Jordan Rudess

OJS

..............
Ik heb net een filmpje zitten kijken op de Korg website waar Jordan Rudess de Oasys demo't op NAMM2010.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje gehad heb met die Jordan Rudess zo langzamerhand. Ieder fabrikant lijkt wel te geilen op die man ze betalen hem volgens mij grof om bij shows als de NAMM zijn kunstjes weer te komen vertonen. Voor mij nodigen die demo's overigens niet echt uit; het is meer frustrerend om iemand anders te zien doen wat je zelf toch nooit zal kunnen.......:(
Hij is een, technisch althans, fantastische toetsenist en ook zijn tips & tricks aangaande programming zijn goed, maar ik begin een beetje het idee te krijgen dat hij eigenlijk liever gewoon gitaar had gespeeld. Dat gedonder met al die controls (screaming, feedbacking, etc.) op die leadsounds van hem beginnen me gewoon op de zenuwen te werken.:bekdicht:

Overigens moet ik zeggen dat ik zijn sounds in het verleden eigenlijk leuker vond klinken. De demo's die ik van hem heb gezien op de K2600XS klonken gewoon beter, imho.

Hoe dan ook, ik vond het weer tijd worden voor een draadje: Wat vinden wij van Jordan Rudess. Hoge bomen vangen veel wind.......

wie is dat?

ow wacht zat hij niet in dream theater ofzo?

My point exactly!! :halleluja
dis nou ook altijd wat ik van die gast vind.
vind m technisch erg goed, maar muziekaal gezien vind ik t 10x nix...

altijd dezelfde soort partijtjes met super veel toonladdertjes, is knap, maar op gegeven moment heb je t wel gehad... (+ de gast speelt gewoon met freakin bladmuziek on stage:stupid)

luister anders maar is naar zn nieuwe Solo piano CD waar die een aantal bekende Dream Theater songs gecoverd heeft.
Das te erg :r! alleen maar veel noten spelen en over die keys heen vliegen en dan de echte melodie met 1 noot er doorheen spelen :frons:....

misschien kan die arme man gewoon niet iets eenvoudigs spelen?

lol

volgens mij als je hem vraagt speel eens een akoord wat helemaal uitsterft dat dat lastig wordt.....
verder is zijn vingersouplesse wel indrukwekkend maar net wat OJS zegt showoff is het wel...

ik vind jordan rudess fantastisch.

de techniek die die heeft is zo verschrikkelijk goed dat ik het indrukwekkend vind om naar te luisteren.

Ook zijn pitchband solo handling is megastrak. Ik ken maar weinig muzikanten die daarbij in de buurt komen.

Voor mij is hij in ieder geval een groot voorbeeld :)

hmm tja ik vind vette sounds veel interessanter dan vette solo's

Goeie toetsenist, ik vind alleen zijn keuze van bepaalde geluiden niet echt je van het.

Maarja dat is smaak.

wat betreft akkoorden en zo, hele goeie toetsenisten zoals Jordan Rudess hebben uiteraard ook de skills om chord based te spelen.

Alleen op synth demo's zul je dit gewoon minder vaak zien omdat de bedoeling van zo'n synth demo toch is dat er een hoge impact factor is. Muzikanten willen overdonderd worden met het gevoel van; wow, wat een fantastische synth is dat toch. Dat je zelf meestal nooit in de buurt komt van die sound is vanzelfsprekend, maar het beeld van de synth heb je in dat geval al.

Bert Smorenberg is hier ook heel erg goed in. Als je die op een Motif XS ziet spelen denk je dat het ook simpel is, totdat je zelf gaat spelen en het toch iets anders klinkt (wat een boefje is die Bert toch hehehe).

Maar er staat een leuke Omnisphere video demo online van Jordan Rudess waarin die halverwege ook een demo geeft met string partijen. Leuk om te zien hoe Jordan met akkoorden omgaat aangezien dat soort demo's niet veel online staan.

die demo kun je hier vinden:
http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=5721459&server=vimeo.com&autoplay=1

Heb net die video even bekeken. Thanks, Quifster!

Wat hij in het begin doet, vind ik echt heel mooi. Die choirs en stringpartijen, echt heel mooi gedaan. En die gitaarpatch met die pad erachter: ook hele mooi. Maar tussendoor en gaandeweg begint hij toch meer te freaken. Dat laatste stukje doet me denken aan een soort muzikaal vlooiencircus. Ik word er gewoon hibbel van.
Natuurlijk is het een kwestie van smaak. En nogmaals, technisch is hij onovertroffen.

Helemaal mee eens. Was mij ook al opgevallen. Ieder zijn smaak, maar die funk-sh*t hoeft voor mij ook niet.

Zal wel typisch amerikaans zijn, lekker uitsloven...:duivels:

Jordan Rudess de Oasys demo't op NAMM2010.

Dacht dat de Oasys discontinued was ?
Zal wel videotje van 2009 of daarvoor zijn geweest ?

Voor Jordan heb ik wel bewondering maar zijn muziek spreekt me niet echt aan. (smaak?)

Vic

Ik ben altijd een grote Rudess fanboy geweest. Tegenwoordig is mijn muzieksmaak zich een beetje aan het veranderen en zoek ik meer naar melodie dan techniek, dus ben zogezegd een beetje uitgekeken op JR. De laatste twee DT albums vond ik sowieso grandioos kut (muziek en productie, want die zijn ook kapot gemasterd..). Verder blijf ik Scenes, Six Degrees, TOT en Octavarium geweldige albums vinden.

Als toetsenist is hij gewoon geweldig. Ik denk ook best dat hij zich in kan houden (op Steven Wilson's solo album heeft hij bv piano ingespeeld en daar is niks flashy aan). Ik denk ook dat als je zo'n goede techniek hebt dat je sneller de neiging hebt om zo uitbundig te spelen. Heb zelf altijd overdreven snelle leadsolo's gespeeld, pianostukken met een miljoen noten per seconde etc. maar ik kan me tegenwoordig ook goed inhouden. Een goede groove is me tegenwoordig toch belangrijker.

Het mooie is, je hoeft er niet naar te luisteren als je niet wilt u_u.

Nu al een legende, deze beste man.:halleluja

Maar je moet niet de hele dag naar hem luisteren, want dan gaan die vlooienstukjes wel irriteren.

En die gitaarpatch met die pad erachter: ook hele mooi.
dat is inderdaad een mooie patch (glorious guitar heet die in de omnisphere library). Overigens laat die patch wel horen hoe erg de sound nabewerkt is in die video. In de video klinkt die vele malen warmer als in het echt. Het is simpel om dit zelf ook voor elkaar te krijgen, maar factory default klinkt die wel een stuk dunner.

Ik vind Jordan Rudess een goede toetsenist, Ik doe het hem niet na(ben ook redelijk vlot, Maar dat niveau red ik bij lange na niet)..
Maar dat eeuwige snelle gespeel van hem word ik honds dol van...
Als je een patch/volledige synth, Demonstreert doe het dan wel op zo`n niveau dat mensen ook nog iets van de Patch/Synth horen op een normale speelwijze....

Is het zelfde als dat ik een Minimoog heb, En ik ga hem alleen gebruiken voor super snelle arpegio`s, Dan kan ik net zo goed de Juno-60 pakken en die aansluiten.

Bijwijze van spreken, Majoor Gijzeling!

ook bij wijze van spreken is het antwoord: nee

Gewoon niet naar die nichten filmpjes kijken van die eikel (voor anderen held)

Back