Patchbay, extra inputs of wat?

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.916
neen dit is geen zoveelste patchbay thread :):)

ik zit momenteel met 6tal hardw synths plus drummodule die alleen al 12 uitgangen heeft

heb nu neutrik patchbay en fireface400

alles gaat in de patchbay en dan in de 8 inputs van de fireface

wat wordt beste oplossing om aan meer directe inputs te komen? (dus dat ik minder moet zitten patchen)

ik zou een tweede patchbay kunnen kopen (want ik heb nu al inputs te kort op mijn neutrik) of ik zou direct 8extra inputs via adat kunnen gaan (en die op de fireface aansluiten) ==> zo zouden er al 8 stereo inputs zijn die nooit gepatchd moeten worden

maar dat is uiteraard een stukje duurder dan tweede patchbay te kopen

werk uitsluitend met synths (dus geen vocals);; weet niet of een minderwaardige convertor zoals de ada8000 of die octane dan veel verschil maakt met zoiets als de extra adatinputs die een rme me zou kunnen bieden?

of is er nog een andere mogelijkheid? een mengpaneel lijkt me niet zo handig
 
als je ze echt in de computer realtime gaat opnemen zou ik zelf voor de ADAT oplossing gaan.

Ik gebruik zelf 2 ada8000's in combinatie met de Motu 828 mkIII. Ik vind zelf de ada8000 niet slecht, maar ik hoor wel verschil met de converters in de motu zelf. De motu klinkt wel wat beter (ronder in het laag). Maar in de praktijk als alle synths tegelijk hun werk doen hoor ik dat zelf toch niet in het eindresultaat. Mijn belangrijkste synths lopen via de motu (de synths die de tracks dragen), de rest gaat via de adats allemaal via aparte sporen rechtstreeks cubase in en worden daar realtime behandeld (dus EQ op elk spoor afhankelijk van de synth karakteristieken.
 
en valt dat wat mee de kwaliteit van die ada's? ik heb er nl al gevarieerde meningen over gehoord.. welke synths stuur je er dan wel of niet door?
 
Of anders mss één of enkele 2de hands (yamaha) mixers met digitale uitgang ???
Ik denk oa. aan de O1V reeks of mss die behringer...???

't ja, Ik heb hier 3 falcon Lem's staan, én 3 neutrik patchbay's....
 
hoe zit het met de kwaliteit van de convertors van die yamahas?
en kun je dan wel al de kanalen apart naar je daw sturen?
 
Kwaliteit is wel te doen denk 'k !!
Alé, geen idee voor de yamaha's,
maar m'n Falcon Lem's vind ik toch te doen...

Met audiocards met meerder ingangen heb ik niet zo'n goeie ervaring
(of tja, 't was wel een hercules FW 24/12)

Ik denk dat de 'pro-users' wel niet gauw sparen op de audiocards !!??
(en bv voor die apogee's gaan !!??)

en tja,
Dan heb je een adat uitgang nodig !!??

Of anders mss zo'n Alesis of Phonic mixer..??
die heeft Firewire of USB als data link

of edirol !!??
ook bv die 10 channel Edirol Digital mixer mss ??
 
ja ma ik heb ook niet veel zin op een van de belangrijkste componenten, nl mijn geluidskaart te besparen, en ik wil uiteraard de fireface als main geluidskaart houden
 
Ja okey !!
RME zit ook in de hogere prijsklasse!!

Anders??? mss een tweede RME erbij ???

Af tja, als je de adat in poort v/ RME kunt gebruiken...
Maar dan is't wel de AD/DA qualiteit van de Adat Converter...
 
Ik denk dat ik persoonlijk ook zou gaan voor een ADAT converter. Geeft je toch flink wat extra in's en out's, en dan kan je er voor de flexibiliteit altijd nog een extra patchbay bijkopen als je routing-opties te kort komt.

Aan de andere kant ligt het ook een beetje aan het budget.
 
ja ma ik heb ook niet veel zin op een van de belangrijkste componenten, nl mijn geluidskaart te besparen, en ik wil uiteraard de fireface als main geluidskaart houden

ok dat is dan een ander verhaal, als kwaliteit je belangrijkste uitgangspunt is, dan zou ik zelf kijken naar de adat's van Apogee, en dan met name de AD-16X. Maar dat is dan wel een compleet andere prijsklasse dan de eerder genoemde oplossingen en meer gericht op de professional, vandaar dat ik het niet noemde. Maar als je je het kan veroorloven dan heb je wel kwaliteit :mega:
 
ok dat is dan een ander verhaal, als kwaliteit je belangrijkste uitgangspunt is, dan zou ik zelf kijken naar de adat's van Apogee, en dan met name de AD-16X. Maar dat is dan wel een compleet andere prijsklasse dan de eerder genoemde oplossingen, vandaar dat ik het niet noemde. Maar als je je het kan veroorloven dan heb je wel kwaliteit :mega:

Is dat (in vergelijking tot de Fireface) niet een beetje overkill? Bv. een RME ADI-8 is wat meer in dezelfde klasse denk ik.
 
RME ADI 8 is inderdaad ook heel goed.

goeie opmerking :)
 
Die ada8000 is echt de budget oplossing. Als je 2e hands gaat zoeken (of wachten) valt er in de prijsklasse tot 500 euro heel wat mooi(er)s te halen, waaronder ook een RME ADI-8. Dat zou ik doen.
 
Evt Presonus digimax serie. Of Focusrite octopre, of Mackie 800r, of Motu 8pre... enz.. Maar die hebben allemaal mic pre's die je niet nodig hebt dus is voor jou een ADI8 beter, die heeft pure line ins
 
Digimax FS leek mij ook een mooie, maar als je de reviews en ervaringen op diverse andere fora mag geloven zit de ADI-8 (en fireface) daar toch wel weer een stapje boven nog.
In hoeverre je dat daadwerkelijk hoort weet ik niet trouwens, over het algemeen lijkt het nogal een theoretische discussie. Ben wel eens benieuwd hoe groot die verschillen nu echt zijn als je dit soort convertors 1 op 1 gaat vergelijken..
 
Back
Top