Artikel uit de interface
Artikel uit de interface
Gisteren heb ik hem dan eindelijk in huis gehaald om te testen, de Waldorf S. Nadat ik hem uit de tas had gehaald heb ik hem meteen op tafel gezet. Mijn vriendin was ook laaiend enthousiast. Ze vond hem er lekker uitzien.
We zijn naast elkaar gaan zitten om meteen te proeven van het klankpalet van deze Waldorf S.
De 1e indruk:
De interface is eenvoudig en duidelijk, en ook het formaat is handzaam.
Het is een lekkere bak, alleen de plastic behuizing ziet er wat kwetsbaar uit. Onder zware omstandigheden op een podium vermoed ik dat ie snel om zal vallen, en dan heb je je waldorf over het podium liggen. Ondanks de geringe afmetingen heeft dit bakje veel in huis.
Tot op de bodem
Wat wel leuk is, is dat ie multitimbraal is. Je kunt de waldorf S dus over meerdere kanalen uitsmeren.
Zowel pittige als smeuiige sounds, zoals een lekker lickje bijvoorbeeld, tover je er in een handomdraai uit.
Door zijn geringe gewicht van 300gram is het handig mee te nemen. Weer zit je hier met de fragiele behuizing, oppassen geblazen waar je je Waldorf neerzet. Het beste is een vlak, horizontaal platform, meer het broodplank idee.
Een andere leuke feature is de tweakbaarheid van deze bak. Je kunt naar hartelust klankingredienten toevoegen.
Conclusie
Ondanks wat minpuntjes met betrekking tot behuizing en levensduur, is het toch een hele geslaagd machine.
De Waldorf S kenmerkt zich door zijn diversiteit aan smeuiige en pittige sounds.
Hoewel hij meerdere outputs heeft en behoorlijk tweakbaar is, zou ik niet meer dan 1 Waldorf S nemen.
plus:
-tweakbaar
-geringe formaat en gewicht
-lekkere sound
-looks
min:
-zwakke behuizing
-beperkte levensduur
*