Ableton op Windows 7 of niet?

renaat belgie

Ingeburgerd
Hallo mensen,

Aangezien mijn vraag een combinatie is van ableton en windows7-macbook pro wist ik niet goed in welke rubriek mijn vraag te posten maar heb het toch maar onder sequence gedaan....

Wie mijn topics een beetje leest weet dat ik een fervent ableton gebruiker ben.

Een tijd geleden heb ik een Imac gekocht en daarop draait in de thuisstudio ableton 8 suite erop.
Natuurlijk draait ableton als een klokje feilloos op de Imac.

Omdat ik het een beetje beu ben om mijn Imac mee te sleuren on stage en telkens die moet weghalen uit mijn thuisstudio is de tijd aangebroken om een laptop te kopen.

Natuurlijk zou de logische stap een macbook pro zijn aangezien ik een Imac heb en daar uitermate over tevreden ben.
Wat houdt me eigenlijk tegen ===> de kostprijs van een macbook pro!

De 15" versie die ik wil zou me al snel 1600 euro kosten terwijl een windows laptop me de helft kost.

Moest windows 7 niet bestaan hebben en nog steeds vista was de keuze voor een macbook pro te kopen snel gemaakt natuurlijk. (vista is shit, iedereen weet dit intussen)

Nu windows 7 het levenslicht heeft gezien en iedereen tevreden is over de werking, maximaal gebruik van geheugen enz enz is de twijfel bij mij er toch om geen macbook pro te kopen maar een windows 7 laptop.

Heeft er al iemand ervaring in de combinatie ableton-windows 7 en welke laptop is snel, sneller,snelst.... er zijn laptops met bepaalde specificaties die 600 euro kosten en er zijn laptops met diezelfde specificaties die dan weer 1200 euro...begrijpen wie begrijpen kan...

bedankt voor jullie antwoorden die zullen volgen.

groeten

renaat

korte antwoord : spaar voor een macbook :D

lange antwoord :

kheb ervaring met windows 7 en ableton 8.1, en moet zeggen dat het ongeveer even stabiel draait als op windows xp (en vista ook vermoed ik , aangezien win7 toch niet zo verschillend is van vista :p)
Maw : hardware fout haalt de boel onderuit, en soms al eens vastlopers,maar niets repititief.
Nuja misschien vraag ik er wel zelf om met een oude geluidskaart maar kom mijn lynx one draait toch lekker onder win7 :D

ik denk dat als je een laptop wilt met evenveel bang voor zijn geld als een macbook (want tenslotte zijn die core 2 duos niet van de poes) , je al flink zal mogen investeren want de meeste laptops hebben allemaal energiezuinige of lichtere versies daarvan.

Akkoord er bestaan zware processoren in laptops, op plaatsen alla xxodd kan je ze zelf samenstellen en nog relatief goedkoop ook, maar dan zit je al vlug aan het bedrag van een macbook, en dan zou ik gewoon kiezen voor de gegarandeerde stabiliteit van mcAPPLE.

Als je natuurlijk een pak geld te verspillen had, wordt de situatie nog anders (imHo natuurlijk) want die macbook upgrades prijzen zijn lichtjes van de pot gerukt : op die custom laptop plaatsen kan je héél wild gaan doen met processoren en geheugen ( I7 met 3x2 gig ram in triple channel :doei: )

BONUS SUPER DE LUXE TREATMENT:
ALs je dan toch nog geld over hebt : plaats er twee superdeluxe dubbel GPUs , en betaal een Russische hacker om er je dsp ongein op te laten draaien (cfr http://tweakers.net/nieuws/64302/fastra-ii-pc-weet-met-13-gpus-12-teraflops-te-behalen.html )

ps : dit alles is IMO natuurlijk 8o)

Back