JUNO106

met de chroom switch had een laag serienummer en de voices zijn altijd goed gebleven, deze is nu verkocht.

M'n andere had een plastic switch, hoog serienummer en alle voices zijn uiteindelijk vervangen

Zou het een met het ander te maken hebben? Ik had al eerder van mensen gehoord dat het niet ondenkbaar is dat alleen de latere modellen voice problemen krijgen. Mijn 106 met chrome switch heeft ook (nog) geen voice problemen. Bestaan die verschillen nu echt of is 't puur toeval?

Verder: de 60 en de 106 vullen elkaar perfect aan. Ik had al een paar jaar een 106 maar gebruikte hem niet zo heel erg vaak, maar toen ik de 60 kocht ben ik de 106 ook veel meer gaan gebruiken. Zal vast ook met een veranderde smaak te maken hebben, maar toch. Wel jammer dat de 60 geen portamento heeft en dat die van de 106 enorm slecht is.

Wat betreft de chrome switch... M'n Juno 106 heeft een chrome portamento switch en heeft nog geen kapotte voices gehad. Naar ik begrepen heb van de vorige eigenaar zijn de voices bij hem ook nooit vervangen...

Maar dat kan natuurlijk allemaal gewoon toeval zijn. Is er iemand met een juno 106 met chrome portamento switch, die kapotte voice chips heeft (gehad)?

ik heb een enorme lading juno´s gerepareerd zo ondertussen.
alle types hebben last van kapotte voicechips.
ik weet zo alleen niet de verhouding tussen oudere en nieuwere types qua stukgaan.
:koffie:

portamento heeft en dat die van de 106 enorm slecht is.

Wel op poly 2 zetten hé poly1 en portamento gaat niet goed samen

alle types hebben last van kapotte voicechips.
ik weet zo alleen niet de verhouding tussen oudere en nieuwere types qua stukgaan.
:koffie:

Ah, da's nou jammer. Ik hoopte stiekum dat de vroege Juno's beter waren... :stupid

Zou het een met het ander te maken hebben? Ik had al eerder van mensen gehoord dat het niet ondenkbaar is dat alleen de latere modellen voice problemen krijgen. Mijn 106 met chrome switch heeft ook (nog) geen voice problemen. Bestaan die verschillen nu echt of is 't puur toeval?

Ik had een juno106 met kunststof portamento switch welk ook nooit problemen heeft gehad met de voices. Heeft het altijd prima gedaan dus ik denk dat het toch meer toeval is.

De JP8080 is erg duidelijk gebazeerd op de 106 :P.
heb m een keer naast een echte 106 gehouden, en t verschil hoor je bijna niet *D

Lijkt me ook niet...
Zijn 2 totaal andere synths, De Jp8080 is duidelijk Trance, En de Juno-106 zou ik zelf richting Electro neer zetten.

nou daar ben ik t niet echt mee eens...
ik weet niet hoeveel jullie weten over de JP8080, het klopt idd dat alle demotjes van de JP trance demo's zijn. maar hier gebruik ik m dus helemaal niet voor.

ik ben bv nrs van rush dr mee aant doen (bv. subdivisions en Tom Sawyer) de filtersweep van Tom Sawyer heeft exact het zelfde filter geluid als de JP, en neem aan dat die voor t nr met een Jupiter 8 gedaan is.
Daarnaast speel ik er nrs van Ayreon mee en veel rock met leads.
gebruik m dus totaal niet voor trance of iets dergelijks.

Ik denk dat de algemene info die er is van de JP niet echt de veelzijdigheid van het apparaat weergeeft.

ik vind eigenlijk zo'n beetje alle synths van Roland sterke overeenkomsten hebben qua klank, jx'en, juno's, jupiterren, jp's. Allemaal 'hebben ze zo'n typische Roland klank.

ik vind eigenlijk zo'n beetje alle synths van Roland sterke overeenkomsten hebben qua klank, jx'en, juno's, jupiterren, jp's. Allemaal 'hebben ze zo'n typische Roland klank.

das waar ;)
maargoed da is bijna bij elk groot synth merk zo :P. (vind t bij korg ook bv)

Mwia Dat vind ik bij de nieuwste Roland Synths niet helemaal aan de orde, Allemaal on typisch(Of hoe dat heet), De Fantom-G en Juno-D-G-DI etc etc..

Zelfs die je daar noemt vind ik nog steeds die "typische" Roland klankkleur hebben, enigste synth die er een klein beetje bovenuit steekt is dan toch wel de V-synth GT.

Zelfs die je daar noemt vind ik nog steeds die "typische" Roland klankkleur hebben, enigste synth die er een klein beetje bovenuit steekt is dan toch wel de V-synth GT.

Mwua, Ik vind ze wel super klinken, Maar om nou te spreken van typische Roland klankkleur?

Die typische roland klankkleur heeft wel wat, ik vind dat roland altijd wel bij roland past.

Mwua, Ik vind ze wel super klinken, Maar om nou te spreken van typische Roland klankkleur?

Mischien moet je ze allemaal eens gehoord hebben, ik vind ze echt opelkaar lijken. De een is wat dikker en de ander wat dunner qua klank, maar iedere keer is het toch weer dat zeer typische "roland" randje. Ik weet niet wat het is.

Back