On(zin)

fuse

Gepokt en gemazeld
OK, om mezelf maar weer eens helemaal niet serieus te nemen plaats ik het gewoon hier. Degenen die hier aanstoot aan nemen moeten gewoon maar iets anders doen dan deze complete onzin te gaan lezen.

Wat me de laatste tijd hier veel opvalt is dat er mensen zijn die nog te lam zijn om in google een regeltje in te typen om iets op te zoeken maar het gewoon vragen. Erg irritant als je mij vraagt en ik ben dan wel ook weer zo'n *** om er zo goed/kwaad antwoord op te verzinnen.
Maar is het teveel gevraagd als mensen een beetje moeite doen om toch nog enige voorkennis te vergaren zodat ze een beetje mee kunnen ouwehoeren en niet hoeven te vragen wat midi nou is als ze al een status van 40+ mailtjes hebben.

En ook een beetje dat geneuzel over het wel gaaf zijn van bepaalde apparatuur maar daarbij niet bij stil lijken te staan dat niet iedereen happy word van dezelfde setup en dat je voor een bepaalde stijl perse een of ander type synth nodig hebt.
Ik weet wel dat deze hele tent nou eenmaal vol zit met personen die helemaal wauws zijn van (analoge) synths en zo is de site eigenlijk ook begonnen. Maar als het gaat om mensen te helpen en ze dan soms wel eens op het foute been worden gezet vraag ik me af of dat helpen dan eigenlijk wel zo slim is.

En dan lees ik soms ook wel hoeveel apparaten mensen thuis hebben staan. Allemaal heel fijn en zo, maar het hoeft geen verlengstuk van een bepaald anatomisch deel van je lichaam te zijn. Nou ja, hersens zou dan nog enigzins in de richting komen maar om echt heel eerlijk te zijn hoor ik soms wel eens mp3's van mensen waarbij ik me dan afvraag of ze meer tijd hebben besteed aan het kwijlen over hun synth dan er ook daadwerkelijk alles proberen uit te halen wat er in zit. En ja, dit kan dan wel heel cru en makkelijk gezegd worden maar ik blijf erbij dat het percentage mailtjes over techniek en het aanschaffen van synths vele malen groter is dan het aantal mailtjes van wat je nou werkelijk met je synth maakt (muziek dus). Volgens mij doe ik daar ook aan mee hoor, ben dus net zo'n nerd wat dat betreft.

Zit hier dus iemand zichzelf af te vragen of hij nog wel wat zinnigs te melden heeft.

Volgens mij wil ik zeggen dat wel wellicht we hier met z'n allen minder materiaal gericht zouden moeten denken en dat je daar misschien wel gelukkiger van zou kunnen worden.

tis ook een synthforum, geen muziekforum ;)
maar ik snap wel wat je bedoeld hoor....

overigens dat google verhaal, daar ben ik het helemaal mee eens..

Olaf

Google? Wat is Google?
Nee, geintje. Eigenlijk heb je ergens wel gelijk. En jij kan het ook nog verwoorden. Dat is helemaal beter.

Maar die discussies zul je altijd houden. Ik lees ze gewoon soms niet.

Het forum is nu eenmaal bedoeld voor iedereen die met synths wil werken, op welke manier dan ook.
En sommige mensen op het forum weten beter informatie in te winnen dan anderen (ook al is het via google).
Internet kent ook zo haar newbies :)

Wat betreft dat andere verhaal:

Ik ben iemand die barst van de info maar gebrek heeft aan ervaring en apparatuur.
Het forum is voor mij een mooie plek om dit soort dingen uit te wisselen.
En ervaringen zijn nou eenmaal vrij subjectief, dat is iets wat je niet gemakkelijk met anderen kunt delen.
Het is aan jezelf om het kaf van het koren te scheiden en ik vind ik dat er hier wel een goede uitwisseling plaatsvindt.

Overigens, als ik het thuis over synths heb, kijkt me vriendin me zo scheef aan met die blik van: "boys & their toys"
Ik ben blij dat ik het forum heb om mijn afwijking met anderen te kunnen delen :p

Re: On(zin)

Ben het helemaal met Synic eens.

Nog enkele toevoegingen:
Voor mij is muziek maken een hobby, niks meer en niks minder. Wat daar allemaal bij komt kijken is: het speuren naar koopjes, op de hoogte blijven van ontwikkelingen, een (on)gezonde "gearlust" en het klooien met electronica. En muziek maken natuurlijk, maar het maken van geluiden, experimenteren met hardware/fx en het ouwehoeren over spullen is net zo leuk.
Ik denk dat er hier ook zat mensen siten die meer spullen verzamelen dan er echt mee spelen. En daar is volgens mij nix mis mee. Het is hier idd een synthforum.

En net als met andere nerds ;) willen we altijd meer, beter, sneller, duurder. Kijk maar eens naar computernerds of autofreaks. Leuk zo'n snelle wagen, maar je staat toch altijd in de file. :)

Orgineel geplaatst door fuse

Maar als het gaat om mensen te helpen en ze dan soms wel eens op het foute been worden gezet vraag ik me af of dat helpen dan eigenlijk wel zo slim is.

Daar heb je gelijk in. Er zitten hier wel wat mensen met een "vastgerot denkpatroon" (waaronder ik, ik vind Roland tegenwoordig gewoon ***). Maar het kan ook zijn dat iemand een verkeerde info geeft omdat hij/zij niet op de hoogte is van nieuwe ontwikkelingen ofzo iets dergelijks. En vergissen is menselijk...

En nou heb ik genoeg geouwehoerd ;)

Bassie

Overigens vind ik dit niet zo'n "zinloze discussie" hoor.
Je hebt het volste recht om dit soort dingen aan te kaarten.

Door dit in "zinloze discussies" te plaatsen lijk je jezelf al bij voorbaat in te dekken.

Orgineel geplaatst door fuse
Ik weet wel dat deze hele tent nou eenmaal vol zit met personen die helemaal wauws zijn van (analoge) synths en zo is de site eigenlijk ook begonnen.

Dat vin ik nou heel erg ***lig dat je dat zegt. ;{

Ik ben deze site begonnen omdat ik niet wist hoe ik met bepaalde apparatuur die ik bezat of nog steeds bezit over weg moest. (klinkt vreemd maar ik toendertijd teveel gekocht in een opwelling zonder te informeren wat wat was).

Ik had ook geen enkele analoge bak. En voelde hier ook niets voor als t leuk klinkt dan moet je t kopen. Maar dat was dus een vergissing. Alles klonk wel leuk maar ja hoe werkt dat? Ik het hele internet afgestruind en op zoek. Alles in t engels joepie 80 % gaat alleen maar over analoog is beter dan virtueel of digitaal. Kijk het maakt niet uit waar je komt de disscussies zijn hetzelfde. Maar niet in het nederlands.

Ik ben er ook van overtuigd dat alle deelnemende gasten van synths en forums mails discussiegroepen wel iets in de dance scene doen. Ik lees nooit een bericht van ik ben een tweede vangelis of ik zit in een rockband enz. Dus de discussies neigen al erg gauw naar dance en ja als dj of mc zus ofzo een 909 303 enz gebruikt dan koop je dat ook.

Als je emmerson lake en palmer leuk vind dan koop je een buchula. Als je faithless leuk vind dan koop je een jp8000. Kijk zo is t nou eenmaal en je doet er niks tegen.

Maar op dit forum is de kans gewoon ontzettend groot dat jouw probleem word verlost door advies van een ander. Ook al is ie trots op zijn eighen zooi en jouw dat probeert aan te smeren. Daar moet je gewoon doorheen kijken. Het gaat om de hulp die men hier aanbied. De saamhoorigheid is erg goed hier.

voorbeeld: Johnny, Matt, en Craz zijn heel trots op hun zooi en zweren daarbij. Altijd als er een discussie of vraag is duikt een naam van hun instrumenten wel op. Ik neem dit ze niet kwalijk want ze weten ook verdommes goed hoe al het andere spul in elkaar zit. En als je dat kan dan is het toch niet erg om met je eigen spul te pronken of hoe jij er mee omgaat. (vind ik teminste)

En wat zoekmaschines betreft waarom moeilijk doen als je t forum kan? Een ander weet t al of adviseert zoekmaschine. Makkelijk toch en zo houd je informatie centraal. Dat betekent hoe meer vragen hoe meer info nieuw of oud. T is in t nederlands en dat leest gewoon 100 keer beter voor de meeste.

Maar wat nog beter is fuse: als jij niet wordt geholpen dan help je een ander. En neem maar van mij aan de waardering is heel groot. (merk ik aan mijn mailtjes) ik heb t forum alleen maar opgezet maar mensen zoals jij houden t in leven. En daar gaat de waardering naartoe.

I rest my case. ;)

voorbeeld: Johnny, Matt, en Craz zijn heel trots op hun zooi en zweren daarbij. Altijd als er een discussie of vraag is duikt een naam van hun instrumenten wel op. Ik neem dit ze niet kwalijk want ze weten ook verdommes goed hoe al het andere spul in elkaar zit. En als je dat kan dan is het toch niet erg om met je eigen spul te pronken of hoe jij er mee omgaat. (vind ik teminste)

Ik vind dit dus wel een verkeerde opvatting. Pronken doe je IMHO met je muziek, niet met je apparatuur. Je kan nog zo'n dikke BMW hebben, maar als je niet kan rijden heb je er niets aan. ;)

op een SYNTHforum is alles anders! ;)

Olaf

Drijfveren...

Drijfveren...

Het is maar net wat je drijfveer is. Voor de een is het forum een hobby op zich, voor de ander puur een vraagbaak op synthgebied.

Voor mijn persoonlijk is muziek maken het belangrijkst. De passie voor mooie apparatuur, en de honger naar informatie over productie-techniek, klank-opwekking en dergelijken is meer een randverschijnsel.. maar weldegelijk eentje waaraan ik veel plezier beleef.

Het forum biedt daarnaast de fantastische mogelijkheid om andere mensen te leren kennen die ook met muziek en de techniek er omheen bezig zijn.

In mijn inbreng in dit forum probeer ik zo objectief mogelijk te zijn.. en mijn persoonlijke voorkeuren alleen daar te laten gelden, waar er uitdrukkelijk plaats voor is.

Ik kan me goed voorstellen dat je een vraag eerder in dit forum stelt als dat je het internet erop napluist. Ten eerste inderdaad is t in het nederlands. Ten tweede wordt je vraag vrij direct beantwoord, dus je hoeft niet 10 pagina's met dingen die je al wist eromheen te lezen tot je vindt wat je zocht. Ten derde, als iets niet duidelijk is kun je doorvragen, en google "is wat het is".

Google wel trouwens erg geschikt om plaatjes van oude gear op te snorren.

Maar nogmaals mucho respect to Twin-X en dit forum an sich.

Toch handig zo'n alwetende vraagbaak of niet dan?

oh eens kijken of me sig werkt

het kan inderdaad niet kwaad om simpele info zoals de hoeveel stemmigheid van een synth even op de site van de producent of desnoods via google op te zoeken.

en de muziek is niet waar het hier op het forum voornamelijk om draait, maar de aparatuur en de manier van het maken van.

daar ligt ook de kracht van dit forum, want daar kunnen we van elkaar leren. de muziek die je maakt is je eigen creativiteit.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

....geef ik deze thread een schop, waarin veel onvrede terug te vinden valt over de gang van zaken op dit forum. Ook worden er meningen in gepost die deze onvrede reduceren tot gezeur (op een zeer subtiele manier).

Er staan een paar mooie stellingen in, doe er uw voordeel mee. :)

Origineel geplaatst door fuse

Zit hier dus iemand zichzelf af te vragen of hij nog wel wat zinnigs te melden heeft.

Ik zit nog maar net op dit forum en vroeg me inderdaad al lang af of ik ooit iets zinnigs te vertellen zou hebben. Het gaat inderdaad nogal veel over synths hier, drumbox daar, persoonlijke voorkeuren en aanprijzingen enz. Allemaal posts die ik zelden lees want ik ken al die apparaten meestal niet eens. Heb ook geen nood om die allemaal te gaan leren kennen want ik kan toch alleen maar werken met wat ik wel heb en ken. Het is gewoon te veel.
Maar het is en blijft het 'Synthforum' dus dat zit dan toch wel goed? Ik lees gewoon datgene dat mij interessant lijkt en heb wel respect voor al diegenen die de moeite doen om vragen van anderen te beantwoorden. Ik heb er de kennis niet voor en ben dus blij dat er anderen zijn die het wel hebben en het willen delen met ons.*D

Re: Re: On(zin)

Re: Re: On(zin)

Origineel geplaatst door hermax
Ik lees gewoon datgene dat mij interessant lijkt en heb wel respect voor al diegenen die de moeite doen om vragen van anderen te beantwoorden. Ik heb er de kennis niet voor en ben dus blij dat er anderen zijn die het wel hebben en het willen delen met ons.*D
Jij hebt waarschijnlijk al meer kennis dan dat je beseft! Gewoon doorgaan met lezen en op en dag... :)

Back