Verkoopt vinyl nog?

Om even verder te dromen, ik zou er wel plek voor hebben op de boerderie, water en krachtstroom doortrekken. Eerst lekker zwart bezig (je moet het eerst toch leren), alleen zal je wel een bedrijf moeten zijn om de chemicalien te kunnen kopen helaasch.

Hoe is het eigenlijk met dat Space War Industries initiatief?
Misschien die eens mailen wat voor ideeen die hadden,..

Misschien contact opnemen met
ameise pressingplant

http://www.amei.se

Discogs: “Ons doel is om elke plaat in onze database te hebben”

Een klein stukje uit het artikel:
Als we het hebben over de explosieve groei van vinyl de laatste jaren, hebben we het eigenlijk altijd over nieuw vinyl.
Nieuwe uitgaven op blinkend vinyl. Ja, in vergelijking met cd’s en streaming is vinyl nog altijd marginaal, maar de groei is significant,
en de impact van die terugkerende vinylliefde op de muziekcultuur is dat al helemaal.
Maar hoe groot die markt nu precies is, weten we eigenlijk niet. Er is namelijk ook nog een flinke markt voor tweedehands vinyl,
en die meet niemand. Platen verwisselen van eigenaar op marktjes en megabeurzen en in platenwinkels, maar zeker ook online.

Attachments

• Discogs - 'Ons doel is om elke plaat in onze database te hebben'.pdf
    86,5 KB · Bekeken: 113
10325207_885128258180642_6397708167467593953_n.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

ik koop niet zoveel vinyl meer, mijn kast zit vol, (de zoveelste) en mijn mixer en 2e SL staat in een kast. Teveel synths gekocht en andere speeltjes. Maar de liefde blijft en eens het weer wintert komt dat zwart goed weer aan de beurt :)

4 keer in de top 20 van Toolbox records.
Vinyl gaat goed:)

Attachments

• 4times.jpg
    4times.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 85
Als je voor jezelf dubplates wilt snijden is het een mooie oplossing maar om nou zelf masters (voor productie) te gaan snijden zie ik de meerwaarde niet van in. Dit feestje kost een aantal duizend euro en dan moet je nog leren hoe en wat. Terwijl je er eigenijk niet veel mee verdiend als je zelf de master aanleverd. Eigenlijk zou je het hele electrolyse feestje er achteraan moeten doen zodat je direct aan de beurt bent bij de daadwerkelijke pers. Want zoals ik begrepen heb zit daar de bottleneck van de lange turnaround tijd in vinylland. Gooi er nog waarschijnlijk nog een €20K tegen aan en de rest van de ellende die daar bij komt. :)

Back