Verkoopt vinyl nog?

.... in de VS en UK. Vraag me af hoe dat in Nederland zit.

Vinyl is echt wel in opmars, Laatst naar de Jaarbeurs geweest, ik heb nog nooit zo'n grote beurs gezien, alleen maar vinyl. Heb er zo'n 50 stuks gekocht, van JMJ tot Tangerine Dream en Klaus schulze......echt super, ook nieuw te koop, wel iets duurder dan BV BOL. Maar in november is de beurs weer, en nu gaat er een grotere tas mee. Stonden stands uit Duitsland, de VS, tjechie....niet te geloven gewoon. Ook veel speciale persingen en picture discs.

O.a. gekocht
Klaus Schulze Moondawn, X.
Tangerine Dream Encore, Logos.
SOS band.
Alan parsons project
ELO
Philip Bailey
Kate Bush......
En nog veel meer oude toppers.....gewoon nostalgie, de geur, en mooie hoezen.

Het is net als bij mijn Laserdiscs......gewoon gaaf.

En een goeie platenspeler hoeft niet echt duur te zijn.

Niet elke DJ draait dat wat deze week uitkomt. Muziek is geen wegwerp product, wat verleden maand een goede release was is dat 3 jaar later nog steeds......en daar zit een verschil van vinyl releases en digitale releases in (om nog maar te zwijgen over de audio kwaliteit).
Maar het is duidelijk dat het per scene verschilt...

Nog even een late reactie hierop. Al ben ik zelf een totale vinyl junk las ik een interview met DJ Isis en zij zei dat ze ook overgestapt was op digitaal simpelweg omdat al die classic (oude) platen letterlijk grijs gedraaid waren.

Op zich vond ik dat nog wel een goed argument, je kunt als pro-dj gewoon niet aankomen met een set vol kraken en ploppen.

Daarnaast een ander issue, alle soundssystems van clubs zijn ingericht om het digitale geluid op te warmen, met vinyl kan het vreemd genoeg dan juist TE worden.

Daarnaast een ander issue, alle soundssystems van clubs zijn ingericht om het digitale geluid op te warmen, met vinyl kan het vreemd genoeg dan juist TE worden.

Niet mee eens! Als 'n club 'n goed system heeft hoef je niks op te warmen. Het ontbreekt vaak aan 'n EQ... en dan heb je met vinyl beter geluid dan met digitaal omdat het laag wat lomper is bij vinyl. Het is eerder 'n probleem aan het worden dat de SL's in de meeste clubs in beroerde staat ijn.

O.a. gekocht
Klaus Schulze Moondawn, X.
Tangerine Dream Encore, Logos.
SOS band.
Alan parsons project
ELO
Philip Bailey
Kate Bush......
En nog veel meer oude toppers.....gewoon nostalgie, de geur, en mooie hoezen.

Het is net als bij mijn Laserdiscs......gewoon gaaf.

En een goeie platenspeler hoeft niet echt duur te zijn.

Met alle respect.. Ik zou op een beurs niet dit soort platen kopen. Bovenstaande zijn makkelijk te vinden in een kringloop voor 1 euro. Scheelt je 12 euro entree en benzine/parkeergeld. Maaaaar als je het puur uit plezier doet heb ik niks gezegd.

Met alle respect.. Ik zou op een beurs niet dit soort platen kopen. Bovenstaande zijn makkelijk te vinden in een kringloop voor 1 euro. Scheelt je 12 euro entree en benzine/parkeergeld. Maaaaar als je het puur uit plezier doet heb ik niks gezegd.

Klopt Kringloop is ook een bekend adresje bij mij, maar zo'n beurs is leuk....en veel gekocht voor 0,50 cent, en het is een leuk dagje uit...de parkeer kosten...een hobby kost geld ;-)

Laserdiscs, dat is pas een dood medium :P

Klopt, maar ze glimmen zo mooi......de hoezen zijn prachtig...is mij het verkopen voor zeg 5 euro p/stuk niet waard....en misschien wordt het nog eens echt ' vintage ' hahahah, dan gaat de gear vanzelf in prijs omhoog, zoals hier ;-)

CD is toch ook al dood? iedereen streamt een FLAC of mp3'tje.....CD is er alleen nog, omdat er toch iets moet zijn....;-)

Helaas is SACD ook al niet meer zo levendig.....maar iedereen die van on gecomprimeerde kwaliteit wil luisteren weet het wel te vinden toch....en dan kom je toch in de 'echte' muziek terecht. Alleen jammer dat de studio's het weer digitaal opnemen, hahahah. What a world!

Gelukkig nog steeds voor iedereen zijn ding....

CD is toch ook al dood? iedereen streamt een FLAC of mp3'tje.....CD is er alleen nog, omdat er toch iets moet zijn....;-)

Helaas is SACD ook al niet meer zo levendig.....maar iedereen die van on gecomprimeerde kwaliteit wil luisteren weet het wel te vinden toch....en dan kom je toch in de 'echte' muziek terecht. Alleen jammer dat de studio's het weer digitaal opnemen, hahahah. What a world!

Gelukkig nog steeds voor iedereen zijn ding....

Dus ongecomprimeerd is per definitie niet digitaal? :?

On gecomprimeerd zou het beste in digitale form moeten zijn toch ;-)
Maar toch mist er hier iets, hoe dan ook.

Dus vinyl is lekker analoog, mits het niet digitaal gemasterd is....maar zeker niet dood....

Wat is tegenwoordig niet digitaal meer..........who cares.

de nieuwe vinyl reïsues op 180gr vinyl van:
Discharge-Why, hear nothing, see nothing, say nothing en de single collectie klinken heftiger dan het origineel(wel zelfde productie en geen remastering) dus ik ben echt wel blij dat veel van die oude platen op dik vinyl verschijnen
en wanneer ze op gewoon vinyl verschijnen ben ik gewoon blij dat ik eindelijk die platen kan aanschaffen
langleve vinyl!!

Back