Nord Rack 2x probleem met output?

sanderd

Stamgast
Beste medeforummers,

Ik heb een paar dagen geleden een Nord Rack 2x van een mede-forum lid overnomen en zit met het volgende probleem. Op output A zit een lichte distortion, die vooral bij orgelachtigegeluiden duidelijk hoorbaar is (waar uiteraard de distortion uit staat.
Dit doet zich niet voor bij kanaal B (bij eenzelfde patch wanneer ik "mono to out A and B" heb geselecteerd) of de hoofdtelefoonuitgang. Ook bij
het wisselen van de kabels van A en B blijft het signaal uit A overstuurd.

Het lijkt alsof (het signaal naar) output A niet helemaal lekker is, of zie ik iets over het hoofd?

En hoe gaat het met output C en D? Ik heb zelf een Nord Lead Anniversary, maar ken het probleem niet. Ik gok dat Wout Blommers het wel weet, hij heeft geloof ik veel verstand van Clavia bakkies.

En hoe gaat het met output C en D? Ik heb zelf een Nord Lead Anniversary, maar ken het probleem niet. Ik gok dat Wout Blommers het wel weet, hij heeft geloof ik veel verstand van Clavia bakkies.
Ik heb al contact gehad met sanderd via de telefoon en ga morgen met het probleem stoeien, maar ik weet niet echt wat er aan de hand kan zijn.
De DAC's van de Lead corrigeren zich automatisch, maar dat kan natuurlijk wel stuk zijn.
Aangezien de vervorming verdwijnt als de Gain (niet Level) wordt teruggedraaid. Ik heb sanderd gevraagd het mengpaneel wat op te draaien en de Gain naar onvervormd te zetten en dan luisteren of de Level de vervorming weer geeft als die wordt opgeschriefd. Het zou de 'eindtrap'van A kunnen zijn. Dat kan in reperatie kosten kunnen schelen. Waarschijnlijk komt de Lead daar wel terecht, ben ik bang.

Verder was ik nog niet down gekoeld toen sanderd me belde, dus was ik een behoorlijke spraakwaterval, alsnog mijn excuses.

Wout

Heb Wouter inmiddels al gemailed en het probleem verdwijnt zowel door de level of gain terug te draaien. Door de master level op 12 uur te zetten en de gain op de mixer open te draaien is er mee te werken.

Geen excuus nodig Wouter, ik vond het wel interessant!

Back