Mijn Audio Interface.. Ik snap het niet meer.

Noiseflux

Zwarte Ruis
Beste iedereen,

Ik heb meer dan een jaar geleden een E-MU Tracker Pre gekocht om m'n destijds nieuwe KRKtjes aan te sturen.
Nu heb ik altijd al een goedkoop butmicrofoontje gehad en die kreeg ik nooit goed aan de praat met dat ding tot ik sinds kort echt dingen wilde opnemen.

Lang verhaal kort; Ik heb een synth en een microfoon aan input 1 en 2 respectievelijk. Als ik op mn hardst in die microfoon schreeuw en de pre-amp van mn interface volledig omhoog draai zie ik op mn interface dat het signaal (net aan) clipt. In al mijn DAW's daarentegen heb ik echt MINIMAAL signaal.

Nu heb ik een week of 2 gedacht dat die interface gewoon rot was tot ik van de week mn volume tamelijk hard had staan (van de computer zelf). Wat is nu het geval; als ik het volume van Windows (vista 64bits) volledig opendraai krijg ik wel redelijk signaal binnen...

...dit gedeelte snap ik dus totaal niet, hoe kan ik nu ooit iets normaal opnemen als mn KRK's op volledige kracht staan te blazen?! Moet ik nou verplicht zo'n extra volumeknop tussen mn speakers en mn AI gaan kopen?

Sowieso, hoe kan het signaal wat ik in mn interface stop nou versterkt worden als ik het volume van mn computer omhoog draai, hoe deze routing verloopt snap ik echt niet :? (dát het gebeurt snap ik nu ook wel)

Please enlighten me! :D

... oftewel: heb je je interface wel als audio apparaat voor in/out geselecteerd in je software?

Ja dat sowieso. Als ik die pre-amps helemaal uit draai krijg ik ook echt geen signaal meer binnen en ik heb verder ook geen inputs.

Er zit wel een volume knop op die interface maar die werkt alleen voor mn hoofdtelefoon.

Back