Wat vinden we eigenlijk van Nova??? (Rob papen)

Een Formant?

Deze? Linksboven?

Ha daar is'ie weer. :D

Ja ik denk het wel. Hij is toendertijd door Ton Haring overgenomen van één van de Peru techneuten. Zijn naam ben ik even kwijt. De behuizing die er omheen zit had Ton zelf gemaakt.

grt,
Eric.

Hoi Jongens,

Ben eindelijk lekker aan de slag met het maken van een synthesizer CD. :)

Zaterdag a.s. op het Alpha Centauri festival heb ik een klein standje.
De CD is nog lang niet klaar maar ik heb wel al 2-3 tracks op CD die men aldaar kan beluisteren.

www.music.robpapen.com is nog niet in de lucht (vanavond pas), maar daar zal alle info over deze CD (en navolgenden) in de toekomst te vinden zijn.

Als je op www.robpapen.com kijkt bij "music" dan kun je de CD trouwens ook al zien.

Cheers,
Rob

Hoi Rob,

Ik ben heel erg benieuwd naar die nieuwe cd, hopelijk is hij in de stijl van de cd's van Peru?? Zoals Continents of Points Of The Compass. Hoewel, The Prophecies was ook echt heel goed.

Phochos:D

Origineel geplaatst door phochos
Hoi Rob,

Ik ben heel erg benieuwd naar die nieuwe cd, hopelijk is hij in de stijl van de cd's van Peru?? Zoals Continents of Points Of The Compass. Hoewel, The Prophecies was ook echt heel goed.

Phochos:D

Hoi Phochos,

Hij zit wat betreft stijl meer in de richting van Forlian, Moon en Continents. Geen beats of drumloops zoals in The Prophecies.

Rob

Hoi,

De homepage is in de lucht www.music.robpapen.com
Ter zijner tijd zullen er ook MP3 voorbeelden op staan. ;)

Reacties op de AlphaCentauri dag waren super!
Op E-live (9 Oktober) zal de CD verkrijgbaar zijn.

Cheers,
Rob

Nova vind ik een goed band / Peru (de andere naam) vind ik nog beter.

De eerste kennismaking met EM (het nummer Aurora)

Jammer dat er van deze bands geen muziek meer uitkomt.

Toen ik Rob Papen een paar maanden terug zag heb ik hem nog gevraagd over de plannen van Peru.

Er zit een nieuwe cd van rob aan te komen (ben benieuwd) 3 nummers kon ik beluisteren en was er enthousiast over.......

dank je wel voor je opsomming van alles wat al reeds gezegd is in deze thread...
mischien is het voor de volgende keer handig als je eerst alle posts ff doorleest in een thread ;)

maar erm, ik ben verder ook wel nieuwsgierig naar Rob en Kornuiten's nieuwe werk!
en uiteraard speelde Six vroeger op zijn Solina (en later Hammond) ook nutuulk dat hele bekende deuntje... 8)

er moet toch wel iemand in nederland zijn die die clip heeft? op een oude VHS/BETAMAX or whatever!

Laatst gewijzigd:
beeldmateriaal aurora

beeldmateriaal aurora

misschien een beetje late reactie, maar op de dvd "typisch jaren 80", track 38, staat de clip van aurora (toppop clip), misschien leuk om te weten, dvd kost ongeveer 10 euro in de winkel

heb zelf de single van nova, helemaal grijs gedraaid vroeger. de b-kant vond ik ook wel wat hebben. vond het ook jammer dat het niet op de best of cd stond.

Re: beeldmateriaal aurora

Re: beeldmateriaal aurora

Origineel geplaatst door tb303bass
misschien een beetje late reactie, maar op de dvd "typisch jaren 80", track 38, staat de clip van aurora (toppop clip), misschien leuk om te weten, dvd kost ongeveer 10 euro in de winkel

heb zelf de single van nova, helemaal grijs gedraaid vroeger. de b-kant vond ik ook wel wat hebben. vond het ook jammer dat het niet op de best of cd stond.

Eeeeeh. Heb jij eventueel voor mij het bestel nummer van deze DVD. Natuurlijk wil ik die zelf ook in de collectie hebben.
De zoekfunctie bij de locale CD shop leverde nixs op namelijk. Barcode of zo. :D

Trouwens de CD is in productie. Was toch veel werk zeg ...
:peukie:
Mijn studio is een slagveld geworden.
Muziek ben ik erg tevreden over. Lekker als je helemaal je eigen ding kunt doen. Vernieuwende dingen moet je niet verwachten. Het is melodische synthesizermuziek uit het hart.

Efin, misschien tot 9 Oktober @ E-live te Eindhoven.

Cheers,
Rob

En jawel,

ik ben bezig met een soort van remake van Aurora... veel arpeggio...ook het bekende melodietje...
alleen dan in een wat ander paling sound jasje...:D

En Rob? hij is in productie zeg je, de nieuwe cd, houdt dat in dat ie er aan zit te komen, of ben je nog druk de muziek aan het maken?

greetzz

Origineel geplaatst door Unic
En jawel,

ik ben bezig met een soort van remake van Aurora... veel arpeggio...ook het bekende melodietje...
alleen dan in een wat ander paling sound jasje...:D

En Rob? hij is in productie zeg je, de nieuwe cd, houdt dat in dat ie er aan zit te komen, of ben je nog druk de muziek aan het maken?

greetzz

8) Die paling variatie wil ik wel horen.

CD is klaar en word geperst.

Rob

Origineel geplaatst door robpapen
8) Die paling variatie wil ik wel horen.

CD is klaar en word geperst.

Rob

Ah mooi. Wat is de titel? dan kan ik ter zijne tijd eens gaan luisteren en eventueel kopen...

ps: misschien is het meer haring:D sound. het heeft wel de bekende arpegio erin maar de sound is anders... En verder mijn eigen (bekende synthforum) stijl:D:D

greetzz

:)

Het waren mooie tijden. Met beperkte middelen muziek maken. Nog steeds een uitdaging trouwens.
Als we toen hadden geweten wat er nu te koop was op synthesizergebied. Dan zouden we destijds stijl achterover gevallen zijn...

Op de CD die 9 Oktober uitkomt (E-live) staat een nummer dat behoorlijk Nova klinkt. Effata.
Naar mijn mening geweldig om te draaien op een mooie lente ochtend.
www.music.robpapen.com Van deze track heb ik nog geen korte MP3 gemaakt.

Efin, op de agenda staat nog steeds een PERU CD geplant. Snel Ruud eens mailen voor een afspraak.
Hopelijk heeft ie tijd.

Groetjes,
Rob

Back