Diskdrive Ensoniq Mirage

Over het maken van backups van je zeldzame Mirage disks :
Kijk maar even naar Omniflop (Draait op Windows XP)
Omniflop kan de meeste Ensoniq diskformaten lezen en schrijven.
Pas gisteren diskimages gemaakt ; moet nog wel even uitproberen wat er gebeurt als ik het e.e.a. weer terugschrijf naar DD diskette (Geen HD gebruiken, is niet betrouwbaar)

Groetjes

Michel

Vreemd. Ik heb het zojuist getest en bij mij werkte het.
Wel eerst de disk formateren in de Mirage en daarna de image er naar toe schrijven.
Verder moet de speciale diskdrive driver worden geinstaleerd en het schijnt alleen te werken met NEC floppydrives.

Ik heb antwoord gehad van syntaur op mijn vraag:

The MASOS and Formatting Disk (as well as other Ensoniq software products and manuals) are the copyrighted property of Ensoniq (now E-mu/Ensoniq Inc.). Syntaur Productions has an exclusive license with Ensoniq to reproduce and sell these products, for which we pay royalties to E-mu/Ensoniq. Any other sale or distribution outside of this arrangement would be a violation of that copyright, and therefore illegal.

The MASOS and FMT-2 disks are still available through us. We have a lifetime disk guarantee, so once you purchase a disk from us, we will always replace it.

Thanks for checking on this, and good luck with your editor!

Sam Mims
Syntaur Productions

Tja.....je ziet het.
Houd in ieder geval in dat ik geen images in m'n programma mag stoppen.
Aan de andere kant staat er niet dat ik er geen optie in mag bouwen om een flop te lezen dat image weer weg te schrijven.

Je moet toch iets om onder min of meer onzinnige copyright issues uit te komen.:)

Daar bedoel ik mee dat ik het eigenlijk belachelijk vind dat hier copyrights op zitten maar dat ik wel van mening ben dat ik dat moet respecteren.

doen je modwheel en pitchbend het wel?
Zo ja dan doet de ad converter het in ieder geval en kan je op het schema uitzoeken welke filter chips er kapot zijn

wheels niet werken en sample input niet werken is dus kapotte analoog digitaal converter.
Zit op een voetje op de print waar de DOC chip opzit, kost je ongeveer 2 tientjes.

Ik ken het schema niet zo goed uit m'n hoofd dat ik weet waar chip 8 in het schema zit.

Back