylenth1's
De bass is een virus

https://soundcloud.com/alex-zijl/dj-alex-never-count-me-out

Hier een preview van een nieuwe track.
De lead is 6 gestackte Sylenth1's
De bass is een virus

https://soundcloud.com/alex-zijl/dj-alex-never-count-me-out

Ik hoor helemaal geen bas
De track klinkt vrij scherp en dit is niet zo mooi.

Paul

Jeepee

Niet iets dat we nog nooit eerder hebben gehoord.
Vrij standaard dus. Maar goed beter zelf gemaakt dan 1 van de 1000000 presets nemen die zo klinken.
Goed gedaan dus!

Paul

Break met melodie gemaakt vanavond, under construction!

Attachments

• 15-04-2013.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 114
Niet iets dat we nog nooit eerder hebben gehoord.
Vrij standaard dus. Maar goed beter zelf gemaakt dan 1 van de 1000000 presets nemen die zo klinken.
Welke plugin is dat met 1000000 presets in het hardcore/hardstyle straatje?
lijkt me zeer interessant voor mijn producties.
Kans is dan beduidend kleiner dat iemand dezelfde gebruikt namelijk.
Oh @ homeboy,
vocal is niet really my cup of tea, maar voor de rest heb je de vocal wel goed verwerkt in je productie, lead klinkt ook wel goed. Zou persoonlijk iets meer toevoegen aan synths in de opbouw rondom de vocal tot de synth. Maar zoals je zei was het een opzetje.

Thnx voor je feedback, dit is id een opzetje. Vocal ligt nog niet helemaal lekker in de mix, moet nog veel eqen en opvullen etc.

Welke plugin is dat met 1000000 presets in het hardcore/hardstyle straatje?
lijkt me zeer interessant voor mijn producties.
.

Je moet natuurlijk niet alles letterlijk nemen. Ik bedoel te zeggen dat de lead die ik hoorde niets nieuws is. Er zijn ontzettend veel leads die hetzelfde klinken. Ik wil juist verrast worden. Zelfs in dit strakke regime van de hardstyle/hardcore moet dat toch kunnen dat een relatieve buitenstaander verrast wordt door een leuke sound die lekker nieuw en fris klinkt. Bij andere stijlen hoor ik dat toch meer. Het lijkt wel of de hardstylers niet out of the box durven te denken.

Dat neemt niet weg dat ik de sound slecht vond. Integendeel. Maar de sound was niet creatief in die zin dat het wat nieuws was.

Paul

Ja, je hebt wel gelijk. De synth sound is te vaak een variatie op iets dat al in veel nummers zit,
maar ik denk toch dat er niet veel verandering in zal komen.

Ja, je hebt wel gelijk. De synth sound is te vaak een variatie op iets dat al in veel nummers zit,
maar ik denk toch dat er niet veel verandering in zal komen.

Zie het als een uitdaging. Een trendsetter........
Iemand moet ermee beginnen

Paul

Ik probeer het wel eens hoor, Catscan van t forum hier heeft toch vaak wel unieke en aparte lead sounds.
Hij is weer een inspiratie bron voor mij.
Maar als ik het doe, dan zal het niet in eens veranderen.

Back