Rooklucht verwijderen

Rooklucht tast het geluid ook zo aan ...

Wat je in ieder geval niet moet gebruiken is schoonmaakazijn, dan is de rooklucht wel weg, maar ook de verf heb ik helaas gemerkt =(

foto van 1 van men laatste aankopen,het is het degoutanste toestel ik ooit heb gehad,ongezien.

en om het te reinigen,ik heb nog niet gedaan,ni normaal.

heeft 20 jaar gediend in een bekende club "underground'' in Ostenrijk.

Attachments

• dirtasc.jpg
    dirtasc.jpg
    60,9 KB · Bekeken: 93
Ik ben enorm fan van glassex... Het ontvet als een kweeniewat en krijgt bijna alles schoon, terwijl het niet bijtend is en lettertjes vrolijk laat zitten. Elke 2e hands stukje apparatuur dat bij me binnen komt wordt er eerst mee schoongemaakt. Nu stinkt alles in ieder geval naar mezelf.

Of het ook specifiek tegen rookgeur werkt...? In ieder geval makkelijk te proberen.

Was ik ook ooit, totdat ik de "verf" van m'n Juno 106 terug zag op m'n schoonmaakdoek. Veel te agressief spul. Een sopje van wat afwasmiddel werkt prima en rooklucht verdwijnt vanzelf. De eerste dagen ruik je het vooral, maar daarna begint het al af te nemen.

Reinigen met koudijs ... Google eens

De aanslag van rook blijf je houden, dus de geur ook. Buitenkant schoonmaken (goed wrijven) met reinigingsdoekjes zonder bleek van Glorix of elk ander merk. Binnenkant met IPA (isopropyl alcohol). Wel wat werk, maar dan is hij ook weer compleet schoon en vrijwel rookvrij...

Van die vochtige doekjes van Aldi voor proper te maken, als het geen kwaad kan voor je reet dan vast ook niet voor je synth.:D
Steek je synth in een doos en leg daar een paar nylon kousen vol soda- kristallen bij, die soda neemt alle vieze geur weg.

De aanslag van rook blijf je houden, dus de geur ook.

Dat is mijn ervaring ook. Een synth met rookaanslag is daarom ook minder waard. Als ik er eentje 2ehands koop vraag ik er altijd naar. Meestal laat ik het aan me voorbij gaan als het een nicoitine bak is. Mocht je toch tot aanschaf over gaan kan je flink van de prijs afpingelen.

Gelukkig niet nee. Maar om nou te gaan zeuren over stank op aan in je synthesizers. Je kunt er ook op spelen en jezelf een plezier doen en misschien als je goed bent kun je iemand anders ook nog gelukkig meemaken.. ik ben een beetje klaar met dat gezeur de hele tijd luxeproblemen.

Back