Verkoopt vinyl nog?

De Technics is al vanaf 1972 op de markt tot 2010/11
De 1200 wordt nu door Pioneer uitgebracht eh herstel:
"September 2014 : Pioneer would sell its disc-jockey equipment business to private equity firm KKR & Co LP for about 59 billion yen($550 million)".

What ever :) Het is iig anders dan het Roland verhaal. :D

Volgens mij is die Pioneer zo slecht niet. Ik heb hem niet in het echt gezien maar aangezien de bovenkant metaal is (net als de 1200), kan het wel een leuke replacement zijn als je iets wil dat lijkt op de SL's.
Je moet gewoon even vergeten dat ze (Pioneer) ook die trens-huppeltrut-bagger CD players en mixers maken. :D

Ik denk dat er echt wel mensen rondlopen die gewoon keihard rocken achter twee iPads en het zelfde soort niveau hebben als turntableists maar het gros van de DJ's ramt gewoon op de spatiebalk en gebruikt de rest van de tijd om leuke dingen te doen zoals taart in het publiek gooien. Het publiek moet namelijk wel vermaakt worden en dat gaat met die kutmuziek die ze draaien echt nooit lukken natuurlijk.

In mijn optiek zou digitaal draaien een soort revolutie kunnen zijn zoals de tape edits van Ron Hardy vroeger, waarbij de DJ kan bepalen hoe een bepaalde track opbouwt omdat de track in delen aangeleverd wordt in plaats van als één brok geluid.

Hoe veel platen ken je wel niet waarbij één stuk echt goud is en er dan een enorm kutstuk tussen zit waardoor je hem niet draait? Gewoon ter plekken remixen :dj:

Hoe veel platen ken je wel niet waarbij één stuk echt goud is en er dan een enorm kutstuk tussen zit waardoor je hem niet draait? Gewoon ter plekken remixen :dj:

Was dit niet de taak van de dj? Kan mij herinneren dat men begon met draaien/mixen om juist de mooiste stukken uit de platen te krijgen (en te herhalen waar nodig) en zo mixen is ontstaan (back 2 basics) :D

Wij gaan er ook weer 300 laten persen en komt terecht bij de dj's die uren achter elkaar plaatjes draaien omdat ze dat leuk vinden :)

In mijn optiek zou digitaal draaien een soort revolutie kunnen zijn zoals de tape edits van Ron Hardy vroeger, waarbij de DJ kan bepalen hoe een bepaalde track opbouwt omdat de track in delen aangeleverd wordt in plaats van als één brok geluid.

Dat kan toch ook 10 al jaar, met Traktor? Sterker nog, ik denk dat je zo best wel een, sort of, live set kan neerzetten. 4 tracks, alles volgooien met loops en genoeg fx om mee te spelen (al dan niet extern, als je die 4 tracks ook weer apart uitgooit).

Ik denk dat remixen on the fly een beperkt publiek boeit. Voornamelijk mannelijk. En ook publiek dat scratch contests weet te waarderen.
Ze komen voor de techniek en de sound. Vrouwen en gemiddeld publiek schudt liever de kont op herkenbaar spul ipv rmx uit t vuistje.
Helemaal niks doen, pootjes in de lucht en faken, dat wil t pibliek. Hip lijken, gebakken lucht. Echt technisch werk, hoe lang zou dat mensen boeien?
Vorig jaar op de kop vandaag, droomde ik van een vinyl verjaardagsfuif met cameras op de dj booth en platenhoes. De fuif was er, de vinyl niet.
Sebiet mijn juno opengooien met een zwarte schijf tollend onder de naald achter me :okdan:

Jeps Record Industry, DPO in france, de Czechen en Curvedpressings hebben het allemaal razend druk......vroeger 10 werkdagen, nu minimaal 8 weken......

10888376_894469550584423_3280861574069271924_n.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Back