vraag over bepaalde hardcore kicks

Die "Playah" kick is een 909 die ze overstuurd hebben op een preamp...vervolgens hebben verschillende producers 'm verder verkracht met plug-ins...en hoor je nu in heel veel producties dezelfde kick alleen in andere variaties...

Die Tommyknocker kick is op dezelfde manier ontstaan : ooit eens een 909 overstuurd en gesampled,en in de loop van de tijd steeds verder verneukt...o.a. ook met een Fireworx...zo heb ik ook veel kicks gemaakt...

Als er al 1 plug-in te noemen is waarmee je dit soort kicks kunt maken,dan is het Kontakt...een bergje 909 samples laden,een bergje inserts (eq's,filters en distortions) en gewoon tweaken en draaien tot je het gewenste effect hebt...

Die "Playah" kick is een 909 die ze overstuurd hebben op een preamp...vervolgens hebben verschillende producers 'm verder verkracht met plug-ins...en hoor je nu in heel veel producties dezelfde kick alleen in andere variaties...

Die Tommyknocker kick is op dezelfde manier ontstaan : ooit eens een 909 overstuurd en gesampled,en in de loop van de tijd steeds verder verneukt...o.a. ook met een Fireworx...zo heb ik ook veel kicks gemaakt...

Als er al 1 plug-in te noemen is waarmee je dit soort kicks kunt maken,dan is het Kontakt...een bergje 909 samples laden,een bergje inserts (eq's,filters en distortions) en gewoon tweaken en draaien tot je het gewenste effect hebt...

:kroon:

Als er al 1 plug-in te noemen is waarmee je dit soort kicks kunt maken,dan is het Kontakt...een bergje 909 samples laden,een bergje inserts (eq's,filters en distortions) en gewoon tweaken en draaien tot je het gewenste effect hebt...[/QUOTE]
:D

yey thanks eric

nouw over een paar jaartjes hoor je het resultaat :doei:

oeeh, welke dan?

ik wil al eeuwen weten hoe je dat doe :{

een bergje 909 samples laden,een bergje inserts (eq's,filters en distortions) en gewoon tweaken en draaien tot je het gewenste effect hebt...

en toch ben ik nog altijd niet tevreden =(

een bergje 909 samples laden,een bergje inserts (eq's,filters en distortions) en gewoon tweaken en draaien tot je het gewenste effect hebt...

en toch ben ik nog altijd niet tevreden =(

nee dat bedoel ik niet, de kick verandert toch van geluid, ik denk niet dat je dan een bergje 909 samples moet laden en dan eq's filters en distortions moet toevoegen om alleen dat te bereiken :P

de distortion die je hoort (denk ik wat je bedoelt) is maar en basis 909 kick in kontakt, en een paar EQs op gezet....:D

Back