welke synth ????

frantic007

Nieuwkomer
Hallo ,
ik heb een budget van 500 euro te spenderen , en vroeg me af welke synth ik mij het beste koop .
Kben een amateurtje die probeert progressive te maken , en ben op zoek naar een syntrh waar , als ik een akkoord speel , er een half orkest uit tevoorschijn wordt getoverd . *D
Iemand suggesties of leuke 2dehandsdingetjes ???
Alvast bedankt

Kben een amateurtje die probeert progressive te maken , en ben op zoek naar een syntrh waar , als ik een akkoord speel , er een half orkest uit tevoorschijn wordt getoverd .

Dan kun je beter opzoek gaan naar een goed keyboard. B.v. de Yamaha PSR serie.

Zijn er workstations 2dehands te vinden voor dat geld ? Enwat is het grote verschil ts die drie ???

Wat is dan de lol als je met 1 druk op een toets er een half orkest te horen is? Zal je toch allemaal moeten programmeren op een synth.
Als je een keyboard neemt, zit daar al begeleiding bij, zodat je links accoorden speelt en rechts de melodie.

Gewoon dat ik bijna niets van muziek ken , enkel wat akkoorden . dus als ik mijn pads en dergelijke inspeel heb ik bij wijze van spreken een half jaar nodig om er een lead en baslijn bij te vinden ;)

Dan zou ik rustig dat half jaar nemen:dubbel:

Zo aanvallend jongens , alsof jullie alles direct doorhadden !
Ik maak progressive trance ( poging tot ) , en het lastige puntje is het moment waarop de beat wegvalt , en er een hele pad/string lijn begint te spelen . . . ik kan wel een lead of een pad maken , maar ken nu eenmaal te weinig van muziek om op een pad een lead of string te vinden en vice versa

ik zou lekker een virus snow nemen. iets duurder maar perfect voor progressive of trance...

Hele orkesten heb je toch niet nodig, strings mss wel, maar dat hoeven toch geen realistische orkesten te zijn?? Evt sample's packs daarvoor nemen.....

Goede progressive verzin je zelf, als die voor gebakken zooi is zo 1998...
Ow progressive trance schrijf je, dat is toch niet anders dan gewone trance?? Maar ook in trance heb je geen realistitische strings nodig.

Ik weet niet of je een lekkere pc hebt, anders koop je gewoon voor 500 euro aan plugins.
Daar kan je ook prima trance mee maken.

Mss omnisphere of atmosphere erbij

Ik heb momenteel een leuke pad/string lijn , zelf gemaakt , met zelf gemaakte klanken op vsti , dus ik kan het wel een klein beetje *D maar zou er graag nog een andere lijn achter hebben met klassieke strijkers / blazers .en daar loop ik dus vast ...
de snow is inderdaad ietsjes buiten categorie :(

voor realistische strijkers en blazers kom je toch uit op een sampler ( al dan niet softwarematig) google eens orchestral samples etc, dan vind je wellicht iets....

een synth is nooit zo realistisch ald een pakket goeie samples voor orchestral sounds.

succes!

Oh ja en zelfs met een korg karma ontkom je niet aan componeren als je muziek wilt maken hoort dat er gewoon bij...en als je dat niet leuk vindt om te doen, tja, moet je er dan wel tijd in steken?

Voor veel vaste bezoekers hier op het forum is het vaak vermoeiend als er voor de zoveelste keer iemand het muziek maken zwaar onderschat en even met 1 toets een heel orkest wil horen, of met één preset direct die vette hit van fedde le grand of noisecontrollers na kan doen.

Dat kost jaren om te perfectioneren en een bepaalde mate van nerderigheid :D
Als alleen het doel je interesseerd (het geluid) en niet de werkwijze (knopjes, schakelingen, instellingen) kom je niet ver. Die mensen worden/zijn meestal dj inderdaad, ik ken er genoeg.

Mijn tip is, verdiep je eerst in de basics en leer zoveel mogelijk door zelf te doen en het internet te gebruiken (dus zelf zoeken, niet hapklare brokken vragen aan mensen die verder zijn).

Jij bent niet op zoek naar een synth, maar naar een Groovebox. :)

De Roland MC-505 heb je tegenwoordig voor rond de 300 euro. Hij heeft de JV synth engine aan boord en een sequencer en een karrenvracht kant-en-klaar nummers waaruit je naar hartenlust kunt knippen en plakken.

http://www.vintagesynth.com/roland/mc505.php

Wil je er een keyboard bij, dan kies je beter voor de Roland JX-305 Groovesynth. Dat is de keyboard versie van de MC-505:

http://www.vintagesynth.com/roland/jx305.php

Van de JX-305 ken ik geen prijzen, maar het zou mij verwonderen moesten die meer dan 500 euro gaan.

Ik hoef echt geen hapklare brokken , maar gewoon info . Ik weet niet hoe het is voor jullie , maar voor mij blijft 500 euro veel geld , die ik liever aan de juiste gear spendeer .Ik werk met ableton live en een roland pcr 800 , en dat lukt aardig .
maar helaas zit muziekschooltje er niet in : werken overdag , 2 kindjes 's avonds , en dan wordt het lastig om muzikaal bij te leren versta je...
Dus de enige echte kl"3é2!!"terij blijft andere lijnen op mijn bestaande lijnen ...
Helaas , helaas ...

Je komt af en toe niet zo geduldig over, Frantic. Mensen willen best helpen, maar het is nou eenmaal zo dat goed geluid geld kost. Net als veel mogelijkheden.
Het toepassen van geluid (muziek maken) kost gewoon veel tijd. Om te leren en om te maken.
Een apparaat moet je ook leren kennen, dus of je nou een groovebox ala Roland MC303 of MC505 neemt of een synthesizer, daar heb je tijd voor nodig.

En het aller belangrijkste dat je nodig hebt, is inspiratie...

ik zou in dat geval gewoon lekker alles met software blijven maken.....

Neem een goede softsynth, iets van U-HE ofzo, en veel mensen vinden sylenth een goede, deze heeft iig wel veel trance presets. Maar toch, ik zou 200 erbij sparen en een virus snow kopen i.c.m. enkele andere softsynths.

Back