BUMA onder werktijd

ah ok... nou is het een redelijk klein bedrijf van voornamelijk video editors en 3d mensen die nu alle audio uitbesteden en iemand zoeken die het allemaal voor hun kan doen. Ik denk dat dit soort dingen bij hun allemaal wel bespreekbaar is.

het is dus geen massive oid die in de eerste plaats van audio leeft, maar een bedrijf dat van video leeft en de audio niet meer uit wil besteden. Wat ik wel leuk vind, want je werkt dus altijd direct van het begin mee aan producties ipv dat je een filmpje krijgt en "doe er maar wat leuks mee".

maar dan weet ik dus dat er meestal nogal moeilijk over gedaan wordt allemaal... goed om te weten..

mja, je moet gewoon afspreken dus
als je die dingen niet zelf houdt is dat ook weer van invloed op je salaris
hangt er allemaal vanaf
los van t feit dat ik t leuk vind voor je dat je er aan de slag kan en ook los van jouw kwaliteiten uiteraard wil ik gewoon wel even geheel offtopic van de gelegenheid gebruik maken om kanttekeningen te plaatsen bij het fenomeen van de laatste tijd dat veel bedrijven alles in huis willen doen..
ik weet niet of ik dat zo positief vind.. voor een distributieriem ga ik naar een andere garage dan voor nieuwe electriek namelijk

zit ik net het contract door te lezen van mn vriendin die bij een van de grotere design/reclame bureau's in Amsterdam een tijdje gaat werken.

Heel veel tekst en dure woorden, maar komt erop neer dat alles wat je maakt voor altijd van hen is en dat jouw vergoeding in je salaris zit.

Bij mij is dit niet doorgegaan... ze konden me niet betalen jammer genoeg. (en de studio die nog helemaal gebouwd moest worden).. naja, volgende keer beter. Ik hoop iig wat freelance dingetjes voor ze te kunnen gaan doen.

maar voor zover alles besproken was wilde ze alleen het publishers deel hebben..

zit ik net het contract door te lezen van mn vriendin die bij een van de grotere design/reclame bureau's in Amsterdam een tijdje gaat werken.

Heel veel tekst en dure woorden, maar komt erop neer dat alles wat je maakt voor altijd van hen is en dat jouw vergoeding in je salaris zit.

als daar verder geen ruimte inzit, en het salaris is er ook niet naar, dan kan ze het beste de ¨goodie´s¨ voor zichzelf houden.
helaas pindakaas voor de baas....

:mega:

Back