AN1x <> prophecy

mindscan

The Perspective
Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met mijn Korg Prophecy. Deze week lijkt het weer tot een echtscheiding te komen. Ik heb haar te koop aangeboden voor €500.

Nu heb ik een reaktie gehad van iemand die of zijn An1x of juno106 of bass station wou ruilen, dan wel met bijbetaling van zijn kant.

Het probleem vind ik dat mijn prophecy niet polyfonisch is, daartegen zijn haar klanken wel weer zo extreem te maken dat dat niet hindert. op z'n zachts gezegd vind ik het editten behoorlijk k*t soms. Je moet echt weer even gaan zitten voor sounddiver.

Wat is het verstandigst?
Een juno 106 wordt aangezien de onderwerpen op het forum niet aangeraden, dankzij z'n mankementen, maar is wel weer makkelijk editbaar. Een basstation vind ik geen optie. Wat kan een An1x meer ( hij is wel polyfonisch en 2 stemmig multitimbral), in verhouding?

Of moet ik de ruzie toch maar even laten bekoelen?

:confused:

Tja. Ik zou gewoon ff sparen en dan een AN1X erbij kopen. De Prophecy is qua klank natuurlijk heel veelzijdig. Ik ga morgen mijn Prophecy ophalen. Ik vind het een wereldbak.

AN1X is ook mooi hoor, maar qua klank is de Proph vetter. Ik zou 'm zeker niet ruilen zonder bijbetaling.

Re: AN1x <> prophecy

Origineel geplaatst door mindscan
Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met mijn Korg Prophecy. Deze week lijkt het weer tot een echtscheiding te komen. Ik heb haar te koop aangeboden voor €500.

Nu heb ik een reaktie gehad van iemand die of zijn An1x of juno106 of bass station wou ruilen, dan wel met bijbetaling van zijn kant.

Het probleem vind ik dat mijn prophecy niet polyfonisch is, daartegen zijn haar klanken wel weer zo extreem te maken dat dat niet hindert. op z'n zachts gezegd vind ik het editten behoorlijk k*t soms. Je moet echt weer even gaan zitten voor sounddiver.

Wat is het verstandigst?
Een juno 106 wordt aangezien de onderwerpen op het forum niet aangeraden, dankzij z'n mankementen, maar is wel weer makkelijk editbaar. Een basstation vind ik geen optie. Wat kan een An1x meer ( hij is wel polyfonisch en 2 stemmig multitimbral), in verhouding?

Of moet ik de ruzie toch maar even laten bekoelen?

:confused:

Ik herken je probleem met de Prophecy wel. Voor mij werkte hij ook niet echt. Een An1x is leuk, maar ik weet niet of die nou echt makkelijker te programmeren is. Waarom niet gaan voor een Nord?

an1x is voor mij een wereldbak.. maarja.. tis maar wat voor sounds je zoekt.
prohecy is ook goed. maarja. 1 stem, dat vindik toch wat jammer

Re: AN1x <> prophecy

Origineel geplaatst door mindscan

Hmm waar wil iemand DAT er voor geven dan??? Welke site is dat??

De mijne mag weg voor 400 Euro!!!>:|

ik heb mijn prophecy een dik jaar geleden ook geruild tegen een juno106, en ik heb er geen seconde spijt van gehad...
de prophecy stond eigenlijk gewoon stof te vergaren, tenzij ik er ECHT voor ging zitten...
en hij paste nooit mooi in mijn mix... klonk altijd enorm overheersend...

als je iets zoekt met dezelfde synthesepower, dan kan je eens denken aan een (micro)modular...

Als ik jou was zou ik die prophecy nooit weg doen.

Ik zit er ook wel eens mee te spelen en dan kom ik er ook niks verder mee, maar andere dagen dan krijg ik er zeer heftige geluiden uit.
Wat ik vooral hoor is dat je probleem niet zozeer de prophecy is, maar dat je meer multitimabraliteit en polyfonie wilt hebben. Misschien is het dan een goed idee om even door te sparen voor een nordrack of iets dergelijks.
Of gewoon die AN1X erbij te kopen. Want ze kosten idd nog steeds geld, maar zijn goed te betalen.

Jep, mijn prophecy en ik hebben ook zo'n relatie.

Om je editleed te verzchten is er eventueel progenie
Het mixprobleem heb ik ook met de prophecy, maar door chorus en reverb uit te schakelen of heel subtiel te gebruiken gaat het al beter.

Aangezien het uitgangssignaal niet constant lijkt te zijn, misschien een compressor erop? Dat is in ieder geval iets wat ik wil proberen.

Over de AN1x kan ik niet veel zeggen, behalve dat je waarschijnlijk ook met een zelfde soort menustructuur zal zitten (ik ga even er van uit dat de an1x wat lijkt op de Cs1x qua menus.)

Origineel geplaatst door schaapje
de prophecy stond eigenlijk gewoon stof te vergaren, tenzij ik er ECHT voor ging zitten...
en hij paste nooit mooi in mijn mix... klonk altijd enorm overheersend...

Dit is ook exact de reden waarom ik mijn propecy heb verkocht. Als je erachter ging zitten en editen kwamen er de meest fantastische geluiden uit. Wanneer deze wou toepassen voegde hij gewoon niet in het geheel, inderdaad te overheersend, gewoon niet lekker dus greep ik altijd weer naar een andere synth.

Ook vind ik 'm als pure VA niet goed. Ik vind de filters veel te dun.

De Juno-106 vindt ik echt een top-bak. Erg veelzijdig in te zetten, past wel altijd in de mix en uiteraard erg makkelijk editten. De 106 was m'n eerste synth en is ook de laatste die ik ooit weg zal doen. En over die mankementen.... bedenk wel dat de Juno-106 een van de meest verkochte analoge synths is en dat er heel erg veel mensen zonder problemen met veel plezier mee werken.

Maar ja, dat is mijn mening maar...;)

Groetjes...Leudes

Wanneer deze wou toepassen voegde hij gewoon niet in het geheel, inderdaad te overheersend, gewoon niet lekker dus greep ik altijd weer naar een andere synth.

Dat is idd wel lastig. In het begin had ik daar ook problemen mee, maar vaak is het een kwestie van wat eq'en en wat resonantie/cutoff verdraaien. Het uiteindlijke mixen blijft toch erg moeilijk. Probeer maar eens de juno in unison erbij te gooien. Dan zul je zien dat die bijna altijd blijft overheersen.

Geluiden die altijd wel in je track passen zitten in de MC303 e.d. apparaten.

Origineel geplaatst door C738
Over de AN1x kan ik niet veel zeggen, behalve dat je waarschijnlijk ook met een zelfde soort menustructuur zal zitten (ik ga even er van uit dat de an1x wat lijkt op de Cs1x qua menus.)

Nee, dat is niet helemaal waar...het rechtemenu (het lastige) is meer een 'setup' menu: voor de arp, de effecten, de routing, dat soort dingen... De linker 8 draaiknoppen zijn niet alleen voor real-time controlle maar OOK voor het programmeren...je gebruikt de 8 drukknoppen links van het lcd om 8 standen te geven om aan te geven welk deel van de synth je programmeert...ik vindt de an1xs een stuk makkelijker te programmeren dan de cs(1/2)x (ik heb de 2)

Origineel geplaatst door BananaWorld
Probeer maar eens de juno in unison erbij te gooien. Dan zul je zien dat die bijna altijd blijft overheersen.

Daarom gebruik ik de unison mode van de 106 ook nooit. Leuk om even te freaken maar niet om echt te gebruiken (nou ok, heel soms dan).

Groetjes...

Bazzi... oh okay, ik heb wel es met een AN1x gepield, en met die drukknopjes bij de draaiknoppen herinner ik me nu ook weer ja.

Als je de Prophecy zijn interne FX allemaal uitschakelt, kun je hem dan beter inmixen?
De ingebouwde parametrische equalizer kan ook nog van pas komen missschien als enige actieve effect?
Experimenteren met resonantie? Je filter werkt eigenlijk ook als een equalizerpiek, en de hoogte van die piek is je hoeveelheid resonantie.

Verder is het inderdaad een draak om in te mixen soms

Ik wordt uberhaupt een beetje gaar van Korg producten (uit die tijd). Met de Prophecy (in m'n trinity) kan ik ook weinig beginnen. Doe mij m'n waldorf uQ maar...

Druid

Ik heb vandaag m'n Prophecy opgehaald. In perfecte staat, maar helaas zonder handleiding. Kan iemand me aan een handleiding helpen toevallig ?

En qua editors, welke moet ik hebben en wat kost dat ?

Origineel geplaatst door Niels
Ik heb vandaag m'n Prophecy opgehaald. In perfecte staat, maar helaas zonder handleiding. Kan iemand me aan een handleiding helpen toevallig ?

En qua editors, welke moet ik hebben en wat kost dat ?

Info en software: http://www.lfo4.com

Volgens mij is Progenie de enige goede dedicated editor. Iemand ervaring met deze editor ? Is ie het geld waard ?
Verder is een handleiding niet (meer) online te vinden. Iemand moet die hier toch wel hebben.
Ik ben toch best wel wat gewend, maar een handleiding is toch wel nodig om 'm goed te kunnen programmeren.
Wat een cryptische aanduidingen man, alleen maar getalletjes zonder dat je weet welke parameter je aan het editen bent. Wel een mooi klank, een leuke aanvulling op m'n setup.

Ik ken de klank en bediening v/d korg niet,maar heb zowel de 106 als an1x staan.
De an1x is zeker niet moeilijk te editten,maar het is natuurlijk geen juno.al heb je voor het geld wel meer aan de an1x.
Erg veelzijdig qua klank en midi is ook OK.
Je moet er eventjes induiken ,maar daarna laat hij je nooit meer in de steek.Plus de soft editor geeft toegang tot alle parameters.
Ja en de JUNO blijft voor mij dan wel de vetste.

Succes.

Origineel geplaatst door C738
Jep, mijn prophecy en ik hebben ook zo'n relatie.

Gelukkig heeft m'n prophecy mij deze week weer overtuigd. Voorlopig doe ik hem de deur niet meer uit.

Nou heb ik alleen nog 1 vraagje ,waar kan ik de laatste versie van progenie kopen?

nieuw leven inroepen

nieuw leven inroepen

even nieuw leven in deze thread pompen, ik vond hem toen ik zocht naar 'an1x prophecy'. ik twijfel namelijk erg tussen die twee :/ ik weet niet wat voor geluiden jullie er uit willen halen en wat jullie zoeken, maar ik wil dus een soort van stratovarius/sonata arctica (beide metal) sawtooth-achtige lead ( zie ookdeze thread ). wat is dan het beste want ik kom er echt niet uit, hoeveel ik er ook over zoek en vind.
verder kan ik nog melden dat ik er live mee wil spelen dus ook tijdens het spelen makkelijk geluiden nog kan aanpassen.
nu moet iemand me toch wel helpen? :biertje:

Back