Geen geluid uit audio interface!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Ik heb een nieuwe interface gekocht.

Als ik mijn synth er op aansluit dan geeft hij wel signaal, en als ik opneem komt het er ook keurig netjes te staan, maar ik hoor het geluid niet terug over de speakers...

het betreft een:
Midiplus Audio Interface.

Wie kan mij helpen?

Deze bedoel je?

65ef901818.jpg

Hoe heb je het aangesloten dan?? Waar zitten je speakers op aangesloten etc..

Ik heb er nu wel wat geluid uit....
Ik heb met tulp naar tulp stekkertjes mijn stereotoren aangesloten op de midiplus... en heb een kabel van Guitar & Mic naar mijn keyboard gehaald.

Als ik muziek luister gaat het via die stereotoren(al met al met veel gekraak en erg zacht) maar als ik een toets in druk op het keyboard dan hoor ik niets.

Juist ja ... :erm:

Dan zal er wel een stukje software bijzitten met een "mixert". Al gecheckt of er geen ingangen/uitgangen ge-muted staan??

Zat geen software bij met een mixer...
Probleem is nu voor een deel opgelost..

Als ik muziek afspeel doet het apparaat dat prima, maar de synth is nog steeds niet te horen.. Alleen als ik de koptelefoon er in steek, en dan is het hartstikke zacht te horen en met veel gekraak..

Gefeliciteerd! Je hebt 1000 posts! :okdan:

Dat is altijd een leuk aantal om een tijdje zo te laten! :W

Gefeliciteerd! Je hebt 1000 posts! :okdan:

Dat is altijd een leuk...

...om er even bij stil te staan of je niet misschien 'n andere hobby moet kiezen :duivels:

Alleen als ik de koptelefoon er in steek, en dan is het hartstikke zacht te horen en met veel gekraak..

Dat zal wel gewoon crosstalk zijn ben ik bang. Synth in guitar/mic overstuurt natuurlijk de hele input, en daarvan zal best wel iets naar de hoofdtelefoon lekken.

Het lijkt me inderdaad ook dat er iets van software moet draaien die de input doorstuurt naar de output, anders hoor je niks.

Waarom sluit je je synth niet aan via de Line IN ipv een gitaar/mic input?

Aan de achterkant heb je als het goed is een Tulp in en een Tulp out.

Synth op je Line IN en je stereo op je Line OUT.

show_image_in_imgtag.php

Tyros.. is er geen monitor aan/uit functie op die interface?

Dat zou je probleem kunnen zijn..

"Geen geluid uit audio interface!"

Thank the Lord for small mercies...

"Geen geluid uit audio interface!"

Thank the Lord for small mercies...

:dubbel:

Sorry, maar erg grappig deze opmerking...

Kijk even in je gebruiksaanwijzing hoe je 't beste alles kan aansluiten.

Waarom sluit je je synth niet aan via de Line IN ipv een gitaar/mic input?

Aan de achterkant heb je als het goed is een Tulp in en een Tulp out.

Synth op je Line IN en je stereo op je Line OUT.

show_image_in_imgtag.php

Dus als ik een kabeltje van Tulp naar Jack koop, Dan moet ik gewoon geluid krijgen?

wel gek, want als ik mijn synth gewoon opneem(kan niks horen, dus probeer maar wat) dan is het signaal gewoon prima.

Ik had al een kabeltje van tulp naar jack kom ik net achter, het geluid is er, alleen verschrikkelijk zacht(zelfs met mijn stereo helemaal open)

De handleiding word ik niet veel wijzer uit(is maar 4 pagina`s en staat niets over je monitor leveling!)

De software op de CD is alleen Asio 4 all en staat geen mixer op!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back