moeite met pads en strings

meloyoungster

Ouwe rot
ik wil eigenlijk van die pads maken die in commercile hardance worden gebruikt zoals bij kaascada bijv.van die mooie vollen.

dit wil me niet echt lukken

eigenlijk vraga ik om wat tips. Aan de tips refx nexus of vengeance heb ik niks, ik wil het graag met andere (echte softsynths) voor mekaar krijgen

tot mn beschikking; pro53 zeta (hier zou het mee moeten lukken denkk maar helaas) vanguard discovery legacy cell

Al eens overwogen een paar van deze dingen op elkaar te stapelen, en dan EQ gebruiken zodat je bijv. alleen het laag van Z3ta+ hoort en het hoog van Vanguard?

Oneindig Unison stapelen werkt overigens niet, daar maak je het alleen maar drukker en waziger mee.

ik heb dit geprobeerd ja. maar opeen af andere maniert wil het niet lukken, terwijl ik ,et bass leads etc helemaal niet veel problemen heb

Met delay kun je je sounds ook vaak al voller en breder laten klinken.
Mocht je een VSTi zoeken waar je volle brede pads en strings uit kunt toveren dan zou ik je ernstig aanraden om Omnisphere eens te proberen.

begin met drie osc's, waarvan je er 1 een octaaf hoger stemt. De hoge en 1 van de lage detune je flink. Lange attack en release. HPF om wat laag weg te poetsen. Wat chorus/flanger/phaser eroverheen voor extra beweging en je hebt al een mooie pad.

Welke osc je neemt ligt een beetje aan welke sound je wilt.

ik zal eens aan de slag gaan

ik ben nu in polisix bezig het gaat nu wat beter

probleem is wel dat ik maar een noot hoor als ik een kwint speel
dacht dat het aan de unision lag maar nope.. zie ik in polisix iets ovcer het hoofd?

Hoe krijg ik in de DX7 een dikke pad?
Er zitten 2 geniale pads in(Emulator,Orkest) maar ik heb het liever wat minder, Mag van mij wel wat meer op de achtergrond.

Je vraagt om een dikke pad die wat minder kan??? :S Probeer de lage tonen eens wat weg te halen en wat meer midrange..

Joh, doe niet zo ingewikkeld... een bandpass filter werkt ook wel hoor... :D

LOL.
Nee kijk, Een dikke pad mag wel, Maar hij moet niet zo vet door de mix heen snijden.... Dat doen die 2 bovengenoemde pads wel.

Back