Ik ga misschien werken voor een bedrijf die leadertjes voor TV maken e.d. als sounddesigner.
Nou vraag ik me dus af of hier mensen zijn die dus sounddesigner zijn, in vaste dienst. Ik wil nl weten wat je van tevoren af moet spreken voor het geval dat je de complete audio, inc. de muziek onder werktijd maakt. Gaan dan alle rechten naar het bedrijf waar je voor werkt of is het normaal om in de BUMA te delen (of, aangezien je de componist bent blijf je dat ook voor de BUMA)?
graag alleen reacties van mensen die weten waar ze het over hebben...
bedankt.
Nou vraag ik me dus af of hier mensen zijn die dus sounddesigner zijn, in vaste dienst. Ik wil nl weten wat je van tevoren af moet spreken voor het geval dat je de complete audio, inc. de muziek onder werktijd maakt. Gaan dan alle rechten naar het bedrijf waar je voor werkt of is het normaal om in de BUMA te delen (of, aangezien je de componist bent blijf je dat ook voor de BUMA)?
graag alleen reacties van mensen die weten waar ze het over hebben...
bedankt.

Trouwens, de fiscus denkt er ook anders over.
Maar McGartney kan er toch naar fluiten, wat'ie toch wel deed, want nu zijn de erven Jackson de rechthebbenden en dat benne geldwolven, gelukkig, want die zaak is waarschijnlijk pas geregeld zeer lang na mijn dood