Verkoopt vinyl nog?

Dat cd's al snel niet meer willen afspelen, weet iedere cd-bezitter. Wat ik niet snap is: waarom stappen de uitgeverijen niet massaal over op md? Dat is pas echt een betrouwbaar en duurzaam medium!

Ook niet...heb al menig maal meegemaakt dat MD disks vastlopen...wij gebruikte ze in de radio Purmerend studio....zodra er teveel verspreidde info op de disk staat kan ie in de war raken...voor de rest idd een goed medium.

Minidisk? Das nie echt meer va deze tijd wel?

MiniDisc compressie is ook lossy, dan kun je nog beter high quality MP3s draaien, scheelt je moving parts en de noodzaak om een bak schijfjes mee te nemen. Ik ben geen DJ en ook geen audiofiel, maar een luie consument. Ik vind MP3s het summum. iPhones vol zetten voor onderweg, Mac volzetten voor thuis, streamen via WiFi naar de stereo: heerlijk. Dat gekloot met schijfjes die weer krassen en kwijtraken en na drie kwartier/uurtje uitgespeeld zijn ... of iedere 20 minuten zo'n zwarte pannenkoek omdraaien - ik vind het niks.

MD heeft het grote voordeel dat je er heel snel mee kunt editeren (verplaatsen, wissen, splitsen, samenvoegen etc) en een track herhalen doen die ook beter dan andere media (geen microseconde stilte tijdens het springen van eind naar begin).

Vaak genoeg meegemaakt met MD dat de schijf gewist werd door de player. Daarnaast gebruikt MD ook (niet al te fijne) compressie. Duidelijk hoorbaar tov het origineel.

Ik draai van laptop maar dan wel wav files. Ik moet er niet aan denken om vinyl mee te nemen in het vliegtuig. Ik vlieg altijd met 1 koffertje als hand bagage. Ik heb al genoeg collegae DJ's hun CD's/vinyl zien verdwijnen in het ruim met als gevaolg de gig niet kunnen doen en hun exclusives kwijt zijn.

Overigens zijn mijn releases al jaren hoofdzakelijk vinyl en verkoopt prima. Ik zet een jaar na vinylrelease ze ook op itunes en aanverwanten voor de digitale verkoop.

Laatst gewijzigd:
Ik heb ooit gewerkt op een radiostation waar ze md gebruikten voor de reclame-uitzendingen. Hebben we het misschien toevallig over hetzelfde station in midden-Friesland?

Ik heb wel mooie tijden gehad met de MD ... ik had geen knappe computer voor sound recording en ik gebruikte dan 2 MD spelers, 1 op de 'sound input' van mijn CS1x en 1 op de 'sound output' van mijn CS1x en na iedere laag schijfjes wisselen voor een extra dub :) Veeeeette ambieeeent jonggguh

Ik heb wel mooie tijden gehad met de MD ... ik had geen knappe computer voor sound recording en ik gebruikte dan 2 MD spelers, 1 op de 'sound input' van mijn CS1x en 1 op de 'sound output' van mijn CS1x en na iedere laag schijfjes wisselen voor een extra dub :) Veeeeette ambieeeent jonggguh

Dat heet "mixen volgens de pingpong-methode".

Wereldvreemd........

Dat idee had ik al een beetje ;)

Maargoed, vinyl is meer dan alleen muziek luisteren, het is ook het verzamelen en de zoektocht. Om even filosofisch te worden; het zit in de natuur van de mens om zijn leven te structureren en in te delen in voorspelbare handelingen. Het cratediggen en het toevallig op een pareltje stuiten is een van die activiteiten die de voorspelbaarheid doorbreekt.

Ik weet dat ik gek ben. Maar de naam pingpong voor het opnemen door steeds 1 partij bij te mixen, bestaat echt! Die term stamt uit de tijd van de 4 sporen tapedecks. Daar gebruik je de stereokanalen om te mixen: van links naar rechts, van rechts naar links etc.

Gek zal ik het niet noemen, vind zelf wereldvreemd een betere benaming, maar jij kent jezelf uiteraard beter dan dat ik je ken....dus je bent gek, ook goed:)
Maar ik denk dat de meeste mensen de term die je uitlegt wel kennen, het komt een beetje over dat je uit gaat leggen dat melk van koeien komt, het nivo hier ligt hoog genoeg om dat te snappen.

grtzels

Gek zal ik het niet noemen, vind zelf wereldvreemd een betere benaming, maar jij kent jezelf uiteraard beter dan dat ik je ken....dus je bent gek, ook goed:)
Maar ik denk dat de meeste mensen de term die je uitlegt wel kennen, het komt een beetje over dat je uit gaat leggen dat melk van koeien komt, het nivo hier ligt hoog genoeg om dat te snappen.

grtzels

wat zijn dat..koeien?

Back