Moog Realistic MG-1 thread

Verschillen MG1 en Rogue vond ik ook wel interessant, even vergeleken, http://www.synthfind.com/wp-content/uploads/2010/04/mgone.jpg
heb net even bovenstaand plaatje bekeken naast mijn rogue:
-ik zie wel degelijk een noise-slider op de mg1 (net als mijn rogue)

-mg1 heeft polyfone sectie
-modulation: bij de mg1 lijkt deze onafhankelijk in te stellen voor tone sources en filter. Bij Rogue niet onafhankelijk, maar heeft wel een modwheel.
-mg1 osc 1 en 2 zijn onafhankelijk in te stellen. Rogue lijkt wel een extra syncstand te hebben (contoured sync)
-rogue heeft pitchwiel en modwheel, mg1 niet.
-rogue heeft draaiknop voor keyboardtracking, mg1 een 3-standenschakelaar.

Conclusie, de mg1 lijkt net iets uitgebreider, m.n. in de onafhankelijke oscilators. Ik weet overigens niet hoe het met de achterkant zit. Mijn rogue heeft cv/trigger in/uit en audio in. Deze gebruik ik in combi met moogerfoogers (mf107) als extra oscilator. Leuk!

En de MG heeft een soort van ringmodulator in de vorm van de belltone.....:W
Wel is het jammer dat de MG idd geen modulatiewheel heeft, maar wat niet is kan altijd komen....;)

De oscilators van de rogue en MG zo'n totaal verschillend, de MG heeft echt 2 onafhankelijke VCO's, de rogue heeft een soort "dubbel" VCO, waardoor VCO2 altijd VCO1 moet volgen.
Om kosten te besparen zit er in de rogue 1x de CA3046 die max wordt gebruikt, al de 5 torren en de MG heeft 2x de CA3046 waarvan bij beide 3 torren niet worden gebruikt....:?;)
Als ik zo de schema's van de VCO's zie heb ik eerder het idee dat de rogue de goedkopere versie is:D

Tof David:okdan: gefeliciteerd en nog gratis ook...:r :D

dank je Dennis, ik zie het er nog van komen dat ik de cs15 eerdaags weer wegdoe, maar dat deze blijft.. echt smeuig ding is het:luv: als mn mixer het weer doet ga ik m eens layeren met mn micromoog 8~

het is alleen jammer dat de makers standaard de mogelijkheid niet hebben benut om de noise die ook word gebruikt voor de LFO S&H bij te mengen in het audio pad... dat zou maar 1 (level) slider extra zijn geweest...

-ik zie wel degelijk een noise-slider op de mg1 (net als mijn rogue)

klopt, noise slider zit er op

Ik ben echt grote fan geworden van dit kleine bakkie....zo ontzettend organisch en zoveel mooie layers in de sound.....eigenlijk mag dat stempel van Realistic er wel af, deze is meer Moog dan de Rogue....:bekdicht:

Gisteren bezig geweest met nieuw vilt plaatsen in de MG1. Best goed gelukt al zeg ik het zelf.

Lapje vilt gehaald bij de Pipoos Hobby shop a 0,75€. Dacht wel met een stanleymesje te kunnen snijden maar ging niet zo lekker, dus met de schaar wat geknipt.

Resultaat is prima, alhoewel ik voor de switches beter kleinere losse stukjes had kunnen knippen met een klein gat. Nu heb ik een aantal grotere lappen gebruikt en daar een ovaaltjes uit geknipt maar dat geeft weer te veel ruimte om alsnog stof in de switches te krijgen..

attachment.php

attachment.php

Back