akkoorden vraagje

ptaurus

Ouwe rot
Hallo,

Ik weet dat er onder jullie een paar zijn die heel vlot de akkoorden van een muziekstukje kunnen benoemen. Ik probeer dat wel, maar zit er toch vaak naast of kom er gewoon niet uit.

Zo ook het volgende nummer. Met het risico dat het wat commentaar zal opleveren vanwege de tekst van het origineel en de uitvoerende artiest wil ik het toch proberen of er iemand is die even serieus wil luisteren.

Het gaat om Anders dan Anderen van Andre van Duin. Ik heb daar een andere tekst op gemaakt en om het nu te kunnen begeleiden heb ik de akkoorden dus nodig.

Volgens mij zijn het 2 verschillende delen. Zeg maar de eerste 2 coupletjes gelijk en dan het derde tekens wat anders.

Op http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=139640

staat de muziek.

Wil iemand even een paar minuten daaraan besteden en de akkoorden bepalen. Zo ja is mijn dankbaarheid groot en zo nee dan is het niet anders.

Ik weet dat het allemaal zoetsappig en niet koel is. En de tekst zal ook niet bij iedereen gewaardeerd worden, maar daar gaat het allemaal niet om. Het gaat mij even om de muziek.

Paul

... Ik weet dat het allemaal zoetsappig en niet koel is. En de tekst zal ook niet bij iedereen gewaardeerd worden, maar daar gaat het allemaal niet om. Het gaat mij even om de muziek.
Voor de akkoorden heb ik nu even geen tijd, maar erg moeilijk zijn ze niet, dus dat komt wel.
Maar André van Duin is een zeer goede artiest, vooral omdat hij zo veel lagen heeft: hij kan de grote massa amuseren, maar ook de uiterst intellectuele en poenerige luisteraar.
Alleen zou ik zelf van dit liedje afblijven.
Ik denk dat dit gewoon van André van Duin is en van niemand anders.
Muzikaal is het gewoontjes, maar tekstueel is anders. En dat wil je gaan veranderen?

Wout

Ik blijf gewoon lachen om de act met het Volendams Operakoor...

Wout

Ik bedoel ook helemaal niet dat Andre een slkecht artiest is of zo. En de tekst is ook absoluut mooi op een eenvoudige melodie, maar ik weet ook dat er een behoorlijk contrast is met het merendeel van de stijlen die hier voorbij komen.

Mijn tekst is een tekst over het leven zelf. Ik heb een tekst geschreven die middels een metafoor het leven beschrijft.

Ik hoop dat je 1 dezer dagen de tijd kan en wil vinden om even naar de akkoorden te kijken. Ik zou het graag zelf kunnen want het beperkt me wel. Maar tot op heden is het nog nooit echt gelukt en dus ben ik bij dit soort zaken afhankelijk van het feit of ik de akkoorden op de 1 of andere manier ergens kan vinden.

Bij voorbaat al vast dank.

Paul

Ben je er al eens voor gaan zitten met een keyboard? Dus dat nr aanzetten, en dan akkoord voor akkoord uitpluizen.. telkens als het veranderd zet je de muziek op pauze of op loop en dan uitvogelen welk akkoord het is.

Want als wij de akkoorden zouden geven, wie gaat het dan spelen ? Als je het dan wel kan spelen, dan kan je het imo best uitzoeken

Uiteraard ben ik er voor gaan zitten.
Er zitten al de nodige uurtjes in qua zoekwerk wat akkoorden betreft.
De eerste serie akkoorden zijn m.i. D en Emin (maar zeker weten doe ik dat niet)

Het tweede stukje kom ik volstrekt niet uit.

Ik ben nu eenmaal niet zo muzikaal om dingen op gehoor te kunnen spelen. Dat is lastig uitleggen aan iemand die dat wel kan. Zie het als het uitleggen aan een blind geborene hoe de kleur rood eruit ziet.

Spelen en akkoorden uitzoeken zijn 2 verschillende dingen.

Paul

Spelen en akkoorden uitzoeken zijn 2 verschillende dingen.
als je geen moeite wil doen, koop je jezelf beter een monosynth.
Maar dan zal de toonladder weer het probleem zijn wsl

Waar staat dat ik geen moeite wil doen?

Ik geef aan wat ik gedaan heb en waar ik vastgelopen ben.
Ik verplicht niemand om werk voor mij te doen.
Ik vraag het alleen.
Dan heb ik 1x een schopje gegeven en als daar niets uit komt dan houd het op.

Maar nogmaals: ik vraag vriendelijk en niet meer dan dat.

Paul

Ik hou met onderstaande geen rekening met hoe lang de accoorden duren, dat mag je zelf doen:

Intro:
D - G/D - D
G - A
D - G/D - D - A

Couplet:
D - G/A - D
D - G/A - Asus4 - A
A - A/B - A/C# - A
A - A/C# - D
(2x)

Tussenstuk:
A - A/C# - D
A - A/C# - D
B - B/D# - E
B - B/D# - E - A

Daarna moduleert hij naar Eb (halve toon hoger), en daarna nog een keertje een halve hoger naar E.

Jeroen

Heel hartelijk bedankt.
Als ik de akkoorden weet dan lukt de rst me ook wel, weet ik uit ervaring.
Dan is het idd gewoon een kwestie van (ook voor mij te doen) luisteren en proberen.

Bedankt nogmaals!

Paul

Back