De Waldorf S is uit!

LOL.

Ik hoorde dat de sound nogal creme-ig was, klopt dat?

Origineel geplaatst door bambamstudio
en oa te koop is bij de Aldi :)

Hmm.. alleen zo jammer dat ie zo lekker is.. man, je jaagt er paar jaar zo een stuk of 25 doorheen gok ik zo

Altijd een goede ingredient voor een vette mix! En er kunnen 22 MIDI-pluggen in!

De Waldorf S is uit!

is de Waldorf S wel eens in geweest? 8o)
ik vind m wel wat zwaar op de maag liggen...

Artikel uit de interface

Artikel uit de interface

Door Allard Cracker > allardC@interface.nl

Gisteren heb ik hem dan eindelijk in huis gehaald om te testen, de Waldorf S. Nadat ik hem uit de tas had gehaald heb ik hem meteen op tafel gezet. Mijn vriendin was ook laaiend enthousiast. Ze vond hem er lekker uitzien.
We zijn naast elkaar gaan zitten om meteen te proeven van het klankpalet van deze Waldorf S.

De 1e indruk:
De interface is eenvoudig en duidelijk, en ook het formaat is handzaam.
Het is een lekkere bak, alleen de plastic behuizing ziet er wat kwetsbaar uit. Onder zware omstandigheden op een podium vermoed ik dat ie snel om zal vallen, en dan heb je je waldorf over het podium liggen. Ondanks de geringe afmetingen heeft dit bakje veel in huis.

Tot op de bodem
Wat wel leuk is, is dat ie multitimbraal is. Je kunt de waldorf S dus over meerdere kanalen uitsmeren.
Zowel pittige als smeuiige sounds, zoals een lekker lickje bijvoorbeeld, tover je er in een handomdraai uit.
Door zijn geringe gewicht van 300gram is het handig mee te nemen. Weer zit je hier met de fragiele behuizing, oppassen geblazen waar je je Waldorf neerzet. Het beste is een vlak, horizontaal platform, meer het broodplank idee.
Een andere leuke feature is de tweakbaarheid van deze bak. Je kunt naar hartelust klankingredienten toevoegen.

Conclusie
Ondanks wat minpuntjes met betrekking tot behuizing en levensduur, is het toch een hele geslaagd machine.
De Waldorf S kenmerkt zich door zijn diversiteit aan smeuiige en pittige sounds.
Hoewel hij meerdere outputs heeft en behoorlijk tweakbaar is, zou ik niet meer dan 1 Waldorf S nemen.

plus:
-tweakbaar
-geringe formaat en gewicht
-lekkere sound
-looks

min:
-zwakke behuizing
-beperkte levensduur

*

Inmiddels is de S uit de behuizing gehaald (met speciaal zilveren gereedschap!). De behuizing zou nog kunnen dienen als huis voor kleinere onderdelen zoals de bekende tulp/jack omzetters. De ingenieurs van Waldorf hebben de behuizing hersluitbaar gemaakt, ook na eenmalig openen.

Laatst gewijzigd:
Door het ingenieuze ontwerp van de behuizing, is deze ook stapelbaar, dus mocht je over meerdere Waldorf S-en beschikken, Je kunt ze stapelen. Het is niet bekend of een cascadeschakeling ook mogelijk is.

iets zegt me dat je de waldorf S nog niet gezien hebt

Geruchten gaan de ronde dat de heren van Waldorf in het Waldorf Astoria hadden afgesproken in de 'S' suite. (special suite) en daar de plannen hadden besproken rond de ontwikkelingen. En natuurlijk goed op schroefjes ed. gelet want je weet het nooit met die spionerende japanners die alles jatten wat ze kunnen jatten.

De knoppen zijn afgeleid van de TV die ook in de suite stond. Maar tegenwoordig staat daar een groot plasmascherm met een AB. Tsja, tijden veranderen he. Maar goed dat ze er pas geleden nog niet logeerden. Dan had er een gigantisch touchscreen op die Waldorf gezeten. ;)

Altijd leuk dat soort geruchten. Lachen hoor, of het nou waar is of niet, daar moet je dan niet moeilijk over doen :)

Hoezo geruchten?

Een neef van me is daar bediende. Hij heeft best wel stoere verhalen over allerlei vage artiesten die daar wel eens komen. Maar die geloof ik niet zo. Hij is best wel een opschepper soms. Maar dit verhaal is dus wel echt zeker he. Hij heeft toevallig de hotelrekening gekopieerd voor de handtekening van Herbert Waldorf himself.

Origineel geplaatst door fuse
Geruchten gaan de ronde dat de heren van Waldorf in het Waldorf Astoria hadden afgesproken in de 'S' suite. (special suite) en daar de plannen hadden besproken rond de ontwikkelingen. En natuurlijk goed op schroefjes ed. gelet want je weet het nooit met die spionerende japanners die alles jatten wat ze kunnen jatten.
;)

Die geruchten dus? of zit je te slapen :confused:

Nee, ik l*l uit m'n nek. Nou goed? ;)

Back