Verkoopt vinyl nog?

volgens mij verkoopt dance als house, electro en techno niet echt meer..heb zelf een zooi platen te koop waar een aantal gezochte platen tussen zitten en een stuk onder de prijzen van wat ik op discogs tegenkom, maar toch krijg ik maar weinig reacties in tegenstelling tot een aantal jaar terug. Zelfs een hele stapel voor onder een euro per stuk is al moeilijk..Hopelijk komt er nog verandering in want anders kan ik er net zo goed een leuk meubeltje van maken :)

volgens mij verkoopt dance als house, electro en techno niet echt meer..heb zelf een zooi platen te koop waar een aantal gezochte platen tussen zitten en een stuk onder de prijzen van wat ik op discogs tegenkom, maar toch krijg ik maar weinig reacties in tegenstelling tot een aantal jaar terug. Zelfs een hele stapel voor onder een euro per stuk is al moeilijk..Hopelijk komt er nog verandering in want anders kan ik er net zo goed een leuk meubeltje van maken :)

Aah,, Ik heb het idee dat het toch wel het meest verkochte genre is onder de Nieuwe releases..
Ook zijn dit de genres die nog het meest worden gereleased op vinyl.. Maar of het nou veel wordt verkocht,..

Wat veel op vinyl wordt verkocht zijn denk ik toch de oude plaatjes, voor de liefhebbers. Of omdat het op geen andere manier te krijgen is..

Nja, ik koop voornamelijk echt platen die zeldzaam zijn, van die limited editions met oplagen, dan heb je ook iets :D En het stijgt ook aardig in waarde. (hopelijk) Voor de rest zie ik er het nut niet in om bijvoorbeeld platen te kopen van David Bowie ofzo waar ze je praktisch mee dood gooien, ok ja voor de liefhebbers. En idd electro, house, en techno gaan nog goed hoor. Jammer trouwens dat flexx.be er mee gestopt is. Dat was nu echt een webwinkel naar mijn hart! Maar we hebben nog clone.nl! Voor al onze underground behoeften.

op een paar techno hippies na koopt echt niemand meer 12" en EP's
platen worden nog wel gekocht door audiofielen, maar dat is dan vaak kazige Jazz e.d.
die hebben echt geen interesse in een hardcore of techno 12".

trance / house DJ's al helemaal niet, die komen draaien met USB stick of mapje met CD sleeves

Tja, iedereen zijn eigen beleving....
Wij blijven vinyl maken en verkopen:)

tuurlijk, maar kijk even wat er per week gereleased wordt, feit is gewoon dat misschien net 1 op de 1000 vinyl is t.o.v. 999 electronisch, daar krijgt de huidige Club DJ z'n koffer niet meer mee vol hoor. naar wat voor registratie je ook kijkt van feesten of clubs anno 2011, ALLES is CDJ of MP3

Niet elke DJ draait dat wat deze week uitkomt. Muziek is geen wegwerp product, wat verleden maand een goede release was is dat 3 jaar later nog steeds......en daar zit een verschil van vinyl releases en digitale releases in (om nog maar te zwijgen over de audio kwaliteit).
Maar het is duidelijk dat het per scene verschilt...

klopt en als jij in die techno scene zit dan kan je dus nog steeds een boterham verdienen in die 1promille aangezien EDM een hele grote vijver heeft om uit te vissen, maar als je kijkt naar vinyl als marktaandeel dat gaat hard achteruit.

Evenredig aan de kwaliteit van de releases.....denk dat de digitale boys daar toch nog veel verbeterpuntjes hebben.

Ik kom alleen maar plaatjes krassen als er echte oerdegelijke 1200/1210's staan.
Heb al duizenden vinylen en prefereer toch echt iets weer op vinyl te kopen.

Lekker oude meuk draaien op origineel label met platen vanaf 1985...

Ik kom alleen maar plaatjes krassen als er echte oerdegelijke 1200/1210's staan.

Helaas is dat ook geen garantie meer dat je fatsoenlijk platen kan draaien. Slecht afgestelde of geheel verrotte naalden, verlopende pitch control enz... Thuis draai ik wel nog steeds vinyl. Tegenwoordig ook met tijdcode, dat wel, want veel releases komen helaas alleen nog maar digitaal uit.

Helaas is dat ook geen garantie meer dat je fatsoenlijk platen kan draaien. Slecht afgestelde of geheel verrotte naalden, verlopende pitch control enz... Thuis draai ik wel nog steeds vinyl. Tegenwoordig ook met tijdcode, dat wel, want veel releases komen helaas alleen nog maar digitaal uit.

Had het ook over oerdegelijke 1200's :dj: Niet waar ze met hun tengels aan die potmeters hebben lopen klunsen om die schijfdraaiers op te voeren naar super hardcore warpspeed..... :D

Altijd even een needle check doen :) en vragen of ze een reserve setje meenemen igv nood :biertje:

je eigen arm of setje naalden meenemen verrotte pitch, tja dan helpt je eigen draaitafels meenemen

je eigen arm of setje naalden meenemen verrotte pitch, tja dan helpt je eigen draaitafels meenemen

Dat werkt niet echt als je gaat draaien op een feest en zeker niet in mijn geval (want wonende in Verweggistan aan de Donau) en al helemaal niet als ik in Nederland moet wezen :) kaal 13kg per stuk dubbele handbagage ;)

Was een tijdje geleden bezig op een acid feest in Nederland en die 1200's waren echt helemaal gaar (potmeters) erg lastig als je ouderwetse Trax acid schijven zwaar in de mix wilt gooien met overgangen van meer dan 1 minuut (dan wil je geen continu verloop hebben)
Een extra set hadden ze niet (zeker niet om 3 uur in de nacht) Dat was keihard werken die avond.

Dus als na iedereen zonder verstand met z'n tengels van die potmeters afblijft :D

op een paar techno hippies na koopt echt niemand meer 12" en EP's
platen worden nog wel gekocht door audiofielen, maar dat is dan vaak kazige Jazz e.d.
die hebben echt geen interesse in een hardcore of techno 12".

trance / house DJ's al helemaal niet, die komen draaien met USB stick of mapje met CD sleeves

Kazige jazz? Audiofielen?
Er zijn ook mensen die gewoon op zoek zijn naar goede muziek. Het is alleen niet heel toegankelijk voor de meeste mensen.

Check bijv.
http://diggersdigest.com/index.php?page=shop

Back