Ik was door de single Heaven niet verkocht en ik werd een beetje debiel van al die vooringenomen meningen op het DM forum. Nu heb ik hem al een paar keer geluisterd en dit album grijpt me veel meer dan SOTU of PTA. 'Broken' is mijn favoriet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SOTU was niet heel spannend, maar er stonden wel een paar goede songs op (Wrong, Miles Away/the Truth Is). De beste song 'Ghost' hadden ze niet op de plaat gezet - belachelijk, want dat is 1 van mijn fav DM tracks.
Ik wil graag My little Universe en Slow toevoegen aan mijn favoriete tracks van Delta Machine.

Na rijp beraad moet ik toch zeggen dat Delta Machine me tegenvalt. Het oudere DM-werk was toch echt veel beter gecomponeerd en gearrangeerd. Vind 't een beetje mat, allemaal, de energie lijkt een beetje te ontbreken. Jammer, want ik vind het een geweldige band....![]()

....Ik vind Delta Machine compleet ruk.
Ik heb 2 sta-kaarten die je tegen kostprijs mag hebben. Let wel: het zijn prints, dus ik zou je kunnen oplichten...

Ook die tekstuele thema's kennen we nou onderhand ook wel... 

Ik snap het heel goed: over het algemeen zijn de arrangementen erg simpel (bijvoorbeeld "heaven" is "to the point": verse-chorus-verse-chorus; met een tussenstukje erbij na de tweede sectie en weer de chorus was misschien meer "af"), maar zullen we tips naar hun toesturen??? Ik durf het niet
Ik vond het album een mix van SOFAD, Ultra en Playing the angel, drie in een of zo... In tegenstelling vond ik "Sounds of the universe"....
Zn laatste album trekt ook nergens op. Gister het concert bijgewoond in Budapest, mooie mix van oude en nieuwe nummers, sterk optreden alleen ergens in het midden doet Martin Gore twee nummers achter elkaar wat het geheel een beetje in elkaar doet zakken (niets negatiefs over Martin Gore vocale input trouwens) de song keuze is hier niet mijn ding.
Later doet Core nog een nummer alleen (met piano op de achtergrond) wat mooi gebalanceerd is.... Persoonlijk had ik het idee dat hij of dronken was of strak stond (visueel gezien)
David was fit en goed bij stem en zette een energieke show neer.
Al met al blij dat we geweest zijn![]()
Zeven van de nieuwe cd, maar niet het beste nummer Alone, en maar vijf uit de jaren 80'...