Probleem met forumlid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mijn verhaal

Mijn verhaal

Ok ok,
Nu maar een reactie van mijn kant,
Ik ben dus de koper van de DRS78, die had ik op een zondag gekocht, daar aangekomen kon de DRS78 niet beluisteren, maar dender zei dat hij perfect functioneerde dus ik dacht nou mooi, de leds deden het, dus ik dacht deal.
Die woensdag erop sluit ik hem aan in mijn studio en merkte gelijk een harde brom,ok dacht o nee..
Shit..
Dender gelijk een gemaild, gesmst, gebeld, gemaild gesmst, ik hoor maar niets.
Toen dacht ik zal toch niet genaaid zijn he, toen later weer een mail gestuurd met iets hardere taal en toen kreeg ik ineens wel reactie.
Alles verteld, hij zei dat hij in Frankrijk zat en hij zou contact opnemen als hij in Nl was, dat heeft hij keurig gedaan. Als hij tijd had dan zou hij weer contact opnemen. Toen na 2 annuleringen had ik er niet zo veel vertrouwen meer in, nog een voorstel voor terug sturen gedaan dan neem ik 28 euro verlies voor mijzelf en stuur hem wel terug etc..

Nu zitten we even in een impasse, tot dat ik dit bericht op synthforum zag.
Ik denk dat iedereen toch hetzelfde had gedaan?..of ben ik nou gek.
Ondertussen heb ik 2 personen op synthforum gevraagd wat nu te doen met deze situatie, ik vond het erg vervelend allemaal.

Ik weet dat het erg stom van mij was om geen koptelefoon mee te nemen of hem gelijk te beluisteren.
Dat is iets wat ik in de toekomst nooit meer zal doen..
Ik koop al vanaf 1993 synths en heb dit nog nooit meegemaakt, ik dacht eerst moet ik nu hier een topic op synthforum gaan beginnen of gaan we er met zijn 2tjes uitkomen, ik hoopte dus op het laatste. Kijk als het nou om 50 euro of zo ging dan zou ik zeggen ach laat maar zitten, maar voor 200 euro wordt het voor mij een ander verhaal.

Diep in mijn hart weet ik dat dit geen opzet was, heb ook ik tegen hem gezegd, ik hoop ook dat we er beide uitkomen, via synthforum en al de berichten op internet dacht ik de reverb en delay van de DRS78 zou best wel iets voor mij kunnen zijn, alleen heb ik dit helaas nog niet kunnen testen..
Ik heb alles geprobeerd, beneden koptelefoon erin ook harde brom..of doe ik iets fout..
En voor de rest wil ik iedereen die op deze topic heeft gereageerd bedanken, hoop ook dat we binnenkort een slotje op kunnen doen.

Laten we het inde toekomst gewoon over synths hebben..wie weet komt er binnenkort wel een prophet 5, nog bedankt voor je prophet VS Seanneman, wat een synth, geeft me zoveel inspiratie..

Hoop dat dender en ik nog een afspraak in de toekomst kunnen maken..

Slotje

Erg vervelend allemaal, maar heeft niemand ondertussen een tip om die BROM blom eruit te krijgen? (vind het zelf ook interessant).
Ik vraag me af of een geaard stopcontact verschil maakt...

Edit: Typgebrek opgelost

Laatst gewijzigd:
Ok ok,
Nu maar een reactie van mijn kant,
Ik ben dus de koper van de DRS78, die had ik op een zondag gekocht, daar aangekomen kon de DRS78 niet beluisteren, maar dender zei dat hij perfect functioneerde dus ik dacht nou mooi, de leds deden het, dus ik dacht deal.
Die woensdag erop sluit ik hem aan in mijn studio en merkte gelijk een harde brom,ok dacht o nee..
Shit..
Dender gelijk een gemaild, gesmst, gebeld, gemaild gesmst, ik hoor maar niets.
Toen dacht ik zal toch niet genaaid zijn he, toen later weer een mail gestuurd met iets hardere taal en toen kreeg ik ineens wel reactie.
Alles verteld, hij zei dat hij in Frankrijk zat en hij zou contact opnemen als hij in Nl was, dat heeft hij keurig gedaan. Als hij tijd had dan zou hij weer contact opnemen. Toen na 2 annuleringen had ik er niet zo veel vertrouwen meer in, nog een voorstel voor terug sturen gedaan dan neem ik 28 euro verlies voor mijzelf en stuur hem wel terug etc..

Nu zitten we even in een impasse, tot dat ik dit bericht op synthforum zag.
Ik denk dat iedereen toch hetzelfde had gedaan?..of ben ik nou gek.
Ondertussen heb ik 2 personen op synthforum gevraagd wat nu te doen met deze situatie, ik vond het erg vervelend allemaal.

Ik weet dat het erg stom van mij was om geen koptelefoon mee te nemen of hem gelijk te beluisteren.
Dat is iets wat ik in de toekomst nooit meer zal doen..
Ik koop al vanaf 1993 synths en heb dit nog nooit meegemaakt, ik dacht eerst moet ik nu hier een topic op synthforum gaan beginnen of gaan we er met zijn 2tjes uitkomen, ik hoopte dus op het laatste. Kijk als het nou om 50 euro of zo ging dan zou ik zeggen ach laat maar zitten, maar voor 200 euro wordt het voor mij een ander verhaal.

Diep in mijn hart weet ik dat dit geen opzet was, heb ook ik tegen hem gezegd, ik hoop ook dat we er beide uitkomen, via synthforum en al de berichten op internet dacht ik de reverb en delay van de DRS78 zou best wel iets voor mij kunnen zijn, alleen heb ik dit helaas nog niet kunnen testen..
Ik heb alles geprobeerd, beneden koptelefoon erin ook harde brom..of doe ik iets fout..
En voor de rest wil ik iedereen die op deze topic heeft gereageerd bedanken, hoop ook dat we binnenkort een slotje op kunnen doen.

Laten we het inde toekomst gewoon over synths hebben..wie weet komt er binnenkort wel een prophet 5, nog bedankt voor je prophet VS Seanneman, wat een synth, geeft me zoveel inspiratie..

Hoop dat dender en ik nog een afspraak in de toekomst kunnen maken..

Slotje

Je hebt gewoon pech gehad...25 jaar oude zooi is nooit gegarandeerd en kan ieder moment kapot gaan..Als je garantie wilt koop je nieuwe spullen en anders heb je gewoon dikke pech..het is niet anders en hou nou aub op met huilen. Anders ga je maar naar Pieterburen, bij de rest van de huilers liggen.
Nederlanders denken altijd dat ze voor een paar euro de wereld kunnen kopen, ook nog af dingen, en nog klagen achteraf, je op fora belachelijk maken (Legowelt?? anyone??)....Het is een harde conclusie maar niet anders..

Erg vervelend allemaal, maar heeft niemand ondertussen een tip om die blom eruit te krijgen? (vind het zelf ook interessant).

Nou zo irritant is Wout ook weer niet hoor ... :luv: ... soms een beetje maar ...

Erg vervelend allemaal, maar heeft niemand ondertussen een tip om die blom eruit te krijgen? (vind het zelf ook interessant).

Wie wil er een blom uit zijn gear?
Hoe meer blom hoe beter..
8o

zo beter?

Poeh, de eerste post op mijn spelfout vond ik nog wel grappig, maar de 2e wat minder.
Is al aangepast hoor... 8o

Overigens,

Mogelijk kan ik nog wat zinnige input leveren op jouw vraag:
Een brom heeft vaak te maken met voedingsproblemen.
Een DRS78 zit vol met tantaal condensators.
Tantaal condensators zijn berucht over hun levensduur.
Ik heb zelf ook een DRS78 gehad en alle tantaal condensators vervangen.
Toen waren alle problemen opgelost.

Mocht je dat te veel werk vinden: dan zou ik enkel de condensators in de voeding vervangen. Grote kans dat je wat succes hebt (die kans ik uiteraard geen 100%).

:)
Dat condensatoren gevoelig kunnen zijn, heb ik ook ooit eens ondervonden na een verhuizing. Bij het aanzetten ontplofte er een van de voeding.

Die zouden inderdaad weleens voor de brom kunnen zorgen als ze slecht zijn.

Tjonge jonge

Tjonge jonge

Waar komt dit nu weer vandaan??
Harde conclusie? Eerder ongenuanceerd!
Wat is dat nu voor onzin; tweedehands of niet, je verwacht dat iets werkt. Heeft niets te maken met deze koper of met nederlander zijn of wat dan ook. Lol van het synthforum is toch juist een extra stuk vertrouwen en gebruik maken van elkaars kennis??
Zo niet, dan start ik over 10 minuten en rij naar Pieterburen! :okdan:

Je hebt gewoon pech gehad...25 jaar oude zooi is nooit gegarandeerd en kan ieder moment kapot gaan..Als je garantie wilt koop je nieuwe spullen en anders heb je gewoon dikke pech..het is niet anders en hou nou aub op met huilen. Anders ga je maar naar Pieterburen, bij de rest van de huilers liggen.
Nederlanders denken altijd dat ze voor een paar euro de wereld kunnen kopen, ook nog af dingen, en nog klagen achteraf, je op fora belachelijk maken (Legowelt?? anyone??)....Het is een harde conclusie maar niet anders..

Even er mee lopen of temperatuur verschil en iets heeft een klein defect.. Jammer dat hij z,n mail niet kon kijken. Die dude maakt het wel goed. Hij kan het zelf en dure onderdelen zullen niet stuk zijn..

Ja idd altijd test spullen mee 8).. Kopen van zooi is al zolang geleden. Ook vrij vaak dat ik dingen dan niet kon proberen of met die gene weer ergens anders heen moest..

Waar komt dit nu weer vandaan??
Harde conclusie? Eerder ongenuanceerd!
Wat is dat nu voor onzin; tweedehands of niet, je verwacht dat iets werkt. Heeft niets te maken met deze koper of met nederlander zijn of wat dan ook. Lol van het synthforum is toch juist een extra stuk vertrouwen en gebruik maken van elkaars kennis??
Zo niet, dan start ik over 10 minuten en rij naar Pieterburen! :okdan:

Nee geen ongenuanceerde mening...koop jij eens een Oldtimer auto van een particulier moet je na een week eens aankomen dat ie stuk is...

Tweedhands electronica van 20 jaar oud is een risico, als je door dat risico word geraakt dan heb je gewoon pech, even naar de reparateur, factuurtje betalen en klaar. Als je steun nodig hebt om je aankoopverdriet te verwerken kan je toch ook stichting Korrelatie bellen.

Dus onder deze weersomstandigheden ist niet zo fijn maar rij maar naar Pieterburen..en doe Lenie het Hart de groeten van me.

Je bent niet alleen ongenuanceerd, maar ook nog eens harteloos.
Om zo'n hardwerkende jonge vader als ik met dit klote weer de weg op naar Pieterburen te sturen. =(

Nee sorry, het klinkt weloverwogen en redelijk (dit keer) wat je zegt, maar het raakt geen enkele wal. Zeker in het oldtimer voorbeeld heb je nog een aardig sterke zaak als koper kan ik je uit ervaring vertellen.
Daarnaast zijn de voorbeelden te over (en ik doel hier niet op Dender) van verkopers die "per ongeluk" even de weigerende osc. of de kapotte toets vergeten te vermelden in de hoop dat jij bij testen hier overheen kijkt.

En laten we wel wezen; de man is geen zeurpiet, maar iemand die verwachte iets deugdelijks te kopen welke om een of andere reden het niet doet. Hij zegt zelf dat hij er van geleerd heeft, prima toch?!

Getverdemme, nog een leuke tent trouwens dat Pieterburen, alleen die zeehonden moeten ze mee stoppen! Dat gehuil!!! :Z

Nee geen ongenuanceerde mening...koop jij eens een Oldtimer auto van een particulier moet je na een week eens aankomen dat ie stuk is...

Tweedhands electronica van 20 jaar oud is een risico, als je door dat risico word geraakt dan heb je gewoon pech, even naar de reparateur, factuurtje betalen en klaar. Als je steun nodig hebt om je aankoopverdriet te verwerken kan je toch ook stichting Korrelatie bellen.

Dus onder deze weersomstandigheden ist niet zo fijn maar rij maar naar Pieterburen..en doe Lenie het Hart de groeten van me.

Volgens mij begrijp jij (ralph)het niet helemaal, ik koop iets waarvan alle electronica van is vervangen, mag ik toch wel verwachten dat het ok funktioneerd of niet..En wie is hier begonnen met huilen???heb ik hier een topic gestart?? Wat voor een paar euro afdingen, ik koop dat aparaat voor 200 euro, waar ding ik dan af?? En wie maak ik hier dan belachelijk...jij maakt jezelf belachelijk met dit soort uitspraken hier...
Ik wil gewoon dat het ding werkt, klaar, wie weet is het een simpele handeling, ik laat er wel naar kijken..met of zonder dender zien we wel..

Om zo'n hardwerkende jonge vader als ik met dit klote weer de weg op naar Pieterburen te sturen. =(

Getverdemme, nog een leuke tent trouwens dat Pieterburen, alleen die zeehonden moeten ze mee stoppen! Dat gehuil!!! :Z

Haha

ik kon het ook ff niet meer houden....ik wil dit gewoon lachend afsluiten..ff die negatieve vibe weg...
Iedereen happy, ik heb mijn les geleerd..en zal nog veel vaker op mijn bek gaan...
Of Ralph wil jij nog wat inbrengen.gna...
Het gaat iedereen goed
nogmaals slotje..

Aangezien het slotje er nog niet is...

Even er mee lopen of temperatuur verschil en iets heeft een klein defect..

Daarom heb ik liefst dat mensen een tweedehands aankoop hier ter plekke testen, dan weten ze dat het "tot de deur" werkte zoals geadverteerd.

Dat gezegd zijnde hoop ik dat de betrokken forumleden er wel uitkomen; ze lijken me allebei serieus en redelijk.

Vervang nou ff die condensators.
Misschien is het probleem dan opgelost.
Dan kunnen we allemaal gelukkig en ontspannen de kerst in.

Een slotje zonder dat het woord handelaar is gevallen? Vroeger was écht alles beter :frons:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back