Welke synths bij Yamaha rm1x?

wokenangel

www.munami.nl
Dit is trouwens mijn eerste post op dit erg goede forum, erg veel info. Ik heb onlangs een Yamaha rm1x aangeschaft maar ben toch niet helemaal tevreden met de onboard geluiden. Dat wil zeggen: de drumsounds zijn erg aardig, maar vooral de bassynth vind ik niet sterk genoeg. Ik ben nu meer op zoek naar een FM synth, of gewoon een synth die goede geluiden geeft, en die ik MIDI kan syncen aan de RM1x. Maar dan komt het lastige gedeelte: heb nog maar 200-250 euro te besteden. Iemand tips?

Re: Welke synths bij Yamaha rm1x?

Origineel geplaatst door wokenangel
Ik ben nu meer op zoek naar een FM synth, of gewoon een synth die goede geluiden geeft, en die ik MIDI kan syncen aan de RM1x. Maar dan komt het lastige gedeelte: heb nog maar 200-250 euro te besteden. Iemand tips?

Yep, Yamaha DX-7, kost tegenwoordig zo'n 200 a 250 EUR en d'er zit MIDI op. En je vindt deze regelmatig terug op websites zoals marktplaats,..

En natuurlijk welkom hier.

Hmmmm, is iets VA's ook nie leuk?? Vind ik zeker wel een goeie aanvulling op de RM1X.. Maar voor 2e Hands FM-achtig kom je toch echt uit op de DX~reeks..

Origineel geplaatst door Boost303
Probeer een 2e hands DX200 op de kop te tikken (moet wel lukken voor ongeveer 300 euro) of koop een Waldorf Pulse (geen FM maar wel te koop voor 250 en hij staat garant voor retevette basjes)

Ps heb je die RM1x toevallig in een scheikundelokaal in DenHaag gekocht afgelopen week?

jij een cs10 op een donkere parkeerplaats?

Haha, zowaar heb ik de RM1x in een scheikundelokaal in Den Haag gekocht, en nog steeds tot grote tevredenheid. Ik kan trouwens een Waldorf Pulse lenen voor een paar weken, met optie tot kopen. Maar de midisync schijnt matig te zijn.

Origineel geplaatst door wokenangel
Haha, zowaar heb ik de RM1x in een scheikundelokaal in Den Haag gekocht, en nog steeds tot grote tevredenheid. Ik kan trouwens een Waldorf Pulse lenen voor een paar weken, met optie tot kopen. Maar de midisync schijnt matig te zijn.

Dat 'midisync probleem' (voor zover het een probleem is, ik heb er geen last van) is opgelost met een andere versie EPROM van Waldorf. Ik geloof dat je ze kunt bestellen bij ze voor een paar tientjes

Back