JUNO106

Goed hé, mis eigenlijk ook 1 cap maar dat komt wel eens.
Moet eerlijk bekennen dan goed functioneren me meer interesseert dan een krasje of capje die mist :biertje:

Yay, de schuifpot zit gesoldeerd, moet zeggen dat de nieuwe wel een stuk stroever gaat dan de rest, ook zit de cap er redelijk strak op. Maargoed nu is de Juno wel weer compleet.

Nu heb ik 3 knopjes over weet iemand van wat voor synth deze zijn?

P2120015.JPG

dat wel, maar dat steeltje van de nieuwe schuifpot is een fractie breder waardoor de cap er wat moeilijker op gaat.

Op zich is dat wel beter, de originele komen wel heel makkelijk los,

Nice dat ie weer 100% ok is, geef toe lelijk zijn ze niet 8)
Ik heb nooit wat gevoeld voor de "hoe zwarter hoe beter" rage die kwam met de m1

Is er eigenlijk iets aan de ruis v/d chorus te doen? Er is al best veel over geschreven, maar het blijft een beetje vaag. Ik ben in principe een groot fan van ruis, maar bij mijn 106 is het echt te bont geworden, het verneukt gewoon de hele patch. Misschien is dit de oplossing?

"The last step is supposed to adjust a DC bias in the chorus circuit, to minimize clipping in the chorus. It's kind of a pain because you have to connect a signal generator to a test point on the audio board, scope the synth's output, and then adjust some pots on the jack board that are kind of hard to get to unless you put the synth right at the edge of the workbench where you can open the panel up all the way."

(de mijne, met chrome porta-switch, heeft in de 14 jaar dat ik hem heb 1 keer een voice verloren)

Sinds 3 dagen ben ik in bezit van een 106. Het is mijn eerste polyphone synth en ik ben er erg blij mee (dank aan het forumlid dat hem aan mij verkocht:) !

De voices zijn goed, ik heb een plastic porta switch (serienr ergens boven 500000).

De reden dat ik de 106 heb verkozen boven de 60 zijn de MIDI specs. Bij het bewegen van de schuifjes (filter) hoor je dat het stapsgewijs (127 stapjes) gaat, dat vind ik wel jammer. Ik geloof meteen dat een 60 beter klinkt, maar MIDI is bij mij een must omdat ik niet zo goed kan spelen:)

De chorus ruist inderdaad, maar het soort "muziek" dat ik maak heeft daar niet zo'n last van (alles bromt, kraakt en ruist bij mij).

http://soundcloud.com/kanarie-1/20120928-arie-acid-im-fuckin

Back