vervangen vk8

wes

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben in het bezit van een roland vk8 en wil me eens vernieuwen.
Mijn oog is gevallen op de nord electro 3. Deze klink lekker, toch een heel stuk vetter dan men vk8. Heeft er iemand een idee wat er nog op de markt is die evenwaardig of nog beter is dan de electro 3?

Bedankt voor jullie reactie.

Als het alleen op hammond aankomt, dan is de Hammond XK3c (misschien wel, misschien ook wel niet) beter. Vergeet niet dat als je een Electro 3 zou kopen dat je de drawbars misschien gaat missen. Qua sound ga je met de XK3c en de Electro 3 wel een stuk vooruit :)

Nord Electro 3 is super. Maar als je alleen voor de Hammonds gaat kan ik je meer de Nord C1 /C2 aanraden.

ben deze uitkomst ook tegengekomen tijdens recent orienteren op het net.
klinkt de hammond echt zo'n stuk beter, in welk opzicht ?
idem voor de electro.
heb zelf net voor een vk8m gekozen , ook vanwege de afmetingen , vond en vind het nog steeds een lastige afweging. dus wat verduidlijking is handig.
( ook tip tav andere / alleen drwbs-geen toetsen mogelijkheden zijn welkom )

Ben de electro 3 gaan testen in de winkel, na de eerste noten had ik echt het gevoel van amai that's it, de beste b3 simulatie wat ik ooit heb gehoord.
De gemis van de drawbars is inderdaad een minpuntje maar ik vond wel dat de knopjes snel reageren, is waarschijnlijk kwestie van gewoonte.
De bedoeling is om hem live te gebruiken. Hij zou volgens mij een hele goeie aanvulling zijn op mijn yamaha s90 xs

De nord voor de hammonds, rhodes en whurlitzer
De Yamaha voor piano, synth en de rest

Good choice! Helemaal omdat je het zelf gevoeld, gehoord en ervaren hebt. Is de beste manier om erachter te komen!
Voor compacte gigs of snel vervoer kun je de Electro 3 zelfs alleen gebruiken.
Je kunt er namelijk de piano's van de Nord Stage/Piano in laden en synthsounds via de Samplefunctie.

Back