MIDI Synthesizers

mikevercoelen

Piepkuk
Zijn er geen midi synthesizers met een VST als backend? Die echt gewoon precies hetzelfde zijn ofzo?

Je vraag is nogal vaag.
Maar er zijn zat midikeyboards die meegeleverde software hebben, met daarbij VST instrumenten.
En volgens mij heb je een midicontroller versie van de Korg MS20 om de Korg Legacy Collection (VST) te bedienen. Check hier en hier.

Hm ja oke, sorry. Ik bedoelde dus gewoon een midi controller die een VST aanstuurd, en dus eigenlijk heb je dan een hard en soft synth maar het sound processen gebeurd op je pc.

Bedankt voor je hulp.

Hm ja oke, sorry. Ik bedoelde dus gewoon een midi controller die een VST aanstuurd, en dus eigenlijk heb je dan een hard en soft synth maar het sound processen gebeurd op je pc.

Bedankt voor je hulp.

Euh nee dan heb je een softsynth en een midi controller.

oke ja dat bedoelde ik eigenlijk, maar zijn er geen midi controllers in de vorm van synthesizers?

Die ms-20 controller die hier boven wordt genoemd is de enige controller die ik ken die er uit ziet als de hardware variant.
Verder heb je ook nog zoiets als de virus TI serie misschien is dat waar je naar op zoek bent. Of snap ik het niet helemaal?

Jawel dat bedoel ik haha bedankt man. Wel vaag dat er nog geen interfaces zijn gekomen voor VST's. Ik denk dat toekomst wss toch alleen maar VST wordt, behalve hartkore mensen zoals hier ;)

Zoals ik het lees zoek je dus een synth (met geluiden en knoppen) die tegelijkertijd dient als midi-controller voor dezelfde synth maar dan de software-variant?!

Wat wil je precies gaan doen met wat je in gedachte hebt?

maar tis toch handig om een controller voor heel veel vst's te kunnen gebruiken?
als je een controller per vst wil hebben kan je ook hardware kopen natuurlijk :D

Die zijn er wel, maar die hebben gewoon een generieke vorm. Vaak een klavier en meestal wat draaipots en of schuiven. Die kun je in je DAW aan elke knop van jou keuze koppelen.

Dr zijn dr ontelbaar veel. Ik zelf gebruik voor controlle in Ableton een microkorg en een apc 40

hahah geweldig, dit is eigenlijk wat ik bedoelde, kijk als je zo'n FAKE midi synth hebt, heb je echt controllen over alles met de tekst er onder en zo, das toch net ff anders dan dat je in live je midi keyboard waar toevallig 10 faders, encoders op zitten te linken.

x-station zat ik ook aan te denken ja, en dan gebruik maken van de kartonnen overlays die erbij zitten waar je per vst je parameters op kunt schrijven. dan heb je je tekstjes onder je knoppen.

Ik denk dat de Novation controllers het meest dicht in de buurt komen van wat jij zoekt. In iedergevalk kun je in het LCD schermpje bij de knoppen aflezen wat je an het doen bent. Tot op zekere hoogte dan...

Back