Tuning probleen SH101

phochos

Berliner School Artist
Mijn Roland SH101 heeft zo nu en dan een tuning probleem. Als ik hem heb gestemd met de andere apparaten en ik zet hem later weer aan, moet hij opnieuw gestemd worden. Is dit een gebruikelijk probleem of moet de SH101 dan nagekeken worden?:confused: :confused: :confused:

Re: Tuning probleen SH101

Origineel geplaatst door phochos
Mijn Roland SH101 heeft zo nu en dan een tuning probleem. Als ik hem heb gestemd met de andere apparaten en ik zet hem later weer aan, moet hij opnieuw gestemd worden. Is dit een gebruikelijk probleem of moet de SH101 dan nagekeken worden?:confused: :confused: :confused:

Tsja...zo'n onding is analoog, dus lijkt me het vrij logisch dat e.a. temperatuur afhankelijk is.
Ik neem aan dat ie na een tijdje aan te hebben gestaan, gewoon weer redelijk stabiel is?

equate

aologe synths ontstemmen inderdaad
zeker als je hem uit zet want dan koelt hij weer af
is niet specifiek iets van de sh-101
moet wel zeggen dat mijn sh-101 minder ontstemt dan andere anologe synths die ik heb
maar ik stem alle anoloogjes voordat ik er mee aan de slag ga en ik controleer voordat ik bijv. een opname maak of alles nog goed gestemd is.

Hmm dat is toch een synth die als redelijk stabiel bekend staat. Wordt ie niet erg heet op sommige plaatsen?

Re: Tuning probleen SH101

Origineel geplaatst door phochos

Heb ik ook, alleen ligt het bij mij aan de power-knop. Als ik die wat heen en weer beweeg hoor je de tuning alle kanten op vliegen. Voorheen had ik dat probleem niet en had ik er ook nooit last van, maar er is iets gebeurd met dat ding ofzo. Als ie eenmaal in de goeie stand staat, heb ik er geen last meer van.

Origineel geplaatst door bikkel
Hmm dat is toch een synth die als redelijk stabiel bekend staat. Wordt ie niet erg heet op sommige plaatsen?

Wij dachten ook dat de SH-101 vrij stabiel was.. tot we er een keer live mee optraden. Met het soundchecken hadden we al ontzettend veel moeite met stemmen.. en moesten we de sequences zo ongeveer een hele noot hoger programmeren dan normaal.

En tijdens het optreden vloog de tuning juist weer helemaal de andere kant op..

Erg fijn.. hehe.. maar wel de charme van live :)

Back