onrust> jammer dat je niet hoort wat voor productieskills in sommige mainstream hardcore tracks zitten, dan zou je er nog van kunnen genieten. Ik doe dat in ieder geval nog steeds, en zelfs meer dan de periode tussen 1995-2004. Terwijl ik ook minder snel tevreden ben.
Niet iedereen is hetzelfde, smaken verschillen. Dat iets speciaal of anders moet klinken is geen garantie voor goeie muziek, integendeel! Als ik de 15 sporen individueel dbglitch 10 minuten loslaat op een berg sounds doe ik geen reet (luiheid) maar komt er (afhankelijk van de instellingen) vrij ontoegankelijke ahum "experimentale" muziek uit. Wat voor de één experimenteel is, is voor de ander kutherrie. Wat voor de één mainstream is is voor de ander kutherrie.
Fucking boeie, laat gewoon, waar maak je je druk om.
Het voorbeeld gaat over een effectapparaat wat 1300 euro nieuw kost
http://www.bax-shop.nl/multi-effect...x-multi-effect-processor/product-details.html
Dat is even wat andere koek dan een vst effectje downloaden voor gratis wat de luie mensen vooral doen.
Zoals al eerder gezegd en te horen is, er bestaan naar mijn idee weinig digitale distortions die op deze manier het laag overeind laten staan. En dat is vet.
Dat de top van de hardcore scene wellicht daarmee aan de slag is gegaan en succes boekt is alleen maar een winst voor het publiek, omdat de meeste mensen (incl. ik) het vet vinden klinken.
En vergeet niet: tot die sound kwamen ze door te EXPERIMENTEREN. Dus van vernieuwing is wel degelijk sprake in productionele zin. Muzikaal gebeurt er ook meer dan eerst, ookal klinkt het soms commercieel met zang en andere meuk. Dat die experimentele sound daarna mainstream is geworden zegt alleen maar meer over het succes van die sound. Het is ook goed te horen dat veel producers het na proberen te maken, zonder succes. Misschien juist wel omdat ze dat effect niet hebben (duur) of omdat ze de skills niet hebben (fail).
Altijd worden er tracks tussendoor gemaakt die net ff harder of afwijkender zijn of net dat iets hebben wat wel vet is. Dat is aan jezelf om daarnaar te zoeken en de rest te laten voor wat het is. Tijd en energie verspillen aan zeiken op rotzooi is gewoon dom. Dat je het ff weet, ik leg het je graag uit.
En voor jouw info, ik vind het helemaal geweldig dat ik die fireworx nu heb.
Het is toch altijd boeiend om erachter te komen wat de geheimen van de smid zijn, door ze zelf te tweaken met de juiste gear.
Ookal maak ik er geen tracks mee die af zijn, ermee spelen is al genoeg plezier opzich.
En wat originaliteit betreft, moet je niet ergens een topic gaan openen over de uitgekauwde 909 en de amen break ? Dat speelt al langer, dus heeft meer prioriteit om tegenaan te schoppen denk. Heb je ook weer wat te doen, mocht je niet van je rebelerende pad af kunnen geraken.
En je weet wat ICe-T zei he "you have to infiltrate the systeem to overthrow it".

Ik weet nog wel een fireworx voor je te koop.
Document> check m'n handtekening, ik heb er even een paar verzameld zodat men zich niet de t^%^%^% hoeft te zoeken.