Rooklucht verwijderen

koffie!

:koffie:

(tegen rooklucht wel te verstaan!)

Laatst gewijzigd:
Als je je synth niet wilt aanraken/openmaken/schoonmaken om de lucht eruit te krijgen dan moet je hem gewoon een nacht of 2 in de bezemkast zetten met een bak ernaast met een liter schoonmaakazijn erin. Het schoonmaakazijn zal dan alle luchtjes in 2 nachten neutraliseren in de synth zonder dat die open hoeft ;)

Schoonmaakazijn is zowiezo een wondermiddel wat ik heel vaak gebruik ! :eureka:

top. met welke heb je de beste resulaten?
Dasty Superontvetter, Dasty Vlekkenverwijderaar, Dasty Ruitenreiniger, Dasty Afwasmiddel, Dasty RVS reiniger, Dasty Kalkreiniger, Dasty Badkamerreiniger, Dasty Wc gel of Dasty Colorblock doekjes 8)

WEB-72-dpi-1-liter-met-spuitkop-rood-350x525.jpg

..die dus

Eerst op een " onbelangrijk" plekje proberen dus.

..en niet op het oppervlak sprayen maar op de doek, evt. van tevoren verdunnen.

Ik vind dat op het synthforum marktplaats verplicht gemeld moet worden of het aangeboden apparaat al dan niet in een rookvrije ruimte heeft gestaan

Wat een onzin, dat is toch niet te controleren, zowiezo niet bij oude synths.

Wanneer zou het volgens jou vermeld moeten worden dan? Als die 1uur in een ruimte heeft gestaan waarin (ooit) gerookt is of hoe zie je dat dan voor je ?

Joh ik lul ook maar wat :D

Je ziet het wel eens staan bij advertenties "altijd in rookvrije ruimte gestaan".
Wel fijn om te weten dat het moois dat je koopt niet naar rattekots stinkt

Vergelijkbaar draadje;

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=98554

Zoals al eerder vermeld;
Oppassen met zuren (azijn) ivm corrosie .
En ontvetters ivm lakaantasting

Mocht je toch 1 van willen deze gebruiken, zorg er dan voor dat er geen residu achterblijft.
Bij zuren; denk aan zuur-dampen binnen in het apparaat.

In de praktijk valt het meestal wel mee. Voorkomen is beter dan genezen.

Ga gewoon weer lekker roken man, heb je der ook geen last meer van
:D

haha ja of aftershave lucht aan je gear :r
ik kocht ook wel eens een synth die sterk naar schoonmaakmiddel rook, ajax ocean ofzo, was ook niet echt inspirerend..
voor rooklucht / teer aanslag zweer ik nog altijd bij ammonia (verdund met water en een beetje zeep) , is even vervelend, maar het vliegt er af

Vrieskou helpt ook

Deze, maar dan in je neus. Klaar.

Attachments

• 1005074-25_Bilsom_303S_25_paar_Oordoppen.jpg
    1005074-25_Bilsom_303S_25_paar_Oordoppen.jpg
    8,9 KB · Bekeken: 89
Nou ik weet het nog niet. Ik heb tweede hands platen die nog heeeeel lang naar nicotine stonken.

koffie schijnt iets te doen maar om gericht geur te verwijderen
kan je wasmiddel (Biotex wordt aangeraden ) met wat warm water
van iets van 30/40(?) graden oplossen en tijdje laten inwerken,
de enzymen in het wasmiddel komen door de temperatuur tot leven en vreten de geur weg!

werkt ook als desinfecteermiddel bij een wond

Ik ben enorm fan van glassex... Het ontvet als een kweeniewat en krijgt bijna alles schoon, terwijl het niet bijtend is en lettertjes vrolijk laat zitten. Elke 2e hands stukje apparatuur dat bij me binnen komt wordt er eerst mee schoongemaakt. Nu stinkt alles in ieder geval naar mezelf.

Of het ook specifiek tegen rookgeur werkt...? In ieder geval makkelijk te proberen.

Ik ben enorm fan van glassex... Het ontvet als een kweeniewat en krijgt bijna alles schoon, terwijl het niet bijtend is en lettertjes vrolijk laat zitten. Elke 2e hands stukje apparatuur dat bij me binnen komt wordt er eerst mee schoongemaakt. Nu stinkt alles in ieder geval naar mezelf.

Of het ook specifiek tegen rookgeur werkt...? In ieder geval makkelijk te proberen.

Dus jij ruikt naar Glassex? 8D

Ik blijf toch bij het oude en vertrouwde schoonmaakazijn.

schoonmaakazijn.jpg

Als je je synth niet wilt aanraken/openmaken/schoonmaken om de lucht eruit te krijgen dan moet je hem gewoon een nacht of 2 in de bezemkast zetten met een bak ernaast met een liter schoonmaakazijn erin. Het schoonmaakazijn zal dan alle luchtjes in 2 nachten neutraliseren in de synth zonder dat die open hoeft

Back