Wie gaat er nog meer naar het allerlaatste concert van Aha ever?

Zit er wel over na te denken maar dat duurt nog wel even toch?
Ben ook naar het concert van Spandau Ballet geweest en dat was ook super! :halleluja

Ik ben wel bang dat de kaartjes snel op zullen zijn, denk er niet te lang over na. Hun laatste album is wel super he? Lekkere synthesizer klanken.

Ik ken A-ha eigenlijk voornamelijk van hun oudere muziek..
Hunting high and low.. The sun always shines on tv, dat soort nummers.
Maar de clips die je hierboven geplaatst hebt klinken ook lekker (kende ze niet)
Over clips gesproken; ze hadden ook altijd wel leuke clippies :)

Toch maar effe gauw kaartjes regelen.

Zou er graag heen gaan, Maar ben bang dat ik het niet ga redden....

Ik ga al jaren niet meer naar concerten met die prijzen maar ik heb ze wel in 1986 (meen ik) gezien in De Doelen in R'Dam. Ik heb ze na hun 2e album volledig uit het oog verloren en dacht ook dat hun muziek volledig ruk was geworden maar ik heb nu al hun albums gehoord en ik viel bijna van m'n stoel van verbazing... echt heeeele goede popmuziek. Ik had gewild dat Duran Duran nog zulke goede muziek maakte na Big Thing...

Veel plezier bij het concert allen!

Ik heb ze na hun 2e album volledig uit het oog verloren

Ik vond het album Scoundrel Days een meesterwerk. Tevens het eerste soloalbum van Morton Harket, 1 van de mooist geproduceerde albums. Mooi plaatje om speakers te testen.

Hier nog een leuke cover van Depeche Mode door A-ha

a-ha - Foot of the Moutain - Acoustic Version BBC

Ondergewaardeerde band. Sycamore Leaves erg mooi.

Paar jaar geleden in de HMH een onvergeeflijke actie van ze. Na een uurtje optreden vertrokken ze, het publiek verbaasd achterlatend. Ze hadden nog een playback-optreden in Domino D-Day waar ze naar toe moesten.......

hier nog een voorproefje.[/url]

Klinkt goed, dank

Hier nog een stukje van de Aha site

A-Ha Houdt Er Mee Op En Doet Een Afscheidstournee In 2010 | 10-15-09

Vertaling: A. Beugelsdijk

* Een fantastische internationale carrière van bijna 3 decennia van het maken van popgeschiedenis.
* 9 studioalbums met een omzet van meer dan 35 miljoen tot 70 miljoen eenheden waaronder singles.
* 15 top tien singles alleen al in het Verenigd Koninkrijk. Nominaties, prijzen, reizen en meerdere wereld tournees - met inbegrip van de legendarische show in het Maracana stadion, Rio de Janeiro in 1992, wat een Guinness World Record verdiend voor de grootste publiek ooit die een betaald concert bijwoonden – van maar liefst 196.000 mensen!

In het midden van de jaren 80 gegenereerde het Noorse trio, tiener hysterie en algemene pandemonium, waar ze ook maar gingen. Sinds ze weer bij elkaar zijn in 1999 na een 7-jaar durende onderbreking, heeft de band de focus zien verschuiving, weg van het pop fenomeen dat ze ooit waren, naar de muzikale erfenis die zij achterlaten - een hele generatie gewaardeerde hedendaagse kunstenaars inspirerend, van Coldplay en Keane, naar Kanye West, Oasis, The Strokes, Robbie Williams en zelfs U2 die ze prijzen als songwriters.

In 2006 ontving de band een 'Q Inspiration Award' ter ere van hun blijvende muzikale invloed.

Met het huidige album 'Foot of The Mountain' wat zowel commerciële succes en goede kritieken, ontvangt heeft A-ha besloten er mee te stoppen.

Als gevolg daarvan zal A-ha in de toekomst geen verdere albums meer uitbrengen.

De band zou hun fans en iedereen willen bedanken die heeft bijgedragen aan hun geweldige reis, en tegen hun het volgende willen zeggen:

"We hebben letterlijk de ultieme "boy's adventure tale" (jongensdroom) mogen meemaken, door een langere, meer lonende carrière dan waar iemand ooit op zou kunnen hopen.

Door dit nu te doen geeft het ons een kans om meer betrokken te raken bij andere zinvolle aspecten van het leven, zij het humanitaire werk, politiek, of wat anders - en natuurlijk ook door middel van nieuwe projecten op het gebied van kunst en muziek. We zeggen afscheid als een band, niet als individuen.

Verandering is altijd moeilijk en het is makkelijk door te gaan in het vertrouwde. Maar nu is het tijd om verder te gaan."

2010 markeert het 25-jarig jubileum van A-ha's Multi platina debuutalbum 'Hunting High & Low' en de eerste single 'Take On Me', die met behulp van een werkelijk onvergetelijke video wereldwijd naar nummer 1 ging in 27 landen, waaronder de VS.

De band zal een laatste wereldtournee in 2010 doen om hun samenwerking met een 'knal' te eindigen.

Back