Jordan Rudess

haha de persoonlijke voorkeuren zijn lekker verdeeld hier :P

hehehe gelukkig wel, anders zou het maar een saaie boel worden hier als iedereen het met elkaar eens was.

z'n Triton extreme demo was wel leuk, voor de rest is het solo op de vierkante centimer. Dreamtheater is een hoofdpijnband

z'n Triton extreme demo was wel leuk, voor de rest is het solo op de vierkante centimer. Dreamtheater is een hoofdpijnband

Grote onzin....zijn demo was kut en DT is Top! :engel:

een voor een prima muzikanten, technisch als wat, dat zal niemand ontgaan, maar muziek is niet "top" omdat men tig verschillende muziekstijlen en een eindeloos aantal tempowisselingen in één nummer weet te persen. deze band is gewoon overgewaardeerd.

maar muziek is niet "top" omdat men tig verschillende muziekstijlen en een eindeloos aantal tempowisselingen in één nummer weet te persen.

Dit zegt meer over je eigen muzikale voorkeur dan over de band.;)

Goeie vingeroefening iig.

Ik snap trouwens wel dat je fan bent van JR, maar die honderden gasten op Youtube die alles op de noot na spelen begrijp ik niet zo. Ga zelf muziek maken ofzo.

hehehe gelukkig wel, anders zou het maar een saaie boel worden hier als iedereen het met elkaar eens was.
Juist! Over smaak valt beslist te twisten. Ik denk zelfs dat het wel zo'n beetje het enige is wat interessant is om over te twisten!

Wat de heer Rudess betreft. Het is ook belangrijk te weten dat iedereen een 'repertoir' heeft. Gewoon dingetjes die de kunstenaar goed kan en daarom graag doet. Het heeft een belangrijk aspect, namelijk herkenbaarheid. Of het nu Jimmi Hendrix of Ludwig van Beethoven betreft: je haalt het er gewoon uit. Vooral in de muziek speelt dit een sleutelrol. In ieder geval is de groei van de muzikant in de loop der tijd te ervaren.

Alleskunners, bijvoorbeeld studiomuzikanten, die blijven vrijwel onbekend. Ze komen figuurlijk nooit de studio uit...

Wout

In het hoekje waar deze man zich bevind (prog rock/metal) is het wel een verzamelbak van verschillende stylen die voorbij komen. Soms hoor je stukjes muse, queen, pink floyd, metallica of marillion. Ik vind dat rudess deze stylen uitmuntend goed beheerst. En eigenlijk zijn alleen de solostukjes van zijn stempel voorzien.
Het is trouwens niet zo dat de man alleen kan rennen over het keyboard....persoonlijk vind ik de mooiste stukken van DT de meer ingetogen passages.

Back