Nord lead 3 alternatief

Ik denk een Rack 2X, anders is het wel een hele goede deal. Ik heb mijn Rack 2x voor €350 en dan echt in Mint conditie, vond ik ook wel een lekkere deal ;)

rack

Ik denk omdat de meesten toch de Lead prefereren.
Wat toch zou betekenen dat er veel Racks zouden overblijven :)

Ze zijn gewoon veel minder gemaakt.
Alle Leads zijn eigenlijk voor het bespelen op het podium ontworpen.

Wout

Wout

alleen ik zie ze niet... hmmm nou ja wellicht dat ik dan toch voor die nord wave ga...

zo'n lead heb ik niet nodig... wil gewoon mijn rack vol met nord's

zo'n lead heb ik niet nodig... wil gewoon mijn rack vol met nord's

Dat is een nobel streven ;-). Twee maandjes geleden stonden er twee racks te koop. Het lijkt wel eens met vlagen te gaan. Geduld is toch een schone zaak.

Maar goed als je je hele rack vol wilt hangen met Nord Rack's dan kun je ook beginnen met de 2X.

Trouwens ik zie net dat er 1 (sinds vandaag) op MP staat een Nord Rack 3!!! En dat in Waddixveen, lijkt mij voor jou lekker dichtbij.

Wout

Trouwens ik zie net dat er 1 (sinds vandaag) op MP staat een Nord Rack 3!!! En dat in Waddixveen, lijkt mij voor jou lekker dichtbij.

bedankt voor de tip... gelijk maar even mail gestuurd ;) is overigens ridderkerk ook best te doen voor me!

heb de nord lead 2 tijdje gepeeld en heb langere tijd de 3 nu...
persoonlijk zeg ik 3 all the way :D.. de enigste synth waar ik ECHT ECHT ECHT
met veel plezier patches op maak... qua klank denk ik niet dat hij te vergelijken is met andere,.... ook omdat hij gewoon ZO veel kan, fm etc.. en dat op een overzichtelijke manier, ik ken geen leukere synth.

klank verchil tussen de 2 en 3, hoe moet ik dat zeggen, de 2 vond ik plasticer/synthetischer klinken... ook heel leuk, voor freaky geluidjes etc,
maar merk dat ik op de nl3 melodieuzer te werk ga, misschien moet ik zeggen "de 3 funked meer."

of zeg ik nu iets geks?

Ik vind de 3 zelf meer op de virus c lijken dan de 2. Ik heb 2r gehad en de 3r heb ik. De 3 is wat cleaner vind ik. De 3 vind ik op super vanwege z'n morph assign knoppen en de rotary led encoders. Je ziet (en hoort) wat je doet. Nord wave lijkt me ook fantastisch trouwens.

Zoals elektrofunk al aangeeft, het is een joy om op de 3 patches te maken. Het multifilter vond ik eerst niet zo ok, maar nu ik er wat vaker patches op maak merk ik dat dit juist, zeker als je dat filter moduleert, een superfilter is (voor o.a. pads, fx, ambient etc)

Ik vind zelf niet dat je de 3 met de 2 en 1 kan vergelijken. De 3 is van een andere orde!

De Nord Lead/Rack 3 mag officieel niet meer verkocht worden ivm nieuwe Europeese wetten omtrent bepaalde electronische componenten.

Ik heb er wel een Nord Rack 3 zien staan bij Feedback Eindhoven niet zo lang geleden en dat terwijl hij niet geadverteerd werd op de website.

@CNS: En heb je de 3 aangeschaft? Zo ja: hoe bevalt hij?

helaas heb ik hem moeten missen... stond op marktplaats en ik was denk de eerste die reageerde maar die piepo had hem inmiddels al verkocht :frons:

dus nog steeds geen 3!

thanks voor het meezoeken :okdan:

alleen moet ik wegens ruimte gebrek een rack versie hebben

Bel Feedback Eindhoven op! De laatste keer dat ik daar was hadden ze er eentje staan (de Rack versie, precies wat je zoekt). Ik had hem toen zelf bijna gekocht maar was toch voor de Radias gegaan.

Back