! HELP ! Korg Monopoly ! HELP !

303zalig303

gebruikte oscillator
Ik was gisteren met men Monopoly aan het spelen. Alles verliep normaal en vlot, zoals gewoonlijk tot ik men resonance nogal ver open draaide. Het resultaat is nu dat ik mijn mixer volledig moet open zetten om ietwat klank te kunnen horen van de monopoly...

Het probleem is dat ik voor enkele gigs sta en de Monopoly als bas-synth één van de belangrijkste is...

Wat kan ik doen !? :(

dit is echt wel :kont:

Welke synth :maffia: kan mij helpen :?

dank bij voorbaat

Hoor juist dat lfo 2 door de audio output gaat : je hoort dus het getik van de lfo. Dat geluid blijft als je aan je volume regelaar draait, tot op het maximum audio out, dan is het getik plots weg. Je geluid van de synth komt er ondertussen wel door en gaat ook mee met de audiooutput-potmeter alleen is het geluid echt uitzonderlijk zacht zoals ik hierboven al vermelde...........

Laatste versterkertrapje opgeblazen?

Ik zou er in ieder geval een synthdokter bijhalen voor de noodoperatie. Klinkt niet als iets dramatisch...

Waarschijnlijk is het dat aangezien de resonance inderdaad enorm luid gaat.

Grappig, een synth die zichzelf kapot kan maken : analoge zelfmoord

morgen eens naar L Warniers bellen !

Mike Philco is al een tijdje niet meer te bereiken, zal wel even er tussen uit zijn... en eventueel Saint Eric eventueel of Senso?

Mike Philco is al een tijdje niet meer te bereiken, zal wel even er tussen uit zijn

Hoe kom je daar nou bij? Kreeg twee dagen geleden nog een mailtje van hem en heb hem ook nog telefonisch gesproken. Ga hier dus niet lopen verkondigen dat Mike Philco er een tijdje tussenuit is als dat helemaal niet waar is.

Ik vewacht dat je SSM 2044 het probleem geeft. Dit is het filter IC waar uiteindelijk alles doorheen loopt.
Deze zit direct op je reso-potmeter.....

Misschien de moeite om dit ic te vervangen voordat je de hoofdprijs betaald aan reparatie kosten.

Ik heb het schema als bijlage en hoop je hier mee te hebben gelopen.

Succes, René Peters
www.fletcher-munson.com

Attachments

• MonoPoly VCF.jpg
    MonoPoly VCF.jpg
    179,2 KB · Bekeken: 82
Ik vewacht dat je SSM 2044 het probleem geeft. Dit is het filter IC waar uiteindelijk alles doorheen loopt.
Deze zit direct op je reso-potmeter.....

Misschien de moeite om dit ic te vervangen voordat je de hoofdprijs betaald aan reparatie kosten.

Ik heb het schema als bijlage en hoop je hier mee te hebben gelopen.

Succes, René Peters
www.fletcher-munson.com

Merci René

maar heb juist ondervonden dat het niet aan de filter ligt.

Het ligt aan iets anders en het heeft te maken met de 'arpeggio in'. Ik vrees dat ik een te grote pulse heb doorgelaten.
Als ik een externe trigger voor deze gebruik komt er een brom tevoorschijn. De trigger doet zijn ding (triggert de arpeggio) maar een brom wil het geluid overmeesteren. :(

Eens een youtubeje maken.
het gelui

bij deze een filmpje

LET OP, ik laat de resonance ook horen, dus audio best wat dimmen

Zoals ik begreep vanuit je filmpje stuur je de arpeggio met 5volt...FOUT! (zie bijlage)
Bij de korg Poly6 en Monopoly moet je triggeren naar de ground...
Op internet staan links en rechts wat voorbeelden van een conversie met een opto-coupler of simpelweg een transistor en wat weerstandjes..

Ik zal eens kijken in schema's voor je wat voor een eventuele schade is aangericht met de 5 volt sturing.

René

Ik verwacht niet dat de 5 volt op de ingang schade veroorzaakt...
moeilijk te zeggen wat er dan mis is zonder te kunnen meten vanaf hier....

René

Attachments

• Ap In.jpg
    Ap In.jpg
    39,1 KB · Bekeken: 86
Heb de arpeggio al met veel verschillende externe triggers getrigt, daar zit tussen een Micromoog, een SCI Tom, een Stix, een Sakata en die Vermona, wat altijd goed ging. Die Vermona als trigger was nu ook niet de eerste keer.

Ik vind het heel vreemd, vooral dat de tweede lfo ook naar de vca gestuurd wordt..

Misschien hangt er iets los ofzo... Pff dunno, echt niet leuk.

Back