Verkoopt vinyl nog?

Ze vragen op martkplaats nog vrolijk 400 euro voor tweedehands SL's, die dingen zouden toch massaal gedumpt moeten worden nu op het moment?

De bekendste producen van platenspelers -technics met name- stopt er trouwens mee met nog nieuwe platenspelers te produceren...8o)

Er zijn er nu miljoenen in omloop en het blijkt dat ze niet stukgaan, dus de markt is definitief voorzien. ;):D

Ach,.
Is gewoon een gegeven,..
Die hardstyle mannetjes zijn al sinds t begin met cd's aan t draaien,.
Maar goeie Ac1d en T3knØ komt bijna alleen op vinyl uit!
Vandaar waarschijnlijk!

Denk dat het ook aangeeft dat deze dj's liever een produkt kopen wat iets voorstelt....iets wat je koestert, waar een verhaal aan vastzit. De nieuwe generatie pakt dit gelukkig op, zodat er in tegenstelling tot andere scenes nog veel vinyl gekocht/gedraait wordt.

Als ik naar de hardcore scene kijk zie ik bekende dj's die met een CD staan of vanaf laptop spelen, die jongere generatie pikt dit op en download die tracks. Zo maak je je eigen markt kapot, wat je ook vaak kan lezen.

Voor mijn eigen labels is de verkoop de afgelopen jaren wel wat stroefer geworden, maar op het einde van de rit kom ik wel weer uit en dat is voor mij belangrijk.

grtzzzzRb

Het lijkt erop dat het de goede kant op gaat. Bol.com heeft momenteel volop vinyl te koop (met het onderschrift: "voor dit product heeft u een platenspeler nodig" lol)

Ze vragen op martkplaats nog vrolijk 400 euro voor tweedehands SL's, die dingen zouden toch massaal gedumpt moeten worden nu op het moment?

Daarvoor koop je de Mk2 nieuw zo ongeveer...

De Mk2's zijn ietsje in prijs aan het dalen tweedehands vanwege het groter wordende aanbod. Met wat zoeken koop je ze voor 200-250 tweedehands in goede staat. Maar echt goedkoop zullen ze nooit worden denk ik, omdat ze heel degelijk en goed zijn en niet verslijten. Het blijft dus een goede draaitafel, ook voor thuis als niet-DJ.

Ik dacht er zelf ook niet meer aan uit te gaan geven.Tweede hands Thorens draaitafels kosten veel minder dan dat, en dat is toch op audiogebied een draaitafel met een betere naam. Ik vraag me wel af waar ik op moet letten als ik er een koop, ze kunnen soms als dertig jaar oud zijn en toch wel wat mankementen hebben als die in vol gebruik in een discotheek hebben gestaan...

Denk dat het ook aangeeft dat deze dj's liever een produkt kopen wat iets voorstelt....iets wat je koestert, waar een verhaal aan vastzit. De nieuwe generatie pakt dit gelukkig op, zodat er in tegenstelling tot andere scenes nog veel vinyl gekocht/gedraait wordt.

Als ik naar de hardcore scene kijk zie ik bekende dj's die met een CD staan of vanaf laptop spelen, die jongere generatie pikt dit op en download die tracks. Zo maak je je eigen markt kapot, wat je ook vaak kan lezen.

mooi gezegd.....

Ik dacht er zelf ook niet meer aan uit te gaan geven.Tweede hands Thorens draaitafels kosten veel minder dan dat, en dat is toch op audiogebied een draaitafel met een betere naam. Ik vraag me wel af waar ik op moet letten als ik er een koop, ze kunnen soms als dertig jaar oud zijn en toch wel wat mankementen hebben als die in vol gebruik in een discotheek hebben gestaan...

Thorens heeft een betere naam. Of ze ook beter zijn...kwestie van smaak.

Waar op letten bij aankoop?

-duidelijke dingen als goede staat en werking van de pootjes en goede werking van alle functies

-test plateaulager: aanzetten op 33rpm, en uitzetten. Dan gaat de plateaurem er niet op. Een goed lager moet minstens 10 seconden blijven doordraaien, soms zelfs 20 of meer. Minder dan 10 wordt verdacht, daarom niet meteen "wrak" ofzo hoor. Test ook eens gewoon de stopknop, om te zien of de plateaurem nog werkt. Remt deze niet superkrachtig of juist te krachtig (andere richting op): geen paniek, dat valt intern te regelen.

-test armlager: beetje moeilijk om in woorden uit te leggen. De arm in zijn lengterichting lichtjes naar achter duwen, je zou dan geen speling moeten voelen. Maar dit moet je eigenlijk onder begeleiding van iemand een paar keer hebben gedaan vooraleer je het goed voelt.

Tenslotte zegt de uiterlijke staat veel over het leven van de speler:
-stofkap er nog bij, zoja in welke staat
-de metalen single adapter er nog bij
-elementhouder er nog bij of enkel banana
-liggen er vergeelde Bonzaï slipmatten op of enkel de rubber mat
-...

Veelal de opbouw bepaald het geluid van de speler...dus een goede arm + element, extra verzwaarde bodem zal ook een beter geluid geven...Thorens is zeker een goed merk maar kijk dan wel naar de 2e hands topmodellen, niet alle Thorens zijn even goed. DUAL heeft ook zeer goede spelers gemaakt. Een motor waar je een olifant nog mee kan laten spinnen mocht ie er toevallig opstaan.

Hier kan je bv kijken voor een goede platen speler...getest geserviced en met garantie naar ik meen...:okdan:

http://www.technics-vingers.nl/browse/?page_id=1

Hier in Alkmaar zit een knaap die 1200's repareert / modificeert en ze ook heel mooi kan spuiten, in allerlei kleuren en combinaties. Dat laatste hoeft voor mij persoonlijk niet zo, maar hij doet het wel heel professioneel en je kunt je draaitafels zo wel een unieke personal touch geven natuurlijk.

Het enige wat ik heb laten doen is witte LED's laten monteren in de pop-up lichtjes. Geeft meer licht en ze gaan praktisch nooit meer kapot :eureka:

Voor reparaties van SL's kan men ook eventueel bij mij terecht....;)
Pasgeleden nog een arm vervangen van de SL van Ruigoord....deze was custom gespoten door een ene H.Brood...

“Regarding an email I sent last week regarding the end of manufacture of Technics turntables,” it read. “We have had a misunderstanding in communication with the factory and my original email is incorrect. Panasonic will continue to manufacture and supply Technics turntables for the forseeable [sic] future. We regret any problems this may have caused in the meantime.” However, it remains unclear why Panasonic Australia weren’t prepared to provide a similarly unambiguous official statement that would have cleared up the confusion.

bron: http://www.inthemix.com.au/news/intl/45124/Confusion_reigns_over_the_future_of_Technics

Ik kom nog veel techno, house tegen op online shop's.
Tot de dag van vandaag zie ik nieuwe releases binnen stromen op juno.

Online :

Goedkoper
Je plaat is gloedje nieuw
En hebben vaak alles op voorraad

Het zijn de online shops die het winnen.

Back