SH101 vs Juno60

klaats

Ingeburgerd
Beste ,

Ik heb een iets ofwat vraagje.

Als jullie zoude kunnen kiezen tussen SH101 of de Juno60 welke zouden jullie dan kiezen ?

Of is dit een moeilijke en geve beide toestellen een totaal andere sound ?

Graag jullie mening :p

Te veel verschillen tussen beide, ik zou met een 101 niet de strings van een juno kunnen maken en met een juno niet het gefreak van de 101, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik heb nooit een van deze synths in mijn bezit gehad maar er veel me gespeelt bij een vriend van mij en eerlijk gezegt zou ik ze allebei wel willen :koffie:

we hebben al een microkorg

als ik op de geluiden af ga van youtube en dergelijke lijkt mij de juno60 een warmer geluid te hebben

kan dat kloppen ?

De Juno heeft een chorus (wat dus het geluid lekker aandikt) en zes stemmen in plaats van één die ook in unison zijn te gebruiken (ook dik dus). Voor de rest vind ik ze kwa klankmogelijkheden niet mijlenver uit elkaar zitten. Welke geluiden van je Microkorg vind je het minst? Als het bassen zijn koop je gewoon de 101, als je wat bassen, maar ook strings en pads e.d. anders dan je microkorg nodig hebt koop je de Juno. Het zijn in ieder geval beide fijne bakken die altijd goed te verkopen zijn. Kopen, uitproberen en doorverkopen blijft de beste manier om te beslissen.

, ik zou met een 101 niet de strings van een juno kunnen maken en met een juno niet het gefreak van de 101, maar dat kan ook aan mij liggen. :

jij verdiend een medaille
ik kon t niet betert uitleggen
dats it
gefriek/wallostringxzz8~

De Juno heeft een chorus (wat dus het geluid lekker aandikt) en zes stemmen in plaats van één die ook in unison zijn te gebruiken (ook dik dus). Voor de rest vind ik ze kwa klankmogelijkheden niet mijlenver uit elkaar zitten. Welke geluiden van je Microkorg vind je het minst? Als het bassen zijn koop je gewoon de 101, als je wat bassen, maar ook strings en pads e.d. anders dan je microkorg nodig hebt koop je de Juno. Het zijn in ieder geval beide fijne bakken die altijd goed te verkopen zijn. Kopen, uitproberen en doorverkopen blijft de beste manier om te beslissen.

ook weer heel erg waar ..om
gewoon checken watje wil en oftwatvoorje is ,...
uiteindelijk koopje twee keer ooit dezelfde synth
hehe
:eureka:
you tube = goede referentie vaak qa ..hoe iets klinkt
vroeger kocht ikmn synthjes blind op de specs uit 1 boekie ..
de cs30 / pro one [hmmm byna teisco ] zijn altyd gebleven
:doei:sc6+

we zijn er uit gekome, we hebben besloten voor een juno60 te gaan , nu nog eentje zoeke :P

we zijn er uit gekome, we hebben besloten voor een juno60 te gaan , nu nog eentje zoeke :P
Zoeken is niet zo moeilijk, vinden is het punt. Succes! :okdan:

veel plezier, echte topbak
vergeet die unison alleen, die is niet dik

Back