Nord lead 3 alternatief

cns

sfm
Tja...

Ik heb een wanted list die ik niet compleet lijk te kunnen maken binnen nu en een paar weken… Ben opzoek naar een Nord Rack 3 maar die zijn schaars… Belachelijk schaars zelf, of je moet hem uit de vs laten komen… Maar dat risico is te groot zeker met het oog op onze vrienden van de douane…

Dus ik geef mijn zoektocht maar even op: althans de zoektocht gaat anders worden… Is er een goed alternatief voor de Nord Rack 3 en zo ja welke? Of moet ik dan maar voor die Nord Rack 2x gaan… hoewel ik deze flink aan de prijs vindt

Nord Lead 1 en 2 zijn niet te vergelijken met de 3, dat is een hele andere synth dan zijn voorgangers, dus verwacht niet dat je daar dezelfde sound uit krijgt.

Ik heb die van mij een half jaar geleden verkocht, helaas.

heel andere sound? In hoeverre anders tov de Nord 1? en goed anders?

Ik heb namelijk geen idee hoe dat ding moet klinken! Maar wat is dan een alternatief?

Korg Radias R
Virus TI Snow
Dave Smith Tetra
Virus TI2 Desktop

Ik zou niet weten in hoeverre er een alternatief is. Het unieke geluid wat Nord 'heeft' kom ik bij geen ander merk tegen. Dus, in hoeverre wil je inleveren en in wat?

De Nord 3 is door andere designers gemaakt dan de Nord 2. Beide hebben gewoon een andere sound. Ik was gelukkiger met de 3 dan met de 2 maar dat is heel persoonlijk denk ik. Het gebruiksgemak van de Nord Lead 3 is iig ongekend. De unison en filters zijn ook super.

Virus TI is ook een hele goeie veelzijdige bak, maar weer heel wat anders dan de Nord Lead 3. Als je perse de Nord 3 sound wilt dan moet je nog even doorzoeken. Als je gewoon een top synth zoekt kun je ook eens naar de TI gaan luisteren.

Ik zou niet weten in hoeverre er een alternatief is. Het unieke geluid wat Nord 'heeft' kom ik bij geen ander merk tegen. Dus, in hoeverre wil je inleveren en in wat?

Precies... Als ik kijk hoe veel meer ik de Nord 1 ben gaan gebruiken en hoe ik dit vergelijk met andere kom ik telkens bij de Nord terug...

Tja inleveren, geen idee... Misschien dat ik inderdaad maar eens moet kijken naar die TI...

Of toch maar gewoon voor een nord 2x gaan...

Ik heb zelf zowel de Nord Rack 3 gehad (ook de Lead) als de Nord Rack 2X en vond de 3 toch stukken beter hoor. Hij is qua mogelijkheden ook uitgebreider, maar werkt wel iets lastiger. Ik zou gewoon nog even wachten op een mooi exemplaar in Nederland. De Virus TI is toch meer aangepast aan hedendaagse concurrenten dan de Nord Rack 3. Minder rauw vooral. Het is net wat je zoekt en wat je ervoor over hebt.

@ Vergeten > Dat is wel raar, ik vond de Nord Lead 3 juist ontzettend makkelijk werken, zeker met die ledjes overal. En bedoel je dat de Nord rauwer is dan de Virus of andersom?

Ik vond niet zo makkelijk dat er soms twee functies onder één knop zitten. Voor in de studio maakt het niet uit, maar on-stage is het best lastig. De Nord is stukken rauwer dan een Virus TI. De NL1 vind ik nog steeds de beste van de reeks. Zo'n vet geluid heb ik niet uit de NL3 gekregen of uit de N2X.

Ik heb datzelfde gehoord over de Nord 1 ja, dat is de enige die ik nog niet heb gehad.

Maar de Virus is toch echt wel een stuk rauwer dan de Nord Lead 2 en 3, ik vind het zelfs geen vergelijking waard... Ik ben juist op zoek naar een rauwe harde sound, maar de Nord 2 en 3 voldeden daar niet echt aan.

volgens mij is de nord rauwer qua klank etc. zeker gezien het feit dat die TI allemaal FX gebruikt... maar goed ik kan het niet vergelijken...

eigenlijk wil ik niet een synth in een hokje plaatsen wat dus samen valt met een muziek style maar het gaat met name om techno...

bedankt voor de bevestiging... is het duidelijk dan wacht ik nog maar even...

Buiten het geluid om is de 2x ook een stuk goedkoper dan de 3. Maar als je nu geen 3 kunt scoren en je wilt wel graag de 2 proberen, dan kun je natuurlijk altijd kijken of je een 2x voor een mooi prijsje kunt scoren. Zie je dan een 3 dan doe je de 2 er uit als je tocg liever de 3 hebt. Kun je ze ook eerst nog even vergelijken. En omdat het 2e totaal verschillende synths zijn (andere programmeurs), besluit je wellicht om ze beide te houden :-)

En dan is er nog de Wave, die dichter bij de NordLead3/Rack3 staat dan bij de 2(X).
En wat 'rauwheid' betreft nog leuke dingen kan doen met het sampelen.

Wout

En dan is er nog de Wave, die dichter bij de NordLead3/Rack3 staat dan bij de 2(X).
En wat 'rauwheid' betreft nog leuke dingen kan doen met het sampelen.

Wout

okay dan!!!

Maar helaas geen rack versie... komt ook niet?

Gister een 2x gekocht voor 375. Prima prijsje dacht ik zo.

Back